2018-08-20, 11:34
Medlem
Rånarna lämnade 4-barnspappa att dö i matvaruaffär- mordbrand

Ett hemskt dåd i Trelleborg, Fagerängen, under söndagskvällen. Fyrabarnspappa anställd i affären lämnades bakbunden efter ett rån i matvaruaffären. Sen tände man på. Mannen lyckades dock ta sig ut med livet i behåll.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...i-matvaruaffar

Skulle önska lite mer information om detta. Vad är det för förövare som gör sådana sadistiska brott? Måste ju vara krigsskadade ISIS- krigare eller?
Citera
2018-08-20, 11:52
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segergudinnan
Ett hemskt dåd i Trelleborg, Fagerängen, under söndagskvällen. Fyrabarnspappa anställd i affären lämnades bakbunden efter ett rån i matvaruaffären. Sen tände man på. Mannen lyckades dock ta sig ut med livet i behåll.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...i-matvaruaffar

Skulle önska lite mer information om detta. Vad är det för förövare som gör sådana sadistiska brott? Måste ju vara krigsskadade ISIS- krigare eller?

Helt jävla sinnesjukt. Det är ICA, Fagerhängen i Trelleborg står det i fliken på denna artikel. Inte i själva artikeln men jag ser det på fliken i webbläsaren.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-till-sjukhus

Står också på Räddningstjänstens hemsida att det är på Fagerängsvägen
https://www.rsyd.se/om-oss/press/Pre...ad-trelleborg/
"Invändig rökdykarinsats påbörjades omedelbart efter ankomst. Brandförloppet var kraftfullt och branden var fullt utvecklad i delar av lokalen. "

Fagerängen tycks vara en no-go zone?
http://www.trelleborgsallehanda.se/om/fagerängen/

"Socio-ekonomiskt utsatt, ska rustas för 12 miljoner". Två skjutningar bara senaste veckan.

Vet inte, men vore jag detektiv skulle jag börja leta bland personer med s k invandrarbakgrund.
Citera
2018-08-20, 12:42
Medlem
Verkar vara en upptrappning i samhällsvåldet att bränna ner företag med personal. Tänker på verkstaden i Norrköping med en fastbunden man i lokalen. (FB) Norrköping: fastbunden man i brinnande industrilokal

Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Vet inte, men vore jag detektiv skulle jag börja leta bland personer med s k invandrarbakgrund.

Tycker du det? :-)
Undrar om det tas upp i senaste utgåvan av Polishandbokens.
Citera
2018-08-20, 12:45
Medlem
Denoms avatar
Saudi som finansierar detta nu när de har rekryterat tillräckligt många i Sverige?
Citera
2018-08-20, 13:07
Medlem
Enligt Kristiansbladet skall det vara matbutiken Trelleborgs Bazar som brunnit

Citat:
Matbutiken Trelleborgs bazaar totalförstördes i en brand under natten till måndagen.
.....
Larmet kom klockan 23.22. Branden ska ha varit kraftig och fullt utvecklad i delar av lokalen inledningsvis.
.....
Polisen är dock säker på att branden är anlagd.
– Det finns exempelvis uppgifter om dunkar och en bensinlukt, säger Ann-Christine Sjöbeck.

Enligt Aftonbladet
Citat:
Enligt Aftonbladets källor med insyn i utredningen hade mannen blivit nerslagen, bakbunden och lämnad i butiken innan de maskerade rånarna - fyra till antalet - satte eld på byggnaden.

– De har sagt adjö på ett ganska abrupt sätt och sedan lämnat platsen. Ett oerhört grymt förfarande, säger en källa till Aftonbladet.

Ratsitlänk Trelleborgs Bazar Står ett par Omar som ansvariga för verksamheten. Bolaget är nybildat 2018-07-02, väldig nytt i sin nuvarande form.

Knappast ett rån som gått överstyr. Varför har man bensin med sig och är 4st som överrumplar en man vid butiken efter stängningsdags kl22.00? Luktar uppgörelse om misslyckade affärer lång väg.
Senast redigerad av QuickFuse 2018-08-20 kl. 13:09.
Citera
2018-08-20, 13:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Enligt Kristiansbladet skall det vara matbutiken Trelleborgs Bazar som brunnit
De tidiga lokalnyheterna på SVT i morse visade också en bild på "Trelleborgs Bazar".
Citera
2018-08-20, 13:23
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Knappast ett rån som gått överstyr. Varför har man bensin med sig och är 4st som överrumplar en man vid butiken efter stängningsdags kl22.00? Luktar uppgörelse om misslyckade affärer lång väg.

Låt mig gissa, beskyddarverksamhet. Betalar man inte händer 'olyckor'.
Citera
2018-08-20, 13:23
Medlem
flaskborstes avatar
Kan ju vara en butiksägare som vägrat betala för sitt "beskydd" eller av annan anledning inte kunnat betala för beskyddet av sig själv och butiken. Många vanliga svenskar inser inte hur det oftast fungerar i dagens invandrarföretagande i Sverige. Skall man ha en butik så är det kontakterna med de lokala gangsterna som avgör om ens butik finns kvar eller inte.

Samma sak inom krog och pizza träsken. Gör man inte rätt för sig så "brinner det".

Så jag tror mera på att det är någon som inte betalat in sina beskyddarpengar.
Citera
2018-08-20, 13:31
Medlem
sunsidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Kan ju vara en butiksägare som vägrat betala för sitt "beskydd" eller av annan anledning inte kunnat betala för beskyddet av sig själv och butiken. Många vanliga svenskar inser inte hur det oftast fungerar i dagens invandrarföretagande i Sverige. Skall man ha en butik så är det kontakterna med de lokala gangsterna som avgör om ens butik finns kvar eller inte.

Samma sak inom krog och pizza träsken. Gör man inte rätt för sig så "brinner det".

Så jag tror mera på att det är någon som inte betalat in sina beskyddarpengar.
Det finns ingen sån verksamhet i Trelleborg så de spåret kan vi lägga ner direkt.
Citera
2018-08-20, 13:36
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
Det finns ingen sån verksamhet i Trelleborg så de spåret kan vi lägga ner direkt.

Vad har du för belägg för det påståendet ? Du låter som en sosse/VPK med ögonen i nacken.
Citera
2018-08-20, 13:45
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Vad har du för belägg för det påståendet ? Du låter som en sosse/VPK med ögonen i nacken.

Jaha, och det är säkerställt via ett uttalande av någon anonym på Flashback!

Jag har, som helt anonym, andra uppgifter. Det är somaliemaffan i sammarbete med AfA och Grön Ungdom som har tuttat på. Det fanns varken pengar, Kat eller närodlade grönsaker i butiken. Till på köpet var de kapitalister.

P.S. Spår av ironi kan finnas i inlägget. D.S.
Senast redigerad av FarbrorBerit 2018-08-20 kl. 13:48.
Citera
2018-08-20, 13:53
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Jaha, och det är säkerställt via ett uttalande av någon anonym på Flashback!

Jag har, som helt anonym, andra uppgifter. Det är somaliemaffan i sammarbete med AfA och Grön Ungdom som har tuttat på. Det fanns varken pengar, Kat eller närodlade grönsaker i butiken. Till på köpet var de kapitalister.

P.S. Spår av ironi kan finnas i inlägget. D.S.

Utan ironi. Så lider många städer av beskyddarverksamhet i olika former och en stad som ex Norrköping har haft just detta i många år. Det förefaller ganska otroligt att detta fenomen inte finns på andra större orter. Tittar man tillbaka i tiden så har även polisen uttalat sig om dessa aktiviteter i städer som Norrköping, Linköping, Uppsala, Stockholm, Malmö mf så det är ett ganska spritt faktum.

Så att lägga fram detta som EN möjlig teori har nog en viss substans, att tok avfärda är nog mer att sitta med skygglapparna på dagarna i ända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in