Flashback bygger pepparkakshus!
2006-02-08, 01:42
Medlem
-Q-s avatar
Kan det inte vara kul att ha betygsättningsmöjligheter i Noveller-forumet på samma sätt som i tripprapporter?

Jag tycker det skulle vara kul iaf, vad tycker ni som spenderar mer tid där än mig?
Citera
2006-02-08, 13:24
Medlem
uranuz_hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
Kan det inte vara kul att ha betygsättningsmöjligheter i Noveller-forumet på samma sätt som i tripprapporter?

Jag tycker det skulle vara kul iaf, vad tycker ni som spenderar mer tid där än mig?

Njae.. Jag vill nog hellre se lite mer konstruktiv kritik än att bara välja ett tal mellan 1 och 5.
Citera
2006-02-08, 13:40
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uranuz_hertz
Njae.. Jag vill nog hellre se lite mer konstruktiv kritik än att bara välja ett tal mellan 1 och 5.

Nu vet jag inte hur det ser ut i Noveller & Lyrik då jag sällan besöker det forumet, men i Tripprapporter där det först var massvis med kommentarer "bra!", "dåligt!" eller "" så höjdes kvalitén helt klart efter införandet av betygsättningen, även om dylika inlägg förekommer nu också.

Men om det ges bra kritik redan i dagsläget så är det kanske inte ett lika stort behov av detta, dock tycker jag att betygsättningen kunde fungera rätt bra i vissa forum.

Tripprapporter, Noveller & Lyrik och Länktips är sånt som jag spontant kommer att tänka på.
Citera
2006-02-08, 14:45
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uranuz_hertz
Självklart ska man ju inte ta bort möjligheten att kommentera novellen.
Varför inte ha både och? Jag tror ju inte att det blir mindre kritik till novellerna bara för att man kan sätta betyg på dem.
Citera
2006-02-08, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
Självklart ska man ju inte ta bort möjligheten att kommentera novellen.
Varför inte ha både och? Jag tror ju inte att det blir mindre kritik till novellerna bara för att man kan sätta betyg på dem.

Jag tror på både-och varianten.

Närhelst det handlar om att recensera något så underlättar det för både sändare och mottagare om man kan sammanfatta/komplettera utlåtandet med ett betyg. Recensionen får stå för beskrivningen/analysen/kritiken mot delarna - betyget får stå för det sammanfattade ömdömet. Tydlighet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in