2006-02-08, 12:40
Medlem
Lösningen för kändisar som tycker de blir baktalade på forumet är alltså att bli medlemmar här, så blir sånt raderat?
Citera
2006-02-08, 12:44
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsument
Lösningen för kändisar som tycker de blir baktalade på forumet är alltså att bli medlemmar här, så blir sånt raderat?

Fast, då måste de ju gå ut med att de ÄR just den kändisen, så då blir ju det knappast meningsfullt.
Citera
2006-02-08, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Fast, då måste de ju gå ut med att de ÄR just den kändisen, så då blir ju det knappast meningsfullt.

Jo, för dem själva, om de knappt skriver något här.
Citera
2006-02-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Jag tycker inte det är OK, användare ska få vara anonyma på FB, och då är det i mina ögon ingen skillnad om man publicerat dom på ett annat ställe, skulle man vilja att de var offentliga på FB skulle man väl posta dem här.
Hur var det nu med mördaren (som arbetade på ett behandlingshem) och som har ett konto på FB. Hans namn hängdes ut och kopplades ihop med användarnamnet.

Oavsett vad som gäller så menar jag att regeln inte är speciellt tydlig och att den därför bör förtydligas...

Citat:
Ursprungligen postat av Konsument
Välkommen till Flashback.
Den här tråden handlar inte om det... men starta en egen tråd om ämnet intresserar dej.
Citera
2006-02-08, 13:37
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Hur var det nu med mördaren (som arbetade på ett behandlingshem) och som har ett konto på FB. Hans namn hängdes ut och kopplades ihop med användarnamnet.

Oavsett vad som gäller så menar jag att regeln inte är speciellt tydlig och att den därför bör förtydligas...

Kan inte direkt uttala mig om hur tankegångarna gick då, då jag inte känner till hela historien.

Men angående att reglerna kan förtydligas så håller jag med, helst ska det ju givetvis lämnas så lite som möjligt att tolka med reglerna, även om det givetvis inte går att genomföra i alla fall. Allt är ju som bekant inte svart-vitt..
Citera
2006-02-08, 13:49
Medlem
Kan det här vara nå´t :smart:
Regel 1.06. beta
Var försiktig med personuppgifter
Att publicera personnummer och påståenden som inte kan styrkas är förbjudet. Personnamn och andra uppgifter som hör till trådens topic och kan styrkas med någon källhänvisning är tillåtet.
Anonymiteten garanteras på Flashback. Därför är det inte tillåtet att publicera enskilda användares personuppgifter eller IP-nummer utan dennes uttryckliga tillåtelse här på Flashback. Det kan finnas godtagbara orsaker att en användare har flera konton, så detta är acceptabelt så länge man inte missbrukar det. Endast vid missbruk ska detta avslöjas.
Citera
2006-02-08, 14:17
Medlem
Citat:
Kan inte direkt uttala mig om hur tankegångarna gick då, då jag inte känner till hela historien.
Vem gör det???
Här är en del av historien i alla fall...
http://www.flashback.org/showthread.php?t=115702&page=3&highlight=Mictian66 6

Namnet var alltså känt, likaså gärningen. Och då var det okej att koppla ihop det och länka till sidor med irl-namnet.
Citera
2006-02-08, 14:29
Moderator
tobess avatar
Citat:
Regel 1.06. beta
Att publicera personnummer och påståenden som inte kan styrkas är förbjudet. Personnamn och andra uppgifter som hör till trådens topic och kan styrkas med någon källhänvisning är tillåtet.
Anonymiteten garanteras på Flashback. Därför är det inte tillåtet att publicera enskilda användares personuppgifter eller IP-nummer utan dennes uttryckliga tillåtelse här på Flashback. Det kan finnas godtagbara orsaker att en användare har flera konton, så detta är acceptabelt så länge man inte missbrukar det. Endast vid missbruk ska detta avslöjas.

Enligt mig ser detta ut som ett tillägg som skulle vara bra, ska ta upp saken med admin

Citat:
Vem gör det???
Här är en del av historien i alla fall...
http://www.flashback.org/showthread.php?t=115702&page=3&highlight=Mictian66 6

Namnet var alltså känt, likaså gärningen. Och då var det okej att koppla ihop det och länka till sidor med irl-namnet.

Tack för länken, ska läsa igenom det lite nogrannare nu.
Citera
2006-02-08, 22:17
Medlem
Citat:
Tack för länken, ska läsa igenom det lite nogrannare nu.
Ja gör det
I tråden påpekar moderatorn vikten av att inte namnge personen (inlägg #49) men sedan outas han i inlägg #97 och #98 utan vidare åtgärd.
http://www.flashback.org/showthread.php?p=2823169#post2823169

Även här namnges en användare (med förnamn) trots att han ber en moderator att radera namnet...
http://www.flashback.org/showthread.php?t=297019

Med detta vill jag enbart påpeka att regeln inte är så lätt att förstå.
Citera
2006-02-09, 11:23
Administrator
admins avatar
Citat:
Regel 1.06. beta

Jag är positiv till en sådan förrändring.
Ska titta närmare på detta.

admin
Citera
2006-02-16, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag är positiv till en sådan förrändring.
Ska titta närmare på detta.

admin
Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in