2006-02-08, 20:13
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catclaw
Polski> Hur ska du åka dit i brist på bevis? Polisen e en verkställande myndighet så de har ingen rätt o göra nåt egentligen.
Det e rätten som dömer ut påföljd.

Mvh

d jag ville komma fram till var att om du vägrar pissa lr vägrar ta blod prov så kommer dom till slut hålla fast dig o ta ett blodprov även om du inte vill.

finns d bara en mistanke o inget blod/urin prov e taget så kommer du nog me all säkerhet gå fri efter som d då inte finns några bevis på narkotikabrott
Citera
2006-02-09, 03:00
Bannlyst
Ta inte det här som att jag vill attakera polisen.. De gör egentligen bara sitt jobb, lagen e utformad av idioter till politiker...
Däremot så måste man ju göra motstånd på nåt sätt för o få dessa politiker o förstå.
Vi lever ju för guds skull i en demokrati. Den dag vi slutar ifrågosätta lagar och regler så stagnerar hela samhället.. Utveckling kommer endast om man söker förändring.

Mvh
Citera
2006-02-09, 12:03
Medlem
overtrips avatar
Kom bara ihåg att polisen har makten att göra i princip vad som helst med dig,
tjaffsar du och är dryga mot dem så kan du få en jävla behandling tillbaka...

haft en incident på senare som har gjort mig ganska rädd för snutar, alltid hört historier men inte trott på dessa riktigt, men dom gör exakt vad dom känner för, du har inget att säga till om.

Så tänk före ni agerar mot polisen.
Citera
2006-02-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
enda anledningen jag ser angående blodprov e att d kostar jäkla massa att skicka d på analys nere i linköping

Nja så jäkla mycket kostar det inte, 585 kr står det i mina papper.
Citera
2006-02-09, 13:36
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bryyy
Nja så jäkla mycket kostar det inte, 585 kr står det i mina papper.

har för mig att en full analys kostar massa, e näst intill säker på att en jag känner välldigt väl på en beroendeklinik berätta d, samma sak om du frivilligt vill lämna piss prov då kostar d 700-800kr för att dom ska testa alla vanliga sakerna dvs cannabis, xtc m.m
Citera
2006-02-09, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Nej man kan få pissa även fast man inte är påverkad har tex en polare med ständigt stora puppiler eller om man är på rave händer offta att de plockar folk som inte tagit nått ..

Jo då nog får man pissa fast man inte ser påverkad ut, eller har stora puppiler, Hände mig häromdagen.. men men.. Sen bor man ju i en insnöad håla också
Citera
2006-02-12, 07:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Catclaw
Hej kära barn!

Med anledning av att många har åkt fast på sistone, så tänkte jag att jag skulle dela med mig lite tips:

1.Vägra att prata med de när de tar dig. Begär att få en advokat direkt. Då kan de inte förhöra dig.

2.Vid förhöret har du rätt att vara tyst. Ringa narkotikabrott ger böter. Låt det gå till rätten. Du kan riva sönder strafförläggandet och skicka smulorna till åklagaren. Vid eventuell rättegång så kan du yrka på att du vägrar betala summan till brottsofferfonden. Vägra totalt att gå med på rättens krav. (I mitt fall ledde det till att jag fick sänkt belopp till 900 kr istället för 1400.)

3.Vägra att lämna urinprov vad de än säger. De kan inte tvinga dig fysisk att pissa. När sen rätten bestämmer att du ska lämna prov så kan du fortfarande vägra, men det skulle nog leda till böter. Dock kan det ge dig tid att hydrarera. (Drick runt 7 - 9 liter vatten under dygnet innan provet och käka B-vitamin..)

4.Säg att du har fobi för nålar och att du får dödsångest bara du ser en nål. Försöker de tvinga dig till att lämna blodprov genom tvång så kan du använda våld utan att det ger dig några konsekvenser juridisk. Du har nämligen redan talat om för de att du får panik. Eftersom det då är ett mentalt problem så kan de inte döma dig för det. (Du har då alltså rätt att bruka våld mot de poliser som försöker tvinga dig till blodprov. Men glöm då inte att berätta om din fobi.. Jag har kommit undan med att ha spottat på poliser av samma anledning.)

5.Totalvägra att prata över huvudtaget. I värsta fall får du bara böter. I bästa fall så släpper de dig.

6.Ge de långfingret vad de än säger.

Mvh.

EDIT: Anledningen till att jag skriver detta e att jag e ganska förbannad på polisen just nu. Istället för att göra nåt nytta o jaga grova brottslingar så ger de sig på CB-rökare och Svampätare... Men tack för den!! Det visar bara att polisen e ineffektiv, korkade samt har verkligen inget bättre för sig.
Vänligen sprid detta på så många forum och communities ni kan.

2. Eller så får man en anmärkning hos kronefogden och kan varken skaffa lägenhet, hyra film eller låna pengar på banken (tråkigt).
3. Vet inte hur det är med er men jag har fan inte råd att betala så mycket i böter.
4. min mamma skulle säga till socialen att jag ljuger om fobin för sprutorna.
6. Hur mycket det än svider så tjänar man på att vara trevlig mot snutarna som tar en - alla vet väll att snutar gillar att jävlas och låter en gärna sitta kvar på stationen längre än nödvändigt!
Citera
2006-02-12, 08:30
Medlem
Trollishs avatar
Ja spotta och slå poliserna, jag vet inte hur det är där du bor men här där jag bor så får man rätt rejält med spö om man ens försöker sig på nått sånt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in