2018-08-17, 11:47
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidVillaa
Du som man kan höja din status genom stenhårt arbete, medan många kvinnor som inte har genetiken på sin sida är chanslösa.
Män som inte har genetiken på sin sida har det väl inte alltför lätt heller? Att kvinnor inte kan jobba upp sig är ju BS.
Citera
2018-08-17, 11:48
Medlem
Instämmer i samma spår som tidigare skribent, ditt yrke säger väldigt mycket om din personlighet.

Män i kvalificerade yrkesroller kan ha många kvaliteter som den generella kvinnan önskar i sin framtida man. Vad vill du annars att de ska gå efter? Bättre om kvinnorna finner dig intressant baserat på ditt utseende? Det hade ju varit mer ytligt.

Vi är bara apor i kostym som vill fortplanta oss, och att vi bara ska väga in varandras insida vid val av partner är nog lite too much to ask for 😁
Citera
2018-08-17, 11:57
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Män som inte har genetiken på sin sida har det väl inte alltför lätt heller? Att kvinnor inte kan jobba upp sig är ju BS.
Känns som att du missade poängen i inlägget ganska ordentligt. Sen är det väl förvisso sant att även kvinnor som har genetiken emot sig när det kommer till utseendet ändå kan göra det bästa utifrån sina förutsättningar, så att den kvinnliga motsvarigheten till en kille som aldrig tagit sig någonstans i livet och sitter och bölar över att kvinnor bara väljer statusmän är en alldaglig/ful kvinna som dessutom lever totalt ohälsosamt, klär sig i skitiga mjukiskläder och aldrig fixar hår eller makeup och sitter hemma och gråter över att killar bara bryr sig om utseende och ingen därför vill ha henne.
Citera
2018-08-17, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Men ÄR inte ditt högstatusjobb en rätt stor del av din personlighet och ditt liv då? Vill du att kvinnor inte alls ska bry sig om den biten?

Säker många som är ute efter att hitta en rik kille, men jag tycker ändå att du får väga in att de kanske faktiskt blir imponerade av prestationen och drivet du har som skaffat dig det jobbet, och att det kanske inte bara handlar om hur mycket pengar och status du har nu utan också om vad det säger om dig som person att du lyckats skaffa dig det.

Är det helt oväsentligt för dig vad en kvinna gjort med sitt liv?

Det där tror jag gäller extremt få, dom flesta bryr sig endast om livsstilen som det innebär att bli ihop med TS. Jag förmodar att dom flesta tjejerna han matchar med jobbar i någon butik och det största dom har gjort i sitt liv är att flytta till Stockholm från en mindre ort.
Citera
2018-08-17, 13:28
Medlem
Något säger mig att TS är en hycklare. Så kan det gå om man bara ger snygga tjejer chansen. Har TS tänkt på att sänka sina krav och träffa en alldaglig tjej istället?

Så jävla kul med högstatus män som klagar på att alla tjejer är golddiggers när de bara omger sig med den typen av tjejer.
Citera
2018-08-17, 14:03
Medlem
[quote=Assdefender|64970134 Har TS tänkt på att sänka sina krav och träffa en alldaglig tjej istället?[/QUOTE]

Han har ju inga incitament för det då han själv inte är alldaglig. Låter som en dålig matchning.
Citera
2018-08-17, 16:25
Bannlyst
Nej men för alldeles för många tyvärr

Det betyder mycket för många män också. Sthlm är en hemsk stad att dejta och knyta kontakter i.
Citera
2018-08-17, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Något säger mig att TS är en hycklare. Så kan det gå om man bara ger snygga tjejer chansen. Har TS tänkt på att sänka sina krav och träffa en alldaglig tjej istället?

Så jävla kul med högstatus män som klagar på att alla tjejer är golddiggers när de bara omger sig med den typen av tjejer.

Ni kvinnor vill att män ska dejta neråt så att ni kan dejta uppåt.
Citera
2018-08-17, 16:54
Medlem
ShallowInfidels avatar
Självklart är det så. Kvinnor kan inte älska män, de kan inte ens älska deras egna söner. Det de egentligen älskar är de saker en man kan göra åt dem, som att förse dem med resurser, bekvämlighet, status, exponering, arbetskraft, sex, bekräftelse, barn etc.
Däremot kan de förvirra dessa saker med kärlek för en man.

Äkta kärlek är en manlig emotion.
Män har vandrat över öknar, startat krig och till och med tämjt naturen etc för kvinnorna de älskat.
Över hela denna planet går miljarder av män till jobbet idag, inte för att förse sig själva med saker, utan för att förse en kvinna med saker.

Någonsin hört om en kvinna som har gjort likadant för en man? Självklart inte för det sker inte.

Således kommer en man aldrig vara mer värd för en kvinna än summan av vad han kan förse henne med. Ju tidigare unga män inser att detta är kvinnors natur och agerar efter det, men självbevarelse i åtanke, ju mer smärta de besparar sig själva. Farbror Shallow har talat.
Citera
2018-08-17, 16:56
Medlem
i Sthlm är de flesta brudar gold diggers som tror de kan få de snyggaste männen genom o vicka lite på rumpan. Väljer hellre en bondis utanför stan som jag kan gifta mig med o skaffa familj något som inte går med flickorna från stan
Citera
2018-08-17, 16:58
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
i Sthlm är de flesta brudar gold diggers som tror de kan få de snyggaste männen genom o vicka lite på rumpan. Väljer hellre en bondis utanför stan som jag kan gifta mig med o skaffa familj något som inte går med flickorna från stan

Korrigering, alla brudar är golddiggers, vissa döljer det bara bättre än andra.
Citera
2018-08-17, 17:17
Medlem
1. Jag gissar att du inte läst statistik, för då hade du funderat på urval.
För män är partnerns utseende viktigare än det är för kvinnor.
För kvinnor är partnerns försörjningsduglighet viktigare.
Du får svar av kvinnor som tycker detta är viktigt. Precis som om en kvinna tar bort sin profilbild, då får hon färre svar.

2. En god utbildning och god anställning är hygienfaktorer för hygglig intelligens och social etablering. Jag säger inte att det är någon vattenstämpel för vettig persona och personkemi, men definitiva framgångsfaktorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in