2018-08-15, 16:59
Medlem
Kaustis avatar
Pad thai, denna Thailands svar på Sveriges pyttipanna. Lättätet, magnifikt och passar även den svenskaste av svenskar.

Men... vilken pad thai är egentligen Stockholms bästa?

Mina upplevelser:

Waan Thai, St Eriksplan
Riktigt bra, men stundtals ostabil. Ibland får man en gudomlig måltid och ibland nåt som är skapligt smaklöst. Men när den är bra är den ruskigt bra.
Waan Thai var bättre förut dock, för några år sedan var det alltid bra käk där. Idag är det lite slantsingling vad man får.

Koh Phangan, Södermalm
Trodde länge att Waan Thai hade Stockholms bästa pad thai - sen så provade jag Koh Phangans pad thai. Den är ruskigt bra och min personliga favorit hittills (även om tjejen säger att det är mer en svennefierad variant av rätten).

Vad är era upplevelser i frågan?
Citera
2018-08-27, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Pad thai, denna Thailands svar på Sveriges pyttipanna. Lättätet, magnifikt och passar även den svenskaste av svenskar.

Men... vilken pad thai är egentligen Stockholms bästa?

Mina upplevelser:

Waan Thai, St Eriksplan
Riktigt bra, men stundtals ostabil. Ibland får man en gudomlig måltid och ibland nåt som är skapligt smaklöst. Men när den är bra är den ruskigt bra.
Waan Thai var bättre förut dock, för några år sedan var det alltid bra käk där. Idag är det lite slantsingling vad man får.

Koh Phangan, Södermalm
Trodde länge att Waan Thai hade Stockholms bästa pad thai - sen så provade jag Koh Phangans pad thai. Den är ruskigt bra och min personliga favorit hittills (även om tjejen säger att det är mer en svennefierad variant av rätten).

Vad är era upplevelser i frågan?
Lite sent men av nån viss anledning kom din tråd upp på google :P

Men Mama Ye's vid Liljeholmen var väldigt god!
Citera
2018-09-02, 14:31
Medlem
graFFes avatar
Panda Sushi på vasagatan mittemot centralstationen har helt ok pad thai.
Citera
2018-09-02, 14:38
Medlem
THAI BAN i Upplands väsby gör den jävligt god, på ett riktigt thai slafs sätt.
Citera
2019-07-15, 12:34
Medlem
Kaustis avatar
Hittade ett nytt guldställe som rekommenderas, Andaman som ligger ute i Nacka. Åkte förbi där av en slump men dom har sjukt bra pad thai!

Tilläggas ska att jag varit med Thailand totalt 24 timmar i mitt liv, så jag är osäker om den här pad thaien är autentiskt eller inte. Men god är den allt!
Citera
2019-07-18, 22:11
Medlem
Cloecuds avatar
Var i Blackeberg för ett par månader sedan och där finns en thaikiosk vid namn Pissamai som gör helt fantastiskt god Pad Thai! Stället har fått strålande recensioner dessutom:
https://www.google.com/search?q=pissamai+thai+food&oq=pissamai&aqs=chrome .1.69i57j0l5.4789j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8#lrd=0x465f7586c2406bbd:0xbdbc99796e7e97,1,,,
Citera
2019-07-18, 22:15
Medlem
Ichwills avatar
Hammarby Thai Wok har jäkligt god Pad Thai och Pad Mee.
Citera
Igår, 20:59
Medlem
urverksapelsins avatar
Nu är det ju egentligen Stekt ris med kyckling, kao pad khai, jag undrar över, men hittar ingen om maträtten eller allmänt om thai restauranger i Stockholm så den här får duga.

Nå, var hittar man bästa khao pad khai i huvudstaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in