2006-02-08, 02:25
Bannlyst
Hej kära barn!

Med anledning av att många har åkt fast på sistone, så tänkte jag att jag skulle dela med mig lite tips:

1.Vägra att prata med de när de tar dig. Begär att få en advokat direkt. Då kan de inte förhöra dig.

2.Vid förhöret har du rätt att vara tyst. Ringa narkotikabrott ger böter. Låt det gå till rätten. Du kan riva sönder strafförläggandet och skicka smulorna till åklagaren. Vid eventuell rättegång så kan du yrka på att du vägrar betala summan till brottsofferfonden. Vägra totalt att gå med på rättens krav. (I mitt fall ledde det till att jag fick sänkt belopp till 900 kr istället för 1400.)

3.Vägra att lämna urinprov vad de än säger. De kan inte tvinga dig fysisk att pissa. När sen rätten bestämmer att du ska lämna prov så kan du fortfarande vägra, men det skulle nog leda till böter. Dock kan det ge dig tid att hydrarera. (Drick runt 7 - 9 liter vatten under dygnet innan provet och käka B-vitamin..)

4.Säg att du har fobi för nålar och att du får dödsångest bara du ser en nål. Försöker de tvinga dig till att lämna blodprov genom tvång så kan du använda våld utan att det ger dig några konsekvenser juridisk. Du har nämligen redan talat om för de att du får panik. Eftersom det då är ett mentalt problem så kan de inte döma dig för det. (Du har då alltså rätt att bruka våld mot de poliser som försöker tvinga dig till blodprov. Men glöm då inte att berätta om din fobi.. Jag har kommit undan med att ha spottat på poliser av samma anledning.)

5.Totalvägra att prata över huvudtaget. I värsta fall får du bara böter. I bästa fall så släpper de dig.

6.Ge de långfingret vad de än säger.

Mvh.

EDIT: Anledningen till att jag skriver detta e att jag e ganska förbannad på polisen just nu. Istället för att göra nåt nytta o jaga grova brottslingar så ger de sig på CB-rökare och Svampätare... Men tack för den!! Det visar bara att polisen e ineffektiv, korkade samt har verkligen inget bättre för sig.
Vänligen sprid detta på så många forum och communities ni kan.
Citera
2006-02-08, 17:06
Medlem
Håller med i allt.
I Sverige har man inget att käna på att prata, erkänna eller gola på nån...
Det ända som kan hända är att du förstör för dig själv och andra...

Fast fel forum kanske.
Citera
2006-02-08, 17:08
Medlem
Kuyichis avatar
Att ge polis och andra personer i maktställning(?) långfingret låter onödigt. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Alltså. Visa respekt. Det här betyder naturligtvis inte att du ska erkänna och ställa upp på vad som helst. Neka på - men gör det på ett snyggt och juste sätt.
Citera
2006-02-08, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyichi
Att ge polis och andra personer i maktställning(?) långfingret låter onödigt. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Alltså. Visa respekt. Det här betyder naturligtvis inte att du ska erkänna och ställa upp på vad som helst. Neka på - men gör det på ett snyggt och juste sätt.
Ja att vara otrevlig känar man ju inget på, räcker med att säga ingen komentar eller bara sitta helt tyst.
Citera
2006-02-08, 17:19
Bannlyst
Nekar alltid.. Men pissar alltid =/.. PAllar inte flumma så mycke..
Citera
2006-02-08, 18:30
Medlem
Polskis avatar
på punkt 4 glömde du att nämna att hur mycke du än skriker o gormar om din fobi o hur mycke du än försöker slå polisen så kommer dom endå ta ett blodprov på dig för till slut tröttnar dom på dig o håller fast dig riktigt ordentligtl, enda anledningen jag ser angående blodprov e att d kostar jäkla massa att skicka d på analys nere i linköping
Citera
2006-02-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
på punkt 4 glömde du att nämna att hur mycke du än skriker o gormar om din fobi o hur mycke du än försöker slå polisen så kommer dom endå ta ett blodprov på dig för till slut tröttnar dom på dig o håller fast dig riktigt ordentligtl, enda anledningen jag ser angående blodprov e att d kostar jäkla massa att skicka d på analys nere i linköping
Hörde av en läkare att THC försvinner fortare från blodet också..
Citera
2006-02-08, 19:11
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIM666
Hörde av en läkare att THC försvinner fortare från blodet också..

jo d kan ju iof va sant, men tar dom än ute på stan så antar jag att dom inte plockar in en om man inte ser knarkpåverkad ut o ser man knarkpåverkad ut me stora puppiler m.m så har man antagligen gjort nått man inte borde gjort o då spelar d ingen roll om man pissar lr lämnar blod man åker på d ändå
Citera
2006-02-08, 19:37
Bannlyst
Polski> Hur ska du åka dit i brist på bevis? Polisen e en verkställande myndighet så de har ingen rätt o göra nåt egentligen.
Det e rätten som dömer ut påföljd.

Mvh
Citera
2006-02-08, 20:00
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
jo d kan ju iof va sant, men tar dom än ute på stan så antar jag att dom inte plockar in en om man inte ser knarkpåverkad ut o ser man knarkpåverkad ut me stora puppiler m.m så har man antagligen gjort nått man inte borde gjort o då spelar d ingen roll om man pissar lr lämnar blod man åker på d ändå

Nej man kan få pissa även fast man inte är påverkad har tex en polare med ständigt stora puppiler eller om man är på rave händer offta att de plockar folk som inte tagit nått ..
Citera
2006-02-08, 20:01
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catclaw
Polski> Hur ska du åka dit i brist på bevis? Polisen e en verkställande myndighet så de har ingen rätt o göra nåt egentligen.
Det e rätten som dömer ut påföljd.

Mvh

Tror han/hon menade att det inte spelade nån roll om man ger blod/piss prov om man är påverkad ...
Citera
2006-02-08, 20:07
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Nej man kan få pissa även fast man inte är påverkad har tex en polare med ständigt stora puppiler eller om man är på rave händer offta att de plockar folk som inte tagit nått ..

d e klart man kan få d, vet flera stycken som fått åka in o pissa pga alergi m.m
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in