• 1
  • 2
2006-02-08, 00:09
Medlem
Kanske är lite off topic, men undrar vad folk använder för att skydda sig när de porrsurfar, man hamnar ju på lite suspekta sidor från och till.

Peppar peppar hitills har jag klarat mig från allvarligare missöden, virusskyddet har dock fått mota Olle i grind ett par gånger.

Men jag har följande för att surfa säkert. Kör med Firefox som browser ett uppdaterat virusskydd, ZA brandvägg, Adaware, Samt spybot S & D.

Finns det något annat som kanske är smidigare?

Vad kör ni med?
Citera
2006-02-08, 00:19
Medlem
dirtydroolers avatar
Jag har Zone Alarm Security Suite. Då har man liksom allt i ett. Dessutom surfar jag med Opera men Firefox går minst lika bra. Bara man håller sig borta från Internet Explorer så spelar det nog inte så stor roll vad man surfar med. Föredrar Opera för att e-posten är integrerad.
Citera
2006-02-08, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruse
Kanske är lite off topic, men undrar vad folk använder för att skydda sig när de porrsurfar, man hamnar ju på lite suspekta sidor från och till.

Peppar peppar hitills har jag klarat mig från allvarligare missöden, virusskyddet har dock fått mota Olle i grind ett par gånger.

Men jag har följande för att surfa säkert. Kör med Firefox som browser ett uppdaterat virusskydd, ZA brandvägg, Adaware, Samt spybot S & D.

Finns det något annat som kanske är smidigare?

Vad kör ni med?

Du verkar ha en helt vettig uppsättning program för onlinesäkerhet. Det enda du egentligen kan göra bättre är förstås att ansluta genom någon form av anonymiserande proxy, så att du inte kan spåras (så lätt) och därigenom inte blir utsatt för så många attacker.

Så någon form av proxy-tester för att kontrollera proxyservrars anonymitetsgrad och snabbhet kunde vara lämpligt. Det är ju hur simpelt som helst att använda proxy med Opera som browser...
Citera
2006-02-08, 09:59
Medlem
För ~1 år sen råkade jag ut för den värsta spyware attacken jag varit med om. Datorn pajjade totalt och då körde jag NOD32 och ZA.

Har tyvärr inte vågat porrsurfa sen dess
Citera
2006-02-09, 14:03
Medlem
jag använder papper så att det inte skvätter överallt.
Citera
2006-02-11, 11:02
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlwikman
Du verkar ha en helt vettig uppsättning program för onlinesäkerhet. Det enda du egentligen kan göra bättre är förstås att ansluta genom någon form av anonymiserande proxy, så att du inte kan spåras (så lätt) och därigenom inte blir utsatt för så många attacker.

Så någon form av proxy-tester för att kontrollera proxyservrars anonymitetsgrad och snabbhet kunde vara lämpligt. Det är ju hur simpelt som helst att använda proxy med Opera som browser...
Visst men det går lite väl segt med proxy, tycker jag. Jag nöjer mig med Brandvägg (zonealarm), Norton antivirus. Samt försöker uppdatera Win XP, minst en gång i månaden. När det gäller anonymiteten så känns det rätt meningslöst om man bara surfar vanlig mainstreamporr från hemmadatorn, skulle jag pyssla med olagligheter vore det en annan sak...
Citera
2006-02-12, 17:26
Medlem
Sen kan man även köra Linux-livecd å surfa. Boota från cd. Surfa. Av med strömmen å all "känslig" info å spyware å skit är borta från ens dator. Behövs inte ens hårddisk, endast cdrom-station.

Knoppix är en sådan distro man kan testa om det finns intresse.

Z
Citera
2006-02-12, 17:29
Medlem
ischs avatar
Kanske komplitera med en hårdvarubrandvägg?
Citera
2006-02-12, 23:49
Medlem
Ser jag till min uppsättning så tycker jag att det är en standard som sitter på de flesta datorer idag, bortsett från Firefox då.

Men ändå så tycker jag det är rätt vanligt att folk får in massa grejer på datorn, i min bekantskapskrets så tycker jag att folk får det mest hela tiden, redirectad startsida osv... Skumt det där, men folk kanske är för snabba att klicka Enter/ok på tangent bordet.
Citera
2006-02-12, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
När det gäller anonymiteten så känns det rätt meningslöst om man bara surfar vanlig mainstreamporr från hemmadatorn, skulle jag pyssla med olagligheter vore det en annan sak...

Nåja - nu är det kanske inte därför man vill vara anonym. Om jag inte helt har missuppfattat saken så är det betydligt mindre risk att bli utsatt för olika attacker om webbsidan man surfar in till inte får tillgång till din IP-adress. Jag har ibland sett att jag vid besök på en webbsida plötsligt blir utsatt för tusentals attacker på mycket kort tid - någon slags brute force-attack för att kolla vilka portar som kan tänkas vara öppna för angrepp. Om man surfar mer anonymt så minskar risken för sådana attacker. Åtminstone om jag inte har fått något om bakfoten.
Citera
2006-02-13, 00:12
Medlem
Pawelks avatar
Jag p-surfar väldigt sällan nuförtiden, men när jag gjorde det så använde jag Netscape och stängde av Java/Java-script. Känns hyfsat säker och funkar på de flesta sidor.
Citera
2006-02-13, 00:31
Medlem
har endast norton internet secuirty (ingen gratis version)
känns alldeles för tunt när jag läser denna tråd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in