Citat:
Ursprungligen postat av
Bestick
Tror det är många som följer NMR med skräckblandad förtjusning. NMR har blivit lite av ett fenomen. Jag är en av dom som följt dom länge och beundrats av deras kampvilja och kompromisslösa politik. Är mer på deras sida än till exempel AFAs. Håller med dom i många saker men att dyrka Hitler och Tredje Riket är inget som gemene man är bekväm med, det kommer aldrig normaliseras då vi har den historieskrivning vi har.
Jag är också fascinerad av NMR och gillar dem. Jag tycker de skiljer sig åt från nazister som jag själv demonstrerade ibland med förr innan jag blev för feg (Jag varken är eller var någon nazist egentligen, jag är varken särskilt politisk eller ideologisk, men jag vill ha ut med packet och sverige åt svenskarna).
Nazisterna då var mer eller mindre packade på demonstrationer, de flesta var Skinheads, skränigt och lågbegåvat, med enbart ett fåtal undantag. Ölfeta och helt befriade från disciplin. Påminde mycket om punkare och brudarna som var med var helt urblåsta i hjärnkontoret. Om den tidens nazister påminde om tysklands SA, så påminner de idag mer om tysklands SS.
Idag går de på snygga led, klär sig propert och verkar nyktra.En hel del av dem verkar vara smärta och vältränade dessutom. Brudarna som är med verkar vara normalbegåvade människor. Det är gissningsvis betydligt färre idag, men betydligt mer dedikerade och seriösa.