Citat:
Nja, räkna med att Spanien värderar lag och ordning högt, plus att araber inte står högt i kurs precis.
Så de kan obstruera om att utlämna (M)GM till Sverige bara för att make a statement att det går riktigt illa för utlänningar som kommer till Spanien och gör grova brott.
Att Spanien vill att deras straffsystem ska vara avskräckande
Och särskilt att avskräcka utlänningar ifrån att göra grova brott
Det har Spanien gjort förut faktiskt, låtit utlänningar sitta inne dubbla strafftiden emot i hemlandets straffsatser
Det beror ju också rätt mycket på att Spanien är en av Världens största turistnationer, med miljontals hotellnätter. Det blir ett jävla liv bland spanjorerna ifall "turister" kommer dit och mördar. Man vill ju inte att kriminella tar sig dit bara för lite lustfylld rekreations-brottslighet som tex att mörda någon
Kom ihåg att det inte bara är mord utan grov misshandel också
Sen kan de ju ha hittat en del knark också och då blir det än värre
Kom också ihåg att Spanien har haft problem tidigare med terrorister, tex ETA, plus grova maffiabrottslingar, så de ser mer än gärna till att (M)GM får ruttna i fängelset
Så PK-MSM kan se fram emot en ny Annika Östberg historia att propsa för att de ska frisläppas ifrån Spanien ? Med diverse snyftartiklar...
PK-MSM får säkert redan nu diverse hot om att de måste skriva positivt om och verka för frigivning av (M)GM annars hotar klanen med ännu mera upplopp och kaos i förorterna, enligt klassisk MENA-metodik, och -logik
Samtidigt med att Spanien ser hårt på grov kriminalitet, så tycker jag att brottsligheten verkar var låg generellt sett. Spanjorer är mestadels artiga och trevliga av sig.
Men man kan i regel räkna med att stöld i tex butiker, eller smitning ifrån en eller flera restaurangnotor gör att man ganska omgående får Polisen efter sig. Jag har för mig att Spanien inte har någon snatterilagstiftning, alltså att även relativt små värden kan räknas som stöld, men jag kan ha fel