Citat:
Ursprungligen postat av
Svennebanan2000
Du har på ett enda forum en 24 sidor lång tråd. Problemet existerar och flera är drabbade så att du försöker minimera det låter absurt och är kontraproduktivt för oss som har problem och vill få Apple att ta tummen ur arslet och skynda på då detta pågåt en längre tid nu och är allvarligt då det ej går att undvika vid normal anvädning. Sen harr du svart på vitt tester av ljudtekniker som kollat hur CPU och audio bearbetning går ihop och när processorn tappar sin hsatighet i dipp så uppstår ljudproblemen. Detta är värmerelaterat. Du borde läsa länkarna innan du svarar.
Läs gärna själv det jag skriver, och tolka det inte bara genom att försöka hitta fel i det jag skriver och missa annat...
Jag har inte påstått att problemet inte existerar, jag skrev väl specifikt i denna eller den andra tråden att det inte är acceptabelt och tråkigt med detta fel...?
Däremot kommer du med tämligen kraftiga påståenden som man med lite sunt förnuft och logik inte får ihop.
För det första så är det vanligt att de som är missnöjda med nåt (oavsett om det är reeelt eller ”inbillat” etc) är de som bråkar och hörs mest. De som inte upplever några problem är oftast tysta, vilket kan göra att de inte alls märks på samma sätt fast de kanske är många fler än de som tycker sig ha problem.
Du påstår att det är många, ok, men i relation till vad? Jag gav en förklaring runt det i förra inlägget men det verkar du inte ha några svar på...?
Du påstår att ”detta pågått en längre tid” men vi talar alltså om en dator som Apple annonserade 12 Juli, så det handlar ju om en dryg månad...... Det tror jag inte många kallar en längre tid, ja om man inte är helt blind för hur det kan funka i realiteten att få in rapporter om ev problem, analysera dessa för att finna orsak och fel, samt planlägga hur detta kan och ska lösas.
Jag försöker på ingavis minimera problemet, jag anser bara att det är bra om man inte skenar iväg och drar för tidiga slutsatser av något, utifrån vad olyckskorpar och andra kraxar om, av fria spekulationer etc, då det ofta visar sig vara felaktiga slutsatser. Bättre då att tänka logiskt och ha en dos sunt förnuft, och lite tålmodighet.
Vad ljudtekniker kommer fram till är inte detsamma som att de verkligen förstår vad som är den grundläggande orsaken, de är ljudtekniker och inte superduper datorexperter. Vilket betyder att de mycket väl kan dra fel slutsatser för de har inte full insik i vad som sker inne i datorn, på djupet alltså. Vilket betyder att det inte alls måste vara problem med värmehanteringen som orsakar problemet, och inte heller att Apple har undermålig värmehantering av processorn. Det kan helt enkelt vara så att problemet inte alls är direkt kopplat till det, även om det kan tyckas så för det uppstår vid dessa situationer. Inom bilteknik så är det inte alls ovanligt att man kan tro en sak, bara säker på att det är på ett visst sätt när nåt fenomen uppstår. För att sen när det verkligen analyserats ordentligt och man verkligen hittat orsaken upptäcka att det inte alls berodde på det man trodde initialt. Jag ser ingen som helst anledning till att desamma inte skulle kunna vara vanligt inom datorvärlden.
Igen, det är tråkigt att en ny produkt har problem, oavsett pris och tillverkare. Men ha lite tålamod även om det är skitsurt att vara drabbad, så ska du/ni se att Apple löser detta på ett bra sätt.