Citat:
Ursprungligen postat av
Sillastrypar-rens
Att en tidning har en skytteklubb kanske inte är jättekonstigt. Men ändå lite märkligt. Som någon annan skrev så har jag heller aldrig varit på ett företag som har det. Varken stora eller små.
Men att man har en egen skyttebana? Om man inte tycker det är märkligt måste man vara bra jävla dum i huvudet.
Bonniers är ett väldigt gammalt (grundat 1837) och stort företag, så en del egen egenheter är att förvänta. Skytte var ju länge en gentlemannasport och kanske lämplig för de burgna bonnierna.
Citat:
Och om man inte tycker det är anmärkningsvärt att att en dömd mördare får använda tidningens skjutbana, ja då är man totalt efterbliven.
Visst, men brottet begicks redan 1981. Hur länge är pricken kvar?
(Observera att jag inte försvarar hur DN och andra hänger ut folk för småsaker samtidigt som de håller tyst om sina egna grova brottslingar, utan bara konstaterar årtalet.)
Citat:
Det som är intressant är att DN har någon form av läcka som springer till alternativa media. Eller så kanske deras intranet har blivit hackat.
Jag misstänker att det finns betydligt fler kontaktytor mellan etablissemang och nymedier än vad som syns utåt. Men om de är smarta skyddar de givetvis sina källor.
Citat:
Det måste röra sig om luftvapen eller olovligt brukande av licensierat vapen. Kan inte tänka mig att personen ska ha fått en vapenlicens? Det bör ju vara allmän handling hos polisen.
Nån bör definitivt kolla upp.