Citat:
Ursprungligen postat av
Dark_driver
Tror jag har fått lite hopp soc kommer intyga att jag behöver körkort och att jag går och lämnar prover ju längre drogfri tid jag hinner få tills transportstyrelsen hör av sig desto bättre hoppas jag klarar mig en varning har även läkarintyg på att jag är beroende av körkortet och nej jag kommer inte återfalla igen har för mycket att förlora i dag hästen ridningen kompisar körkort jobbet har ett underbart jobb på en 4h gård har en jätte bra chef och bra mamma och släktingar som stötar mm så mitt liv är rätt bra en då om jag tänker efter det är bara den här gnagande ångesten har Asperger och generellt ångestsyndrom har precis varit på förhör nu den jobbiga ångestfyllda väntan på brev från tingsrätten advokaten bör höra av sig snart med det är det här väntandet och osäkerheten som får mig må dåligt
Det finns ett ordspråk som heter ”varför gruva sig för vantar innan det är vinter”. Och ibland (ofta?) är det nog så att oron tar mer på krafterna än det definitiva beskedet. Varför? Jo, för då har man något konkret att förhålla sig till, att jobba med. Att sväva i ovisshet betyder att man kan göra noll och nada.
Så jag förstår vad du säger. Varit många gånger i den situation då jag väntar på beskedet, på det i mina ögon oundvikliga. Men allt jag befarat har inte hänt och det som hänt har inte alltid varit så farligt som jag trott. Så ge inte upp och som du säger - du har fått lite hopp. Det hade du inte när tråden startades. Det betyder att fler positiva saker kan ske.
Härligt att höra att du har har vänner, en bra chef, ett roligt jobb, ett stort intresse som ger dig mycket plus en familj/släkt som finns där för dig. Förmodar att om du förlorar körkortet så blir det svårt att komma till ridning och/eller ditt jobb. Att det är det som försvårar för dig. Jag har aldrig tagit körkortet och har stundtals haft jobb som varit svåra att nå. Men ibland har någon i trakten haft vägarna förbi min arbetsplats och vi har samåkt. Eller så har chefen/en arbetskamrat hämtat mig halvvägs. Andra sträckan har jag tagit buss på.
Så häng inte upp allt på körkortet. Att ditt liv går under utan det. Kanske det går att ordna för dig som det gått för mig förut om det värsta skulle ske.