2018-08-18, 00:30
Medlem
Man kan ju tänka att det är så men verkligheten har bevisat att det inte är sant. En av mina närmaste vänner har alltid varit jävligt smal på ett snyggt sätt, skulle hon vara smalare skulle det dock se sjukt ut. Dessutom allmänt nätt i kroppen och ganska kort. Hon är helt återställd efter sin graviditet och hon blev det snabbt utan större ansträngning. Inte en tillstymmelse till bristning någonstans. Sett tjejer i alla olika former och storlekar som både fått och inte fått bristningar. Verkar helt och hållet bero på gener som någon skrev ovan
Citera
2018-08-18, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thenightfox
ju mer hud som ska tänjas så blir det lättare, och att en kropp blir påverkad efter är inte märkligt
om du har en aning om hur mycket som ska tänjas och så stort som ska ut är det inte konstigt
ett pris man får ta både som mor och som far, jag är 3barns far

Av ren nyfikenhet - har du bytt ut dina barns mor mot en yngre modell utan bristningar o ”slapp” fiffi?
Citera
2018-08-18, 09:21
Medlem
ArchJews avatar
Desto mer vältränad desto mindre skador. Feta får avsevärt mycket fler skador vid födsel.
Citera
2018-08-18, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymonkey
Man kan ju tänka att det är så men verkligheten har bevisat att det inte är sant. En av mina närmaste vänner har alltid varit jävligt smal på ett snyggt sätt, skulle hon vara smalare skulle det dock se sjukt ut. Dessutom allmänt nätt i kroppen och ganska kort. Hon är helt återställd efter sin graviditet och hon blev det snabbt utan större ansträngning. Inte en tillstymmelse till bristning någonstans. Sett tjejer i alla olika former och storlekar som både fått och inte fått bristningar. Verkar helt och hållet bero på gener som någon skrev ovan
Ung?

Jag gick igenom puberteten och såg ut från ena dagen till den andra som om jag dejtat Jack uppskäraren. Nu som äldre vill jag ha barn innan 40 och räknar med att jag kommer se rätt risig ut då jag ser att jag förlorat elasticitet i huden redan. Tror att yngre återhämtar sig bättre av att huden drar åt sig finare mer naturligt. Tanken jag har är att bra kost och träning kommer vara bra innan någon graviditet för att stärka kroppens förmåga.

Bristningar är mest hormoner vad jag vet. Sedan snabb viktuppgång. Men många män har ju bristningar de med. Jag har över hela höften, på låren. Brösten och även en under en armhåla. Brukar säga att jag gick o la mig som ett barn o vaknade som kvinna. Av alla förolämpningar jag fått av män genom livet har ingen någonsin nämnt mina bristningar.
Citera
2018-08-18, 12:22
Medlem
Nykulas avatar
Nej. Smörjer man in sig med en bra fet kräm så frå man inte bristningar på magen.
Citera
2018-08-18, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nykula
Nej. Smörjer man in sig med en bra fet kräm så frå man inte bristningar på magen.

Bullshit, finns ingen kräm som påverkar hudbristningar.
Citera
2018-08-18, 12:35
Medlem
Nykulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Bullshit, finns ingen kräm som påverkar hudbristningar.
Jo då. Den förebygger så att man inte får bristningar. Vad jag vet kan man använda kokosolja och någon kräm från Nivea som jag inte minns namnet på.
Citera
2018-08-18, 14:47
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
De feta har redan bristningar och får därför inte lika mycket besvär. Medan de smala hjonen töjs ut så mycket kroppsligt att de får nya färska bristningar. Tyvärr så ''förstörs'' en tjej efter graviditet både utseendemässigt och i fittan. Synd att evolutionen inte gjort något där.

Eller hur. Survival of the fitta. Helt logiskt ju.
Citera
2018-08-18, 16:36
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykula

Du har ingen aning om vad du snackar om. Att det finns tillverkare som vill få dig att köpa deras produkter med dylik marknadsföring är inget som innebär att det faktiskt fungerar.
Citera
2018-08-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Har sett lite milfs på beachen denna sommar. Fina tuttar och rövar men magen är ingen höjdare. En rejäl ”säck” och massa bristningar.
Så. Klarar sig valrossarna bättre i detta avseende? Tänker att det finns gott om fläsk och hud som kan tänjas.

Tjo, kan bara tala för mig själv. Smal innan och smal efter två graviditeter. Inga bristningar alls, aningen lösare hud kanske men tajt platt mage med rutor. Fittan kan lätt klämma om ett finger och inget sprack eller gick sönder. Barnmorskan som efterkontrollerade fittan sa det inte ens går att säga om jag fått barn, av att undersöka den, och det var bara ett par veckor efter förlossning.

Angående huden så spelar mest genetik in, samt kost och livsstil. Angående fittan spelar genetik samt tur in hur bra den klarar sig och har den klarat sig okej bra men är slapp kan tajtheten lätt åtgärdas med träning.
Citera
2018-08-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Ung?

Jag gick igenom puberteten och såg ut från ena dagen till den andra som om jag dejtat Jack uppskäraren. Nu som äldre vill jag ha barn innan 40 och räknar med att jag kommer se rätt risig ut då jag ser att jag förlorat elasticitet i huden redan. Tror att yngre återhämtar sig bättre av att huden drar åt sig finare mer naturligt. Tanken jag har är att bra kost och träning kommer vara bra innan någon graviditet för att stärka kroppens förmåga.

Bristningar är mest hormoner vad jag vet. Sedan snabb viktuppgång. Men många män har ju bristningar de med. Jag har över hela höften, på låren. Brösten och även en under en armhåla. Brukar säga att jag gick o la mig som ett barn o vaknade som kvinna. Av alla förolämpningar jag fått av män genom livet har ingen någonsin nämnt mina bristningar.

Se mitt svar ovan! Fick massor av bristningar i puberteten men inga alls under graviditeterna. Var gravid vid 28 samt 30 år.
Citera
2018-08-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxtraord
Se mitt svar ovan! Fick massor av bristningar i puberteten men inga alls under graviditeterna. Var gravid vid 28 samt 30 år.
Okej men underlivet då? Hade du tränat det. Eller är det ens naturliga som gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in