2018-08-20, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Skulle MGM dömas så kommer de att skickas till Sverige som ett led i det utbyte man numer har inom EU -man ska avtjäna strafftiden i det landet man kommer ifrån om det är ett annat EU-land. Visst det går att motsätta sig det, men som regel flyttas man efter ett tag.

Nja, räkna med att Spanien värderar lag och ordning högt, plus att araber inte står högt i kurs precis.
Så de kan obstruera om att utlämna (M)GM till Sverige bara för att make a statement att det går riktigt illa för utlänningar som kommer till Spanien och gör grova brott.

Att Spanien vill att deras straffsystem ska vara avskräckande
Och särskilt att avskräcka utlänningar ifrån att göra grova brott
Det har Spanien gjort förut faktiskt, låtit utlänningar sitta inne dubbla strafftiden emot i hemlandets straffsatser

Det beror ju också rätt mycket på att Spanien är en av Världens största turistnationer, med miljontals hotellnätter. Det blir ett jävla liv bland spanjorerna ifall "turister" kommer dit och mördar. Man vill ju inte att kriminella tar sig dit bara för lite lustfylld rekreations-brottslighet som tex att mörda någon

Kom ihåg att det inte bara är mord utan grov misshandel också
Sen kan de ju ha hittat en del knark också och då blir det än värre

Kom också ihåg att Spanien har haft problem tidigare med terrorister, tex ETA, plus grova maffiabrottslingar, så de ser mer än gärna till att (M)GM får ruttna i fängelset

Så PK-MSM kan se fram emot en ny Annika Östberg historia att propsa för att de ska frisläppas ifrån Spanien ? Med diverse snyftartiklar...

PK-MSM får säkert redan nu diverse hot om att de måste skriva positivt om och verka för frigivning av (M)GM annars hotar klanen med ännu mera upplopp och kaos i förorterna, enligt klassisk MENA-metodik, och -logik

Samtidigt med att Spanien ser hårt på grov kriminalitet, så tycker jag att brottsligheten verkar var låg generellt sett. Spanjorer är mestadels artiga och trevliga av sig.
Men man kan i regel räkna med att stöld i tex butiker, eller smitning ifrån en eller flera restaurangnotor gör att man ganska omgående får Polisen efter sig. Jag har för mig att Spanien inte har någon snatterilagstiftning, alltså att även relativt små värden kan räknas som stöld, men jag kan ha fel
Citera
2018-08-20, 03:09
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Nja, räkna med att Spanien värderar lag och ordning högt, plus att araber inte står högt i kurs precis.
Så de kan obstruera om att utlämna (M)GM till Sverige bara för att make a statement att det går riktigt illa för utlänningar som kommer till Spanien och gör grova brott.

Att Spanien vill att deras straffsystem ska vara avskräckande
Och särskilt att avskräcka utlänningar ifrån att göra grova brott
Det har Spanien gjort förut faktiskt, låtit utlänningar sitta inne dubbla strafftiden emot i hemlandets straffsatser

Det beror ju också rätt mycket på att Spanien är en av Världens största turistnationer, med miljontals hotellnätter. Det blir ett jävla liv bland spanjorerna ifall "turister" kommer dit och mördar. Man vill ju inte att kriminella tar sig dit bara för lite lustfylld rekreations-brottslighet som tex att mörda någon

Kom ihåg att det inte bara är mord utan grov misshandel också
Sen kan de ju ha hittat en del knark också och då blir det än värre

Kom också ihåg att Spanien har haft problem tidigare med terrorister, tex ETA, plus grova maffiabrottslingar, så de ser mer än gärna till att (M)GM får ruttna i fängelset

Så PK-MSM kan se fram emot en ny Annika Östberg historia att propsa för att de ska frisläppas ifrån Spanien ? Med diverse snyftartiklar...

PK-MSM får säkert redan nu diverse hot om att de måste skriva positivt om och verka för frigivning av (M)GM annars hotar klanen med ännu mera upplopp och kaos i förorterna, enligt klassisk MENA-metodik, och -logik

Samtidigt med att Spanien ser hårt på grov kriminalitet, så tycker jag att brottsligheten verkar var låg generellt sett. Spanjorer är mestadels artiga och trevliga av sig.
Men man kan i regel räkna med att stöld i tex butiker, eller smitning ifrån en eller flera restaurangnotor gör att man ganska omgående får Polisen efter sig. Jag har för mig att Spanien inte har någon snatterilagstiftning, alltså att även relativt små värden kan räknas som stöld, men jag kan ha fel

Kan ju hoppas. Nu är det ju grovt brott också
Citera
2018-08-20, 05:12
Medlem
Handfots avatar
Bild på Simon. Vila i frid! https://scontent.farn1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/39558001_287710162008775_443342974017863680_n.jpg? _nc_cat=0&efg=eyJpIjoidCJ9&oh=79518d2839f2f130fc4e 76e9f496c05f&oe=5C030AB7
Citera
2018-08-20, 05:55
Medlem
Kan inte länka just nu men enligt. AB så tycks spansk polis ha bedrivit spaning på lägenheten under en längre tid. Jag antar att det har funnits ett välutvecklat samarbete mellan svensk och spansk polis.
Citera
2018-08-20, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfot
Bild på Simon. Vila i frid! https://scontent.farn1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/39558001_287710162008775_443342974017863680_n.jpg? _nc_cat=0&efg=eyJpIjoidCJ9&oh=79518d2839f2f130fc4e 76e9f496c05f&oe=5C030AB7

Berätta mer, vem var han, vad sysslade han med, vilken del av Sverige kom han från?
Citera
2018-08-20, 06:18
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Berätta mer, vem var han, vad sysslade han med, vilken del av Sverige kom han från?
Står ju i ett inlägg att han är från Dalen
Citera
2018-08-20, 06:20
Medlem
BO är storebror till Sh*bbaz M*lin som just nu avtjänar ett straff för grovt rån:
(FB) Rån i bostad i Lännersta
Citera
2018-08-20, 06:23
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle

Källa på det ?
Vad har du för erfarenhet av Spanien ?
Citera
2018-08-20, 08:23
Medlem
Jag tror inte det är en knarkaffär som spruckit, snarare rån/utpressning som gått jävligt snett.
Citera
2018-08-20, 08:24
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abiat
BO är storebror till Sh*bbaz M*lin som just nu avtjänar ett straff för grovt rån:
(FB) Rån i bostad i Lännersta

*=e?
Citera
2018-08-20, 08:36
Medlem
Någon som har namnen på Mgm? ska vara 3 st svenska medborgare. Vem hyrde huset tex?
Citera
2018-08-20, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokben91
Jag tror inte det är en knarkaffär som spruckit, snarare rån/utpressning som gått jävligt snett.
Varför tror du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in