2018-08-22, 09:15
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

Hursom. Var ligger denna privata skjutbana? Föreningen måste vara offentlig.
Kan andra än Bonniers personal bli medlemmar?
Är dömda mördare och vapenbrottskriminiella medlemmar?
Är bokstavsvänstern i form av tex Expo, Acta Publica anställda medlemmar?
Vet inte dina källor allt detta du undrar över?
Skicka ett mail och begär att dom talar om var denna "Bonnier-skjutbana" finns.

För övrigt så tycker jag personligen att det är ganska dålig journalistik att dom inte redan har talat om i artiklarna var banan finns.
Citera
2018-08-22, 09:19
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tochtli
Betyder detta att de fruktar folkets vrede? Varför skulle annars personalen tränas i vapenhantering?

Om Bonnier har en privat skyttebana så är det väl rimligt att anta att det sannolikt beror på att många anställda använder den eller utbildas där.

Undrar om regeringskansliet och riksdagen också har egna skjutbanor?

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Vi försöker reda ut fakta här. DN och Bonniers har enligt två alternativ medier en privat skjutbana. Bonniers har medarbetare som är dömda för mord. En annan är dömd för vapenbrott. Bonniers frotterar sig ofta med våldsvänstern och anställer och anlitar gärna folk från Expo och research gruppen och Acta Publica. Expo-Ekman på Acta Publica är enligt uppgift jag har vapen-nörd. Inte osannolikt att han är på Bonniers skjutbana.

Mördaren brukar enligt nyheter idag boka tid på Bonniers skjutbana.

https://nyheteridag.se/plus/beviset-dn-man-knivhogg-rasist-till-dods-vapentranas-nu-pa-dns-egen-skjutbana/

Har den dömde mördaren Wallner vapenlicens? Det vore jävligt intressant att få veta. Han mördade alltså oprovocerat det 100% oskyldiga BO med 5 knivhugg. Hur kunde Peter Althin få ner straffet från 5 år till 1,5 år? Är Althin jude? Jag vet han satt för KD i riksdagen men man kan vara jude för det.

Citat:
Ursprungligen postat av q3w2e1
Nej, det betyder det inte. Sluta vara så jävla fjantig.

Inget företag jag varit anställd på har haft en egen skyttebana. Faktum är att jag har aldrig hört om det tidigare.
Citera
2018-08-22, 09:26
Medlem
[quote=Kulturmarxist|65017183]Vi talar om en vänster sekt som är helt övertygade om att "nazisterna tar makten" De bygger upp artificiella hotbilder. Det ligger i sekterismens natur. Se bara på Expo som imångt och mycket liknar scientologerna. Tror ni att Bonniers utbildar personalen i vapenträning som nån slags "friskvård". Sannolikt är det en del i Bonniers strategi att hetsa personalen att det verkligen finns en nazist-fascistisk hotbild.

Nej, det är inte alls sannolikt. Tvärtom.
Du är verklighetsfrånvänd. Stäng av datorn och gå ut innan det är för sent.
Citera
2018-08-22, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Om Bonnier har en privat skyttebana så är det väl rimligt att anta att det sannolikt beror på att många anställda använder den eller utbildas där.

Undrar om regeringskansliet och riksdagen också har egna skjutbanor?

Har den dömde mördaren Wallner vapenlicens? Det vore jävligt intressant att få veta. Han mördade alltså oprovocerat det 100% oskyldiga BO med 5 knivhugg. Hur kunde Peter Althin få ner straffet från 5 år till 1,5 år? Är Althin jude? Jag vet han satt för KD i riksdagen men man kan vara jude för det.

Inget företag jag varit anställd på har haft en egen skyttebana. Faktum är att jag har aldrig hört om det tidigare.

Så då måste det betyda att ägarna av DN ger möjlighet att förkovra sig i vapenmanualen med ett kargt svenskt landskap, där alla riskerar att döda och våldtas av invandrare som anledning?

Vilken värld lever du i?
Flashback är flashback, verkligheten något annat.
Det är snarare så att ni konspirationsnötter vill att saker ska vara värre än de är varpå ni letar bevis för era motiv på de mest skrattretande av platser.

Det är förövrigt det som är så trist med FB, man vet inte längre skillnad på vanliga idioter och troll.
Citera
2018-08-22, 10:02
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Men det fanns en annan tid, ett annat Sverige.
Där det inte var perverst att vara skjutintresserad.
Alla, absolut alla, killar på 1970-talet sköt med luftgevär.

Sverige tillhör de länder i världen som har flest vapen, miljontals. Ironiskt att Ulf Kristersson är jägare och gärna poserar som en sådan. Någon som kan hitta en bild på nätet där han står med gevär?
Citera
2018-08-22, 10:40
Medlem
Att en tidning har en skytteklubb kanske inte är jättekonstigt. Men ändå lite märkligt. Som någon annan skrev så har jag heller aldrig varit på ett företag som har det. Varken stora eller små.

Men att man har en egen skyttebana? Om man inte tycker det är märkligt måste man vara bra jävla dum i huvudet.

Och om man inte tycker det är anmärkningsvärt att att en dömd mördare får använda tidningens skjutbana, ja då är man totalt efterbliven.

Det som är intressant är att DN har någon form av läcka som springer till alternativa media. Eller så kanske deras intranet har blivit hackat.

Det måste röra sig om luftvapen eller olovligt brukande av licensierat vapen. Kan inte tänka mig att personen ska ha fått en vapenlicens? Det bör ju vara allmän handling hos polisen.
Citera
2018-08-22, 10:45
Medlem
Denoms avatar
Har de vapen där eller hur funkar det?
Citera
2018-08-22, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tochtli
Betyder detta att de fruktar folkets vrede? Varför skulle annars personalen tränas i vapenhantering?

Att de har en mördare anställd beror på att den goda sidan alltid ska få uppbackning. Den goda sidan ska alltid känna att en medlem aldrig blir utstött från den goda antirasistiska sidan.

Det är en markering för alla de anställda hos Bonniers från ägarna att så länge som man finns kvar på den goda sidan så finns ett skyddsnät tillgängligt. Oavsett hur avskyvärda handlingar du gjort dig skyldig till.

En mäktig styrkeuppvisning på min ära.
Citera
2018-08-22, 10:56
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Att en tidning har en skytteklubb kanske inte är jättekonstigt. Men ändå lite märkligt. Som någon annan skrev så har jag heller aldrig varit på ett företag som har det. Varken stora eller små.

Men att man har en egen skyttebana? Om man inte tycker det är märkligt måste man vara bra jävla dum i huvudet.

Bonniers är ett väldigt gammalt (grundat 1837) och stort företag, så en del egen egenheter är att förvänta. Skytte var ju länge en gentlemannasport och kanske lämplig för de burgna bonnierna.

Citat:
Och om man inte tycker det är anmärkningsvärt att att en dömd mördare får använda tidningens skjutbana, ja då är man totalt efterbliven.

Visst, men brottet begicks redan 1981. Hur länge är pricken kvar?

(Observera att jag inte försvarar hur DN och andra hänger ut folk för småsaker samtidigt som de håller tyst om sina egna grova brottslingar, utan bara konstaterar årtalet.)

Citat:
Det som är intressant är att DN har någon form av läcka som springer till alternativa media. Eller så kanske deras intranet har blivit hackat.

Jag misstänker att det finns betydligt fler kontaktytor mellan etablissemang och nymedier än vad som syns utåt. Men om de är smarta skyddar de givetvis sina källor.

Citat:
Det måste röra sig om luftvapen eller olovligt brukande av licensierat vapen. Kan inte tänka mig att personen ska ha fått en vapenlicens? Det bör ju vara allmän handling hos polisen.

Nån bör definitivt kolla upp.
Citera
2018-08-22, 11:01
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24

Sverige tillhör de länder i världen som har flest vapen, miljontals. Ironiskt att Ulf Kristersson är jägare och gärna poserar som en sådan. Någon som kan hitta en bild på nätet där han står med gevär?

https://www.facebook.com/560498230/posts/10155865469283231/

Som en bonus, även bilder på statsministern, finansministern och Obama med vapen i högsta hugg.
Citera
2018-08-22, 11:01
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24

Flest vapen?
Finland tror jag har fler.
USA,Har fler.
Colombia?
Kina?
Osv..
Flest,beror lite på hur långt ner på listan man ligger och fortfarande har en topp placering.
Samma gäller inte i sportens värld,är man inte topp 8,så får man inte vara med i OS,till exempel..
Citera
2018-08-22, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Bonniers är ett väldigt gammalt (grundat 1837) och stort företag, så en del egen egenheter är att förvänta. Skytte var ju länge en gentlemannasport och kanske lämplig för de burgna bonnierna.

Visst, men brottet begicks redan 1981. Hur länge är pricken kvar?

(Observera att jag inte försvarar hur DN och andra hänger ut folk för småsaker samtidigt som de håller tyst om sina egna grova brottslingar, utan bara konstaterar årtalet.)

Nån bör definitivt kolla upp.

Det kan vara att knivmordet på syntharen begicks 1981 men hur länge har journalisten varit anställd hos Bonniers?

Att han finns som anställd är en markering från ägarna till anställda m.fl. att den goda sidan tar hand om de sina oavsett vad de gjort sig skyldiga till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in