Citat:
Ursprungligen postat av
IngridCarlqvist
Det stmmer. Jag och Maria str allts talade fr hets mot folkgrupp ver vad ngon annan har skrivit som kommentar i vr ntbaserade tidning. Lagstiftningen missbrukas det grvsta fr att stta dit mig och Maria, och att man sjlv ska hllas ansvarig fr vad ngon annan skriver r en fullstndigt absurd tillmpning av lagen.
Detta bevisar egentligen bara vilket genomslag Ingrid & Maria har ftt som tidning. Beskarantalet slr rekord varje mnad och donationerna vxer. Jag och Maria r bda utbildade journalister vilket ger vrt arbete en kvalittsstmpel och gr att vran journalistik hller en avsevrt hgre standard n i stort sett samtliga andra alternativmedier och beviset fr detta r att det r vi som nu str talade. Vi r en nagel i gat p regeringen Lfvn och hans hejdukar, vilket uppenbarligen bekymrar dem ngot oerhrt att dom har svrt att sova p natten. Jag skulle ej vara frvnad om talet r p uppdrag av "Diktatorn frn Hgans" eller frn ngon imam inom islam som hotat Lfvn att muslimerna ej kommer rsta p S i nsta val om dom ej fr tyst p vr tidning.
Men vi kommer kmpa s lngt vi kan med detta och kommer frhoppningsvis st som segrare i slutndan. Jag har mejlat Vita Huset och jag hoppas vi kan f Donald Trumps std i detta och att han kan nmna oss i en av sina presstrffar. Det hade gett lite extra tryck mot denna historiskt katastrofala regering Sverige idag har.
Fr jag frga varfr du r missnjd med vr tidning? Vad kan vi frbttra enligt dig?
Hlsningar
Ingrid Carlqvist
Journalist p Ingrid & Maria
Ingrid.carlqvist@gmail.com
Det r ikke min uppgift att utbilda dig o din kollega, men dit svar ovan r ganska beskrivande fr er arbete.
En frga r varfr ni ikke har utgivningsbevis? Bedriver man journalestik og tillhandahller en publicistisk produkt, s borde det enligt mig vara en hygienfaktor.
Det tar max 15 minuter o kostar ett par tusen kronor.
Ett bevis r dessutom giltigt i 10 r.
S nu r ni om jag frsttt det rtt rent juridiskt bara tv privatpersoner som vidarepublicerat hets o hat?
O det ska nu troligtvis prvas i domstol.