2018-08-20, 16:13
Medlem
Buffymyloves avatar
Efter att diskuterat en hel del om incels, främst manliga sådana, så undrar jag om ni träffat på kvinnliga incels i någon utsträckning? Alltså kvinnor som lever i ett ofrivilligt celibat. Det är klart att de finns, men hur vanligt är det? De gör sig inte lika synliga sin sin manliga motsvarighet och de kör inte in i folksamlingar för att de ska hämnas mänsligheten för sitt oknullade tillstånd.

Jag tänker att det antagligen är vanligare att kvinnor är ofrivilliga singlar än ofrivilligt celibata, överlag är det ju inte särskilt svårt att få omkull en man.
Citera
2018-08-20, 16:29
Medlem
maxatdunders avatar
Det finns och visst har jag träffat en kvinna som låst sig hemma och med allt makt undviker att lämna dörren. Jag anser att incel bara är skällsord för en person som lever med problem. Social fobi är ju orsak till att vissa kvinnor är hemma och finner ointresse hos män.
Citera
2018-08-20, 16:30
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Det finns och visst har jag träffat en kvinna som låst sig hemma och med allt makt undviker att lämna dörren. Jag anser att incel bara är skällsord för en person som lever med problem. Social fobi är ju orsak till att vissa kvinnor är hemma och finner ointresse hos män.
Fast incels kallar sig själva det, det är en rörelse kan man nästan säga.

Social fobi kan nog vara en anledning, sedan kanske man inte har så stort fokus på sex om man har en sådan stark fobi att man inte vågar lämna hemmet.
Citera
2018-08-20, 16:32
Medlem
De måste vara extremt oattraktiva för att inte kunna få snorre av en man som ser hyfsat bra ut. Då menar jag inte bara feta, utan smällfeta, fula och gamla.

Det enda de behöver göra är att starta en dejtingapp, snapchatta lite för att godkänna mannen och sen kommer han över samma kväll.

För män är det en effort vs reward-ekvation. Är hon ful vill man inte anstränga sig, men gör hon det lätt för en så kan man doppa ändå.
Citera
2018-08-20, 17:18
Medlem
De brukar väl hamna hos feministerna?

Fördomsfullt kanske men manshatare har ett helt annat skyddsnät.
Citera
2018-08-20, 17:32
Medlem
Dom finns förstås, men är inte jämförbara med överskottet av manliga incels. Jag har ingen statistik på detta men om jag skulle höfta till med något så hade jag postulerat cirka 95-5% män gentemot kvinnor som incels. Jag tror dom flesta kvinnor har egentlig sexuell möjlighet/valfrihet, men kanske av diverse skäl väljer att låta bli att ha sex pga hög standard, religiös övertygelse, asexualitet, karriärsfokus eller dylikt. Alltså mestadels volcels. Vissa kvinnor är nog också så mentalt hämmade och inåtbundna att det inte skapas tillfällen som kan leda till sexuella relationer. Men kontra killarnas fall så är inte detta en lika tung dödsdom för hennes del.

Min moster dog ogift och hade bara en tillfällig fling som ung, där hon blev utskrattad av sina syskon/familj efter att ha tagit hem karln till dom. Efter det så tog relationen slut och hon fortsatte i celibat/singelskap resten av sitt liv. Hon var karriärsdriven dock och hittade troligtvis självförverkligande i sitt jobb istället för äktenskap och avel. Hon såg tämligen vanlig ut och bör inte ha totalt ratats av män för sitt utseende.

Jag är själv ironiskt i samma sits som henne och har levt i celibat i 5 år nu och jag förmodar att jag kommer att dö som singel, då jag får 0 matchningar på Tinder och är osynlig för tjejer i vardagen. Vissa har sagt att jag är ful/under medelstandarden medan andra sagt att jag ser normal ut. Det är sak samma för mig då oavsett vad jag tycker om det fortsätter vara incel.
Citera
2018-08-20, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Efter att diskuterat en hel del om incels, främst manliga sådana, så undrar jag om ni träffat på kvinnliga incels i någon utsträckning? Alltså kvinnor som lever i ett ofrivilligt celibat. Det är klart att de finns, men hur vanligt är det? De gör sig inte lika synliga sin sin manliga motsvarighet och de kör inte in i folksamlingar för att de ska hämnas mänsligheten för sitt oknullade tillstånd.

Jag tänker att det antagligen är vanligare att kvinnor är ofrivilliga singlar än ofrivilligt celibata, överlag är det ju inte särskilt svårt att få omkull en man.
Ja i det stora hela är kvinnor långt mer ängsliga och rädda att bli nobbade så därför vågar de inte lägga in en stöt.
Det är som att jämnföra med ett gäng nördar som regelbundet besökt bordeller sedan 15 års åldern. Lol
Citera
2018-08-20, 17:35
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Nej. Onödig trådstart i syfte att fiska ryggdunk.
Citera
2018-08-20, 17:37
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Ja i det stora hela är kvinnor långt mer ängsliga och rädda att bli nobbade så därför vågar de inte lägga in en stöt.
Det är som att jämnföra med ett gäng nördar som regelbundet besökt bordeller sedan 15 års åldern. Lol
Ja det finns ju en del wallflowers, men även de blir väl uppraggad i varierad utsräckning förstås. Jag är skitfeg på det området
Citera
2018-08-20, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ja det finns ju en del wallflowers, men även de blir väl uppraggad i varierad utsräckning förstås. Jag är skitfeg på det området
Har aldrig förstått varför ni är så rädda av er.
Det blir konstig dynamik för så många som följd tror jag.
Citera
2018-08-20, 17:44
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Har aldrig förstått varför ni är så rädda av er.
Det blir konstig dynamik för så många som följd tror jag.
Det är väl avsaknaden av vana och såklart rädsla för att bli avvisad
Citera
2018-08-20, 17:52
Medlem
Citat:

Nej, idag knullar de flyktingbarn, så det finns inga kvinnliga incels. Kvinnor kör inte in i folkmassor med bilar, sant, det gör deras importerade barnpojkvänner åt dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in