• 3
  • 4
2018-08-21, 03:19
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiamantTjuven
Eller realist kanske? Finns inget svinigt i min input. Om TS bytte kropp med mig och plötsligt blev 196cm, blond, slank och snygg så skulle han må dåligt över något annat. Om hela livet rasar för att man är så blind att man tror sig vara körd i livet pga sitt utseende så kommer man absolut INGENSTANS i livet oavsett. TS behöver gå till en psykolog och kolla upp om han möjligtvis har en personlighetsstörning.

Har du gjort det själv? låter som det är dags.
Citera
2018-08-25, 12:42
Medlem
Jormapormas avatar
Jag tycker du borde söka hjälp för dina problem som jag tror till stor del är psykiska.
Citera
2018-08-27, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SverigesKompani
Hej,
Jag vet inte varför jag skriver det här. Kanske vill jag bara skriva av mig.
Jag är en kille på 18 år,
När jag växte upp och var yngre hade jag inga problem med tjejer eller vänner.
Inga problem med det sociala och allt verkade flyta på som det ska.
När jag blev äldre tappade jag mer och mer vänner, samtidigt ändrades mitt utseende drastiskt då jag bland annat fick allvarlig acne.
Acnen fixade jag, men vad jag inte insåg var att mitt ansikte nu hade växt helt fel och istället ser jag ut som något cirkusfreak.

Jag har stora problem med mitt utseende vilket även har lett till att jag har det extremt svårt socialt. Jag kan inte titta folk i ögonen och jag vänder alltid min vänstra sida till vart jag än är eftersom att det är min högra sida av ansiktet jag har problem med.
Kanske svarar ni att jag borde börja gå på gym eller fokusera på skolan istället.
Men det går inte, träna har jag redan gjort i ett år men jag känner mig ändå spinkig som en kvist. Och vad spelar det för roll när ansiktet ändå ser likadant ut.
Skolan kan jag inte fokusera på då jag tycker det är extremt jobbigt med mycket folk.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag har börjat fundera på självmord då jag inte kan se någon väg ut.
Plastikoperation skulle kunna vara ett alternativ men eftersom jag ser ut som jag blivit överkörd så skulle det säker kosta flera hundra-tusen.

Allt det här har lett till att jag inte har en enda vän kvar. Jag spenderar dagarna med att sitta inne då jag inte ens vågar gå till affären längre.

Vad ska jag göra?

Edit : Ja, jag skapade mitt konto innan jag blev 18. Banna mig om det behövs
Tro mig. Folk bryr sig inte ett skvatt om hur du ser ut. Du har helt enkelt fastnat i din egen inbillning. Jag tror att sjukdomen kallas dysmorfi, eller skev självbild. Dysmorfi är absolut botligt. Förmodligen skulle du behöva samma behandling som de som lider av Obsessive Compulsive disorder, får.

Återigen, vuxna människor bryr sig inte om, eller ens tänker på hur andra ser ut.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in