Citat:
Ursprungligen postat av
GTvsProjectC
Jag fick mig en chock idag när jag åkte igenom Värmland, ett ställe som jag minns som framgångsrikt när jag var där 2004, men sakta ned, utvecklingen jag såg kom som ett slag i ansiktet på mig, stället verkar vara på väg ner i rasande takt med stängda butiker överallt, varken polishus eller brandstationer såg speciellt aktiva ut. Inte en endaste polis. Jag såg ett par ambulansbilar som såg skrotiga ut.
Men det är inte allt, stället är helt översvämmat med invandrare, man är inte längre i Sverige när man är i Värmland och då överdriver jag inte, det var en bisarr syn att se hur misslyckad integrationen är.
Det är väl bekant för alla som bor på landet att polisen har semesterstängt, så är det bara nu för tiden. Ambulanserna är inte sämre här än nånannanstans i Sverige.
Att gå på "storgatan" i centralorten känns som att man hamnat i Afrika, men helt förfallet är det inte här, inte än. Kommer inte bli heller, dom ska bort härifrån, vi ska ha tillbaks vår bygd och lycksökarna får åka hem till sitt igen, hjälper oss inte politikerna så får vi göra det själva. Jag tror det stundar oroliga tider framöver..