2020-05-26, 23:57
Medlem
Batong8s avatar
Jag undrar om Ingrid Carlqvist begriper hur irrelevant hon lyckats gra sig sjlv p senare tider, i.o.m. splittringen med DFS & Svegot och uppstarten av Ingrid & Maria. Jag har mnga bekanta inom nationalist och dissidentsfren i stort, och inga av dessa som jag knner varken lser eller lyssnar p I&M. Tidigare s kunde vissa av dom frsvara Ingrid och sg henne som en vn, men s gott som samtliga idag tycker Ingrid blivit helt knpp och tycker hon r full av sig sjlv.

Detta rykte om sig sjlv har Ingrid helt stadkommit av egen maskin p.g.a. sin narcissism. Som sagt, ingen fljer henne lngre, I&M blir inte inbjudna ngonstans vad det verkar, Jeff Ahl verkar ha distanserat sig lite mer frn Ingrid nu. Minst sagt en tragisk utveckling fr "Sveriges kndaste patriot".

Som en annan sade s tror jag Ingrid hellre hade hllit tal infr 300 personer i Svenskarnas Hus n att tigga om donationer frn sina 80 plussare till pensionrer som verkar vara just de som finner ngot slags nje i podden. I vrigt s r I&M totalt verfldigt som projekt, det finns inget syfte fr dom att uppfylla som inte redan r taget och grs bttre av andra. Att Ingrid & Maria r riktiga journalister som damerna verkar ha som ngon slags slogan r ej kraft nog att folk ska vara intresserade av detta.

Mitt tips r att lgga ner och sl ihop sig med ngon annan, om det ens finns ngra som vill ta i dessa tv med tng lngre.
Senast redigerad av Batong8 2020-05-27 kl. 00:16.
Citera
2020-06-06, 10:47
Medlem
Vldigt ofrutsgbart s har Ingrid kommit fram till att Black Lives Matter r ... trumvirvel ... ISLAMISTER!!

https://twitter.com/ingridcarlqvist/...62853912764418
Citera
2020-06-06, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batong8
Jag undrar om Ingrid Carlqvist begriper hur irrelevant hon lyckats gra sig sjlv p senare tider, i.o.m. splittringen med DFS & Svegot och uppstarten av Ingrid & Maria. Jag har mnga bekanta inom nationalist och dissidentsfren i stort, och inga av dessa som jag knner varken lser eller lyssnar p I&M. Tidigare s kunde vissa av dom frsvara Ingrid och sg henne som en vn, men s gott som samtliga idag tycker Ingrid blivit helt knpp och tycker hon r full av sig sjlv.

Detta rykte om sig sjlv har Ingrid helt stadkommit av egen maskin p.g.a. sin narcissism. Som sagt, ingen fljer henne lngre, I&M blir inte inbjudna ngonstans vad det verkar, Jeff Ahl verkar ha distanserat sig lite mer frn Ingrid nu. Minst sagt en tragisk utveckling fr "Sveriges kndaste patriot".

Som en annan sade s tror jag Ingrid hellre hade hllit tal infr 300 personer i Svenskarnas Hus n att tigga om donationer frn sina 80 plussare till pensionrer som verkar vara just de som finner ngot slags nje i podden. I vrigt s r I&M totalt verfldigt som projekt, det finns inget syfte fr dom att uppfylla som inte redan r taget och grs bttre av andra. Att Ingrid & Maria r riktiga journalister som damerna verkar ha som ngon slags slogan r ej kraft nog att folk ska vara intresserade av detta.

Mitt tips r att lgga ner och sl ihop sig med ngon annan, om det ens finns ngra som vill ta i dessa tv med tng lngre.

Counterjihadist-vrlden r strre och har mer pengar n nationella rrelsen.
Citera
2020-08-19, 18:43
Medlem
Sam.Boyds avatar
Jahapp d kan man notera att Ingrid o Maria r polisanmlda fr HMF.

Inte fr jag bryr mig mer n hur det hela tacklas av klagare o domstol. Fr jag gissar att det kommer deivas nda dit.

Carlquist har rtt i en viktig sak. Det gr inte att bedriva journalestik om man inte fr riskera att ngon kan knna sig krnkt.

Det gller frvrigt all kommunikation o inte minst kultur o underhllning.

Fr vrigt s r jag fga imponerad av duons arbete. Men ven dlig journalistik o amatrmssighet r o fr aldrig bli ett brott.
Citera
2020-08-20, 13:47
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridCarlqvist
Det stmmer. Jag och Maria str allts talade fr hets mot folkgrupp ver vad ngon annan har skrivit som kommentar i vr ntbaserade tidning. Lagstiftningen missbrukas det grvsta fr att stta dit mig och Maria, och att man sjlv ska hllas ansvarig fr vad ngon annan skriver r en fullstndigt absurd tillmpning av lagen.

Detta bevisar egentligen bara vilket genomslag Ingrid & Maria har ftt som tidning. Beskarantalet slr rekord varje mnad och donationerna vxer. Jag och Maria r bda utbildade journalister vilket ger vrt arbete en kvalittsstmpel och gr att vran journalistik hller en avsevrt hgre standard n i stort sett samtliga andra alternativmedier och beviset fr detta r att det r vi som nu str talade. Vi r en nagel i gat p regeringen Lfvn och hans hejdukar, vilket uppenbarligen bekymrar dem ngot oerhrt att dom har svrt att sova p natten. Jag skulle ej vara frvnad om talet r p uppdrag av "Diktatorn frn Hgans" eller frn ngon imam inom islam som hotat Lfvn att muslimerna ej kommer rsta p S i nsta val om dom ej fr tyst p vr tidning.

Men vi kommer kmpa s lngt vi kan med detta och kommer frhoppningsvis st som segrare i slutndan. Jag har mejlat Vita Huset och jag hoppas vi kan f Donald Trumps std i detta och att han kan nmna oss i en av sina presstrffar. Det hade gett lite extra tryck mot denna historiskt katastrofala regering Sverige idag har.

Fr jag frga varfr du r missnjd med vr tidning? Vad kan vi frbttra enligt dig?

Hlsningar
Ingrid Carlqvist
Journalist p Ingrid & Maria
Ingrid.carlqvist@gmail.com

Det r ikke min uppgift att utbilda dig o din kollega, men dit svar ovan r ganska beskrivande fr er arbete.

En frga r varfr ni ikke har utgivningsbevis? Bedriver man journalestik og tillhandahller en publicistisk produkt, s borde det enligt mig vara en hygienfaktor.
Det tar max 15 minuter o kostar ett par tusen kronor.
Ett bevis r dessutom giltigt i 10 r.

S nu r ni om jag frsttt det rtt rent juridiskt bara tv privatpersoner som vidarepublicerat hets o hat?
O det ska nu troligtvis prvas i domstol.
Citera
2020-08-20, 14:56
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det r ikke min uppgift att utbilda dig o din kollega, men dit svar ovan r ganska beskrivande fr er arbete.

En frga r varfr ni ikke har utgivningsbevis? Bedriver man journalestik og tillhandahller en publicistisk produkt, s borde det enligt mig vara en hygienfaktor.
Det tar max 15 minuter o kostar ett par tusen kronor.
Ett bevis r dessutom giltigt i 10 r.

S nu r ni om jag frsttt det rtt rent juridiskt bara tv privatpersoner som vidarepublicerat hets o hat?
O det ska nu troligtvis prvas i domstol.

Fast det dr r inte den riktiga Ingrid Carlqvist om du tror det.
Citera
2020-08-20, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

Ingrid och Maria startar en podd tillsammans. n s lnge YouTube. Bda tv r journalister och sverigevnner. Dom pratar om politik och om dags - eller veckofrska hndelser.

http://www.ingridochmaria.se/

https://www.youtube.com/watch?v=hXi9Md5UFMc

https://web.archive.org/web/20180819...idochmaria.se/

Frsta programet:

Jag ser fram emot deras podd. Vad tycker ni om deras program???

ingrid var ju gift med en muslim och jobbade p aftonabladet. man ska inte donera till en falsk person med lg intelligens.
Citera
2020-08-20, 15:13
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Fast det dr r inte den riktiga Ingrid Carlqvist om du tror det.

r du sker?
Citera
2020-08-24, 14:45
Medlem
Bacchus94s avatar
Citat:
Jag kan intyga att det r jag, Ingrid Carlqvist, som numera str bakom detta kontot.

Numera? Vem var det frut d?
Citera
2020-08-25, 09:27
Medlem
Citat:
Jag kan intyga att det r jag, Ingrid Carlqvist, som numera str bakom detta kontot.

Ett konto p Flashback kndes viktigt s jag kan interagera med vr publik ven hr. Jag har frskt frm Maria Celander att ocks registrera ett konto hr d jag ej alltid r tillhands och kan svara p alla era frgor. Jag frstr att mnga av er lyssnar p vr podd och lser vr tidning.

Nu vill jag ocks ta tillfllet i akt att pminna om koranbrnning i Malm p fredagen den 28 augusti klockan 12.00 p Fridhemstorget. Det r ack s viktigt att visa hur muslimerna och islam ej gillar yttrandefrihet s drfr hoppas jag att ni och mnga fler str dr tillsammans med mig och Maria den 28:e. Det blir en symbolaktion mot sharia, mot frtryck, mot hucklet, och fr jmstlldhet och frihet. Jag ska ocks frska hlla ett litet tal och vlkomna Rasmus Paludan hit.

Hlsningar
Ingrid Carlqvist

Det dr r inte Ingrid Carlqvist. Visserligen ett bra frsk, men Ingrid uttrycker sig inte som du gr.

Om du verkligen r Ingrid, nmn den hr flashbacktrden, och att du skriver hr i ditt nsta poddavsnitt.
Citera
2020-08-28, 10:08
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Hej vnner och ovnner!

Detta r mitt konto hr p Flashback och jag knner ej att jag behver konfirmera det i min podd, men fr att ta bort all tvivel s ska jag gra detta i mitt och Marias nstkommande Nyhetsveckan.

Glm nu fr guds skull heller ej av koranbrnningen den 28 augusti. Det r viktigt att vi blir s mnga som mjligt nu nr vi har en god chans att stoppa sharialagar och islam i Sverige. Svenska folket ska f se hur galna muslimerna kan bli och d kan vi lobba fr att frbjuda islam om vi fr folket med oss.

Hlsningar
Ingrid Carlqvist
Hej Ingrid!

Hoppas att du i egenskap av pappa lyckades f tag p ett par stringtrosor och BH till din attraktiva dotter med stora brst som sover naken om ntterna! (FB) Kpa underklder till barn.
Fint ocks att lsa om ditt liv som nudist (FB) Naturister och nudister?, hoppas att det gr bra och att du trivs.

Fortsatt lycka till med podden! Ciao!
Citera
2020-09-16, 15:47
Medlem
Batong8s avatar
Citat:
Hej Flashbacktrden!

Jag och Maria Celander har diskuterat om vi ska brja gra ett veckobaserat magasin ihop som slpps i fysisk utgva till alla prenumeranter. Vi har gjort en amatrskiss som vi vill ha er feedback p och om det finns ngot intresse. Den gr att se hr:

https://imgshare.io/image/kontrajihadisten.N8PsQK

Eftersom vi r ledande i motstndet mot islam och muslimerna i vrlden s knner vi att detta kan vara p sin plats att ocks slppa ett magasin, som vi sjlvklart ocks kommer bli frst med att gra.

Fantastiskt!

Jag hoppas och tror att ni kommer f mnga prenumeranter p er nya tidskrift.

Jag hjlpte er lite med olika mnen som ni borde ta upp istllet. Hr r min take:

https://pasteboard.co/JrlYx0B.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in