Flashback bygger pepparkakshus!
2018-08-14, 13:38
Medlem
Hej,

Har sparat ihop en del pengar och har tänkt att köpa en skräddarsydd kostym. Med tanke på att jag dagligen använder kostym så letar jag efter en av högsta kvalité.
Undrar därför vilka som är de främsta inom kostymer? Lyxigaste det vill säga?

Ha det bra!
Citera
2018-08-14, 13:42
Medlem
Tripportreats avatar
Jag har inte superkoll på high end-kostymer men jag vet att det som med mycket annat knappt finns ett övre tak på hur mycket den kan kosta, så du får nog specificera hur mycket du är villig att lägga.

//tripportreat
Citera
2018-08-14, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Jag har inte superkoll på high end-kostymer men jag vet att det som med mycket annat knappt finns ett övre tak på hur mycket den kan kosta, så du får nog specificera hur mycket du är villig att lägga.

//tripportreat

Någonstans mellan 30,000-50,000.
Citera
2018-08-14, 15:06
Medlem
PierreTanguys avatar
A.W. Bauer om du håller dig till Sverige
Citera
2018-08-14, 17:36
Medlem
jonne5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PierreTanguy
A.W. Bauer om du håller dig till Sverige

Eller Götrich 1730. De enda bolagen till min kännedom som gör skräddarskydda kostymer
Citera
2018-08-14, 19:15
Medlem
dricksprits avatar
Hans Allde har även dem skrädderi på övervåningen. Annars rekommenderar jag såklart ett besök till London för ovan spörsmål. Ankdammen Sverige och Stockholm passar bättre för andra företeelser.
Citera
2018-08-14, 20:41
Ställ frågan i kläder och skor :klassisk stil, så får du nog fler svar. Annars håller jag med om de flesta svaren ovan, även om jag heller skulle rekommendera ett besök hos en italiensk skräddare än en i London (modernare/ledigare snitt)
Citera
2018-08-14, 20:45
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertolucci
Ställ frågan i kläder och skor :klassisk stil, så får du nog fler svar. Annars håller jag med om de flesta svaren ovan, även om jag heller skulle rekommendera ett besök hos en italiensk skräddare än en i London (modernare/ledigare snitt)
Håller med om Italien och i så fall gärna Neapelskrädderi. Otroligt glassiga kostymer och samtidigt ledigt avslappnade.

Från Sverige har jag några saker Bauer skräddat och tycker att firman levererar bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in