2018-08-19, 21:04
Medlem
Jag har varit med om det alltför många gånger. Tiotusentals gånger. Att folk beter sig som skit mot mig. Att de:

Går till attack

Gör personliga påhopp

Tycker till på helt fel sätt

Trycker ner mig

Sätter sig på mig

Och så vidare...

Det är ju så tröttsamt. Vad jag än gör kommer jag aldrig komma ifrån de här människorna. De finns runtomkring mig vare sig jag vill eller inte. Det är som att de lurpassar bakom nästa hörn för att hoppa på mig när jag minst anar, och helt på en av mina dåliga dagar så att mig ska må extra dåligt över mig själv.

Ska jag lära mig att leva ensam ofrivilligt och isolera mig i mitt hem? Hellre det än att bli behandlad som skit varje dag.
Citera
2018-08-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyxos
Jag har varit med om det alltför många gånger. Tiotusentals gånger. Att folk beter sig som skit mot mig. Att de:

Går till attack

Gör personliga påhopp

Trycker ner mig

Sätter sig på mig

Och så vidare...

Det är ju så tröttsamt. Vad jag än gör kommer jag aldrig komma ifrån de här människorna. De finns runtomkring mig vare sig jag vill eller inte. Det är som att de lurpassar bakom nästa hörn för att hoppa på mig när jag minst anar, och helt på en av mina dåliga dagar så att mig ska må extra dåligt över mig själv.

Ska jag lära mig att leva ensam ofrivilligt och isolera mig i mitt hem? Hellre det än att bli behandlad som skit varje dag.
Bryt helt med folk du tycker gör saker imot dej.varför skall du vara med folk som behandlar dej illa.hellre ensam än illa behandlad. Stå på dej
Citera
Mogna-Meloners avatar

Moderatormeddelande

Postat av Mogna-Meloner 2018-08-19, 22:09
Medlem
Vill bara påminna om att det här är Psykisk hälsa. Här lyssnar vi på varandras problem och försöker hjälpa. Känner ni för att mobba och och trakassera är detta fel delforum.

/Mo
2018-08-19, 23:50
Medlem
Jag tycker att du ska börja tänka först om det är du som gör något fel. Om du beter dig illa mot folk som får dem att hoppa på dig och trycka ner dig.

Men om du verkligen inte gör något fel och dem bara försöker trycka ner dig utan någon anledning.
Då tycker jag att du ska bryta kontakten med dem alla.
En sak som är klart i den här världen gillar ingen godhjärtade och rättvisa människor nu längre, har sett det!
Citera
2018-08-20, 00:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Flyttar tråden till ett mer passande delforum.

Psykologi: allmänt ——-> Psykisk hälsa

/Mod
Citera
2018-08-20, 01:14
Medlem
revodnebs avatar
Jag tycker också att du ska titta på dig själv och se om det är något som du gör som gör att folk behandlar dig så. Som exempel har jag gått igenom dina gamla trådar och kan till exempel se att du vill skicka alla invandrare med nästa bananbåt dit de kom ifrån, även om de röstar SD. Har du funderat på om de vill samma sak som dig, ha lugn och ro och bara få leva sina liv i fred? Jag säger inte att du har fel - du kanske blir orättvist behandlad? Jag vet ju ingenting om dig och din bekantskapskrets.
Citera
2018-08-20, 09:41
Medlem
Paris24s avatar
När jag blev 50 så började jag fatta varför jag själv behandlas av andra på ett visst sätt. Det är 100% mitt eget "fel". Fast jag förstod inte felet, förrän jag verkligen tänkte till.

Ett pyttelitet exempel. Om jag gick in på ett matställe utomlands och beställde mat, t.ex McDonalds, så såg alltid personalen sur och tråkig ut, nervös, ibland arg. På lilla mig som är så fridfull.

Men om man hade filmat mig och min beställning så hade man sett att jag inte log, inte tittade på personalen, uttalade beställningen sluddrigt och ointresserat. Personalen var bara en spegel av mig själv. De har 100-tals beställningar per dag som de sköter utmärkt. Men kommer det en svår kund så blir man själv tillknäppt.

Du kan inte ändra alla. Men du behöver inte heller ge upp. Lösningen finns i att du hittar dig själv, slutar behandla andra som luft, slutar vara nervös vilket gör andra nervösa, eller vad felet nu är. Det kan du göra genom att datea nya människor, gå på kurser som dans där man måste umgås, och så vidare, och fråga folk rakt på sak hur de upplever dig. Sedan bättrar du dig. Och sann!

Försök hitta boken How to win friends and influcence people av Dale Carnegie. En gammal klassiker som sålts i 10 miljoner exemplar. Se programmet om Tore Wretman på svt play. En liten blyg udda kille som läste boken, började le och tycka om människor, och blev rik kändis, gifte sig med Sveriges snyggaste skådespelare, blev bästa kompis med Roger Moore/James Bond osv. Sedelärande historia.
Citera
2018-08-21, 23:10
Medlem
Kan vara att du tolkar dom fel också detta är jättevanligt!
Citera
2018-08-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyxos

Går till attack

Gör personliga påhopp

Trycker ner mig

Sätter sig på mig

Och så vidare...

Samma här . Går inte göra nått åt men det kan nog vända med litet tur. Det är natur kraft.
Som jesus sa: förlåt dom för deras synder . Dom vet inte vad dom gör hehe nä vad trisst men så kan det vara. Jag vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in