2021-12-04, 12:37
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Om ni köper ett basebollträ för att använda inomhus så kom ihåg att använda en kortare version för att kunna svinga i trångt utrymme, kommer inte ihåg om det är juniorlängd och lägg en strumpa på toppen så ingen kan gripa fatt i den.
Citera
2021-12-04, 12:41
Medlem
showdowns avatar
Jag har köpt några ESP teleskopbatonger som jag har utplacerade på lämpliga ställen i huset, och även i bilen. Går dock under knivlagen så ej optimalt utanför huset.

Kofot läste jag att någon hade liknande utplaceringar som jag, i hus och bil.
Dock lite tveksam till greppet? Man vill ju ha ett fast grepp om ”vapnet” så att det inte tappas eller kan slitas ur handen. Kanske kan man linda kofoten med klibbig tejp, typ ”hockeytejp”?
Citera
2021-12-04, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Ja du har nog rätt. Dessutom tar det tid att kyla. Man får spara koldioxidsläckaren till sitt finish-move då man drar 6 kg -79 grader i nyllet på eventuellt inkapaciterade angripare.

Haha absolut.

Kör en T-1000....frys ner hela, krossar till småbitar å sen ner i toan.
Alla spår borta.
Citera
2021-12-09, 19:43
Om du har en dörr innanför ytterdörren kan du ställa den på glänt med en liten hink fylld med finmalen peppar i uppe på ovansidan av dörren som ramlar ner över den som öppnar den.

Oavsett övrigt försvar är det en god början.
Citera
2021-12-17, 17:55
Medlem
skillnads avatar
Köp några kameror och sätt upp skyltar samt enklare larm och såklart kraftiga lås så kommer du rensa bort 99 % av potentiella inbrottstjuvar. Skulle någon trots detta ändå vilja ta sig in till dig är det sannolikt inte fråga om en normal person utan en galning av något slag och då kommer det inte räcka med att du viftar med vare sig ett basebollträ eller maglight. Då gäller det att slåss för livet med första bästa vassa föremål du kan få tag på.

Det är f.ö viktigt att förbereda sig på att kunna sticka ex en kökskniv i halsen på en annan människa. Är man inte 100% mentalt redo eller känner obehag kommer bara någon sekunds tvekan leda till att du själv förblöder, sannolikt till ljudet av din tjejs skrik när hon blir våldtagen och styckmördad.
Senast redigerad av skillnad 2021-12-17 kl. 18:12.
Citera
2021-12-17, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Om ni köper ett basebollträ för att använda inomhus så kom ihåg att använda en kortare version för att kunna svinga i trångt utrymme, kommer inte ihåg om det är juniorlängd och lägg en strumpa på toppen så ingen kan gripa fatt i den.

har själv sett en få ett kort basebollträ i huvudet , gick i två bitar och den lycklige stupade ej som det nog va tänkt

skitvapen , ett järnrör är bättre
Citera
2021-12-17, 18:32
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteritorsk
har själv sett en få ett kort basebollträ i huvudet , gick i två bitar och den lycklige stupade ej som det nog va tänkt

skitvapen , ett järnrör är bättre

Finns bats i metal men järnrör eller en stekpanna funkar också.
Citera
2021-12-17, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Finns bats i metal men järnrör eller en stekpanna funkar också.

jo aluminium är mer hållbart , men mer uppenbart att det är till försvar om du inte råkar vara elitspelare typ , ett järnrör får alla ha hemma eller i bilen fortfarande , du vet bra med förlängare till fälgkorset , eller rör blev över efter renoveringen typ

kan göra skillnad i bedömningen om det händer

man behöver inte slå mot huvud liksom , att däremot råka slå av en arm och ett lårben kan i bland vara befogat
Senast redigerad av batteritorsk 2021-12-17 kl. 18:40.
Citera
2021-12-17, 18:39
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Någon form av kniv 100%

Machete, svärd, dolk, kniv, katana är nog det bästa
Citera
2021-12-17, 19:46
Medlem
Huntsmans avatar
https://unbreakableumbrella.com/
Citera
2021-12-17, 20:02
Medlem
the-vaginators avatar
Jag har funderat kring detta så det var bra att tråden lyftes.
Säg att någon gör inbrott hos mig och jag i ”nödvärn” knuffar den jäveln nerför trappan så han bryter nacken. Kanske blir en grönsak eller dör.
Vad får jag för straff?
Jag frågar så eftersom jag bara antar med vårat mongolida rättsystem att det är jag som åker dit.
Citera
2021-12-17, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av the-vaginator
Jag har funderat kring detta så det var bra att tråden lyftes.
Säg att någon gör inbrott hos mig och jag i ”nödvärn” knuffar den jäveln nerför trappan så han bryter nacken. Kanske blir en grönsak eller dör.
Vad får jag för straff?
Jag frågar så eftersom jag bara antar med vårat mongolida rättsystem att det är jag som åker dit.

klart du torskar , men om det är befogat så blir nog inte straffet så hårt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in