Citat:
Nä, jag avskyr idén med "spel" och sånt. Men jag kan inte låta bli att övertolka att vi inte skriver så mkt längre, till exempel. Känns som att jag hade behövt mkt mer bekräftelse på att hon är intresserad för att jag inte ska börja undra, men det kanske bara är någon djup osäkerhet inom mig. Märker att hon lyssnar och rentav tar efter vissa grejer jag gör t.ex, så jag förstår ju att hon är iaf lite intresserad men jag kanske bara har svårt att känna det och att tro på det, typ.
Jag menar inte "kärleken är blind" eller något sånt, att det "borde" vara på något visst sätt, men jag är väl typ lite rädd att jag ska lägga krokben för mig själv och sumpa det för att jag inte känner något. Som sagt kände jag ju mkt för hon förra året som jag visste inte var sund, menar då det varit tråkigt om man sumpat någon som känns lovande för att jag har någon skev template för hur en lovande tjej ska vara, så att de som verkligen är "sunda" går bort typ. Kan inte förklara det riktigt...
Jag menar inte "kärleken är blind" eller något sånt, att det "borde" vara på något visst sätt, men jag är väl typ lite rädd att jag ska lägga krokben för mig själv och sumpa det för att jag inte känner något. Som sagt kände jag ju mkt för hon förra året som jag visste inte var sund, menar då det varit tråkigt om man sumpat någon som känns lovande för att jag har någon skev template för hur en lovande tjej ska vara, så att de som verkligen är "sunda" går bort typ. Kan inte förklara det riktigt...
Kärlek är något som växer med tiden.
Till en början känner man efter om man är attraherad rent fysiskt av personen.
Sedan gör man en analys om man kan tänka sig att fortsätta träffa personen för man ser potential, har kanske några gemensamma intressen, lätt att prata med etc.
sedan kommer man in på den mer fysiska biten, som kan ske efter allt från några veckor till några månader efter man sågs första gången, med beröring, sex, kyssar osv. och här börjar man oftast känna om det pirrar till i magen, om man vill kyssa personen mer, tänker på personen i tid och otid.
Ungefär här brukar jag känna om jag åtminstone har känslor för personen. Kärlek är väldigt subjektivt. För vissa är det när man älskar någon för andra är det när man bryr sig om någon men hur som helst så tar det tid till att komma till det stadiet och är inget som kan tvingas fram. Det är bara tiden som kan visa detta.
Jag är själv en tänkare även om jag har nog väldigt lätt för tjejer, det sociala osv. Jag överanalyserar också gärna men försöker verkligen att låta bli, tycker du ska försöka att låta bli med även om det är lättare sagt än gjort.
Jag utgår från att ni bägge jobbar/studerar, har någon form av umgängeskrets och en vardag att sköta. Då är det svårt att höras allt för ofta. T.ex tjejen jag träffar nu har jag träffat i ca en månad och vi skickar nåt enstaka sms i veckan, mest om relevanta saker som vad vi ska göra när vi ses, var vi ska ses, vilken tid och dag osv.
Vi är inte i det stadiet än där man hörs om småsaker eller delar med sig utav personliga svårigheter eller positiva saker som skett under dagen eller veckan. Vi pratar delvis om sådant när vi väl ses men inte över sms eller telefon så jag tycker inte du ska vara orolig över att ni inte hörs så ofta.
Utifrån vad du berättat om när ni sågs så får jag en uppfattning om att hon har någon sorts intresse utav dig, om intresset är vänskapligt eller sexuellt vet jag inte och det tror jag inte hon vet heller än, det är som sagt sådant man märker under processen.
Du skrev i tråden om att föreslå konkreta saker att hitta på. Det tycker jag att du ska fortsätta med. Delvis för att visa att du har en fantasi och det är kul och varierande att umgås med dig dvs inte bara titta på film eller gå en promenad. Sen behöver det inte vara hoppa fallskärm eller bestiga ett berg tillsammans men småsaker som ändå har en variation.
Jag skrev tidigare att jag rekommenderar att du föreslår aktiviteter av något slag.
Dels för det är roligt att prova nya saker, speciellt tillsammans och kanske finner ni ett gemensamt nytt intresse ni kan ägna er åt men även då det kan vara svårt att upprätthålla en intressant konversation om man går en tvåtimmars promenad varje gång man ses.
Vissa kan absolut klara av det men jag tror man underlättar en del för sig själv genom att göra en syssla och ha konversationen som en bisyssla t.ex spela biljard, minigolf, gå till ett klättringscenter, ta en kurs i att dreja eller vad du nu kan komma på och har möjlighet att göra i ert närområde.
Men jag kan inte säga det nog med gånger, skynda långsamt. Har ni t.ex gått eran promenad en tisdag kan du höra av dig mot helgen t.ex på söndag och fråga hur hennes vecka har varit, om hon gjort något kul i helgen och passa på att fråga om hon har möjlighet att ses nästa vecka t.ex "Har du lust att spela biljard och ta en öl nästa vecka?". Håll det simpelt och försök att inte vara för på, hellre att du väntar en dag för länge med att höra av dig än att du hör av dig direkt efter ni setts.
Sen är det så klart en känsla. Man får känna av situationen och henne.
Kärlek och att hitta en partner är väldigt svårt men du är ung, se det som att du tränar inför kommande relationer (då tar du det hela mindre seriöst och mer lättsamt). Skulle det skita sig, ja då har du åtminstone fått öva. Skulle det bli att ni blir ett par då har du förtjänat det och allt arbete, tid och energi du la ner var absolut värt det.
Oavsett vad kommer det något bra utav det.
Rent konkret tycker jag du ska vänta tills på söndag med att höra av dig. Då frågar du hur hennes vecka har varit, om hon haft en bra helg och passar samtidigt på att fråga om hon har lust att hitta på något nästa vecka och kom då gärna med ett eller två förslag t.ex ta en fika/dricka alkohol eller någon aktivitet som minigolf, klättring eller biljard.
Det löser sig ska du se, slappna bara av och ta det med ro.