Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 09:57
  #1
Medlem
Ja, dom har börjat med att man ska fylla i uppgifter och lämna leg.för att förhindra penningtvätt tydligen så det finns inte samma integritet längre.

Trots att jag gjorde detta som jag inte behövt innan så gick inte beställningen igenom och jag kommer väl få vänta ett par dagar att få tillbaka pengarna.

Har en dålig dag idag så detta gör mig på ännu mer dåligt humör finns det några enkla bättre alternativ där man snabbt kan beställa bitcoins utan skyhöga transaktionsavgifter,blockchain var bra innan föruten en period då dom hade dyra avgifter på transaktion.
Citera
2018-08-17, 11:01
  #2
Medlem
Vem är så dum att man lämnar ut en kopia av ens legitimation till en okänd firma?
ID-kapningar?
Citera
2018-08-17, 11:15
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Vem är så dum att man lämnar ut en kopia av ens legitimation till en okänd firma?
ID-kapningar?

Nja andra bitcoin-tjänster har tidigare krävt ID handling men blockchain var ett enklare alternativ innan men nu har dom börjat med detta med.Det är nya krav som gäller för denna tjänst,vad jag vet vill man förhindra penningtvätt genom bitcoin.Så det är inte konstigt...
Citera
2018-08-17, 12:54
  #4
Medlem
The foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metamorphos
Nja andra bitcoin-tjänster har tidigare krävt ID handling men blockchain var ett enklare alternativ innan men nu har dom börjat med detta med.Det är nya krav som gäller för denna tjänst,vad jag vet vill man förhindra penningtvätt genom bitcoin.Så det är inte konstigt...

Localbitcoins.com och välj sedan kontantbetalning i person? Alt. Swish, men det kanske inte är anonymt nog.
__________________
Senast redigerad av The fox 2018-08-17 kl. 12:56.
Citera
2018-08-17, 18:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The fox
Localbitcoins.com och välj sedan kontantbetalning i person? Alt. Swish, men det kanske inte är anonymt nog.


Går detta snabbt och inte dyra avgifter för att köpa bitcoins?

Det sura med detta nu är att det kommer ta ett par dagar innan jag får en refund,blockchain var en bra tjänst innan så hoppas det är likvärdigt till hur blockchain var innan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback