• 1
  • 2
2018-08-20, 23:45
Medlem
Nej det är inte lika bra att isolera sig. Försök vara öppen för att skaffa nya vänner kanske? Men krävs att man är öppensinnad då om man orkar det. Du kanske upplever att du är socialt missanpassad, men finns folk som gillar dig ändå. Tro det eller ej. Och det mer utseende är i betraktarens öga!
Citera
2018-08-21, 05:58
Medlem
Spambot4s avatar
Har varit precis som du en gång i tiden.
Slutade röka på.
Började läsa/lyssna på bra böcker (NLP, kroppsspråk osv.)
Observerade människor och kopierade deras beteende tills jag utvecklade mitt eget sätt att umgås/hittade min sanna jag (vem jag är och vad jag vill i brist på bättre ord)
Det går bra nu.
Du behöver bara vara modig. Mod är den enda kravet. Annars kan man bara låsa in sig och tycka synd om sig själv som många andra gör.
Du är inte speciell, du är som alla andra muppar (alla, inklusive mig själv)
Kram
Citera
2018-08-21, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LsdGuru
Ja vart skall man börja?
Beter mig så jävla konstigt, vet inte vad jag skall prata om när jag träffar nytt folk, att prata med tjejer inte ens på kartan då jag har ett mindre attraktivt utseende dvs. Alltid när jag börjar snacka med folk så mår jag dåligt efteråt tänker på hur dumt det jag sagt låter..
Vet ärligt talat inte vad jag skall göra? Att kontakta gamla polare är uteslutet försöker atm sluta helt med droger (benzo och cannabis) så dem har jag ej kontakt med!
Så min fråga är bör jag isolera mig helt?
Tacksam för svar och råd!
Peace out
LsdGuru

Jag känner igen mig i din text. Jag kan vara socialt ''klumpig'', ibland säger jag konstiga saker, dålig självkänsla och självbild, osv. Jag kan prata med tjejer eller vem som helst men kommer ofta på saker som jag sagt och blir irriterad på mig själv och skäms.

Har också isolerat mig en del och tro mig, du vill inte göra det. Isolering kommer göra allt värre, du kommer bli ännu sämre på sociala sammanhang och oavsett hur mycket du isolerar dig så kommer du tillslut bli tvungen att vara social och då kommer det bli väldigt jobbigt. Isolering är inte bra för människans psyke av många olika anledningar. Enda sättet att bli bättre på det sociala är att utsätta dig för det. Var inte så hård mot dig själv, ingen bryr sig så mycket som du tror.
Citera
2018-08-21, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dothedab
Finns en del forskning som säger att nya nervbanor skapas när vi tränar högintensivt, alltså någon form av konditionsträning där man tar ut sig. Under den här tiden är man extremt mottaglig för nya tankebanor och då kan man också ta till sig saker på ett bättre sätt och höja självförtroendet och skapa nya sätt att se på livet. Droger brukar i regel skapa efterblivna tankesätt som sätter hinder(cannabis). Annat med MDMA och likn dock.

Klokt. Och ta det lite lugnt. Effekten av träningen kommer efter några månader. Träna regelbundet och se hur det känns om en tid. Jobba på självkänslan, men den kommer nog naturligt om du känner dig frisk och stark.
Citera
2018-08-21, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spambot4
Har varit precis som du en gång i tiden.
Slutade röka på.
Började läsa/lyssna på bra böcker (NLP, kroppsspråk osv.)
Observerade människor och kopierade deras beteende tills jag utvecklade mitt eget sätt att umgås/hittade min sanna jag (vem jag är och vad jag vill i brist på bättre ord)
Det går bra nu.
Du behöver bara vara modig. Mod är den enda kravet. Annars kan man bara låsa in sig och tycka synd om sig själv som många andra gör.
Du är inte speciell, du är som alla andra muppar (alla, inklusive mig själv)
Kram

Tack för ditt svar! Kul att det går bra för dig. Finns det några böcker du skulle tipsa mig om? Själv läser jag atm Dale Carnegie's how to win friends & influence people in the digital age. Tänkte jag kunde komplettera med en av dina böcker.
Må bäst!
LsdGuru
Citera
2018-08-21, 11:21
Medlem
Spambot4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LsdGuru
Tack för ditt svar! Kul att det går bra för dig. Finns det några böcker du skulle tipsa mig om? Själv läser jag atm Dale Carnegie's how to win friends & influence people in the digital age. Tänkte jag kunde komplettera med en av dina böcker.
Må bäst!
LsdGuru

Monsters and magical sticks - Steven Heller

Introduktion till NLP - Joseph O'Connor

The Game - Neil Strauss

What every body is saying - Joe Navarro

Börja med det kompis och lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera