2018-08-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Spelar med ett par vänner, vi brukar spela 1000-5000kr system.

Högsta vi har fått ut är
13 rätt omkring 900.000
12 rätt 65.000 kr

Inte illa 😁
Citera
2018-08-17, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Tippar inte stryktips i samma utsträckning som förr men ibland så..

Nästan alltid 64-raders och detta av 2 anledningar.

1. När jag har brassat på med större system (och då menar jag typ R-system eller vanliga system för 200-500kr) har jag absolut inte vunnit mer eller förlorat mindre.

2. Eftersom man i Tips-SM ska tippa 64-raders system så ser jag det som en försäsongsträning att tippa detta system resterande tid på året.

Största tipsvinsten på stryktips är blygsam. Fick 13 rätt på ett 64-raders för ett antal år sedan.
Utdelningen va 7400 kr och kupongen innehöll endast en skräll om jag minns rätt.

Min taktik brukar vara att hitta sannolika men ändå spelvärda spikar.

För att nämna några typ-exempel:
Watford - Southampton 1
Brighton - Everton X

Sen gärna gardera upp förhandsfavoriter typ:
Arsenal - Burnley 1 2
Tottenham - Crystal Palace 1X

Detta brukar leda till att man med lite stolpe in kan man få hyfsat utdelning.

Är ju ganska svårt att dra in storvinsterna på så små system som 64 rader. Är sjukt imponerad utav dom som bombar in 13 rätt med hög utdelning på så små system.
Citera
2018-08-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatherMartin
Det går i perioder, men när stora ligorna är igång spelar jag nästan varje helg, både Stryktipset och europatipset (Det sistnämnda är både lättare och roligare i mitt tycke.) Kör antingen R-system eller egensnickrade rader. M-system är helt uteslutet då det är underlägset allt annat. Lägger väl i snitt 200kr varje helg. Min största vinst är på drygt 4600kr, fick 12 rätt i November på europatipset. Surt när 13 rätt var 300k, men men.

Har haft 12 rätt 3 gånger, alla gånger på europatipset. Aldrig 13 rätt. Snittar mellan 9/10 rätt varje vecka.

Intressant. Varför tycker du att M system är så underlägset? Du menar vad du riskerar i pengar i relevans till att vinna? R system blir ju till en mer rimlig slant, men det är också betydligt mer slumpbaserat då det krävs att få in en massa vilkor och nycklar. Intressant att höra din tankegång.
Citera
2018-08-18, 07:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonbergh
Jo, så är det ju. Stryk/Europatipset kan ju dock ge rejäla vinster om man smäller 13. Men visst är vanlig sportsbetting enklare att gå vinnande ur i längden. Eller det är kanske något annat du spelar mest?

Det är annan betting på sport som drar in pengarna jag vinner. Dessutom mer sällan på "storligorna" eller vad man ska kalla det.
Att bli bra på mindre sporter/ligor är en fin väg.

Stryktipset kan ge rejäla vinster ja, det är därför jag försöker vara med utan att ha knappt ens i tanken att sätta det hela.

Citat:
Är ju ganska svårt att dra in storvinsterna på så små system som 64 rader. Är sjukt imponerad utav dom som bombar in 13 rätt med hög utdelning på så små system.

Nu kör jag oftast favorit-betonat men är det små system är det lättare att ta en förlust av pengarna, därmed lättare att chansa mer och sitter då ett sådant system blir det pengar.

Spelar man stora system bör man givetvis vinna rejält några gånger/år iaf. Dock är det antagligen nära på omöjligt att med stora stryk-system gå plus över tid.
Citera
2018-08-18, 09:11
Medlem
FatherMartins avatar
Citat:
Intressant. Varför tycker du att M system är så underlägset? Du menar vad du riskerar i pengar i relevans till att vinna? R system blir ju till en mer rimlig slant, men det är också betydligt mer slumpbaserat då det krävs att få in en massa vilkor och nycklar. Intressant att höra din tankegång.

M system anser jag endast ha en bra användning, och det är när man går ihop ett gäng och lägger några hundralappar var. Varför gillar jag då R-system så mycket? Jo, för att för en hobbytippare som mig som inte lägger mer än en hundralapp per omgång får ett riktigt tråkigt system om jag spelar matematiskt. Skulle jag tex spela 6 halvgarderingar för 64 spänn skulle jag bara tippa fegt. Man behöver då 7 spikar. Man skulle ju bara placera dessa på högt streckade lag. Har man fler garderingar till samma pris vågar man spela på skrällarna, och det är så jag spelar på tipset. (Vilket många andra också borde göra.) Jag stör mig rejält på folk som spelar sina 32 Raders eller 64 rader eller vad som, som BARA spelar på favoriterna och går på vad experterna säger. Vad är poängen att få 13 rätt en gång i livet om det kommer ge dig högst 5-6k? Nä, ska man spela matematiskt ska man antingen gå ihop flera och göra ett större system som innehåller skrällgarderingar, eller så får det va.

Däremot är R-System endast bra om man spelar dem med 12-rättsgaranti. Annars kan man lika gärna spela på lotto. Hellre 13 rätt en gång av åtta än aldrig brukar jag säga.
Citera
2018-08-18, 10:11
Medlem
tomyhockeys avatar
JAg har spelat tidigare stryktipset nu kör jag mer topptipset och det känns hur svårt det är att få 8 matcher .
Citera
2018-08-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu kör jag oftast favorit-betonat men är det små system är det lättare att ta en förlust av pengarna, därmed lättare att chansa mer och sitter då ett sådant system blir det pengar.

Spelar man stora system bör man givetvis vinna rejält några gånger/år iaf. Dock är det antagligen nära på omöjligt att med stora stryk-system gå plus över tid.

Det beror väl på vad man anser är stora system. Allt är relativt, vet åtminstone några i Sverige som livnär sig på stryk/europatips. Men visst det kräver sin kunskap att göra det, och det kräver att man drar in några storvinster per år. Är dock väldigt få som lyckas gå plus över tid, det kan vi enas om.
Citera
2018-08-19, 12:41
Bannlyst
Citat:

Personligen anser jag m-system vara dåliga eftersom det inte går att styra fördelningen av raderna på garderingarna. På en halvgardering 1X är ju hälften av dina rader fördelade på 1 och andra hälften på X. Detta är förstås OK om du själv tror att det är 50/50 chans för 1 eller X, men om du själv tror att sannolikheten är 80/20 finns ingen anledning att köra en matematisk gardering tänker jag... därför kör jag mest enkelrader där jag själv kan styra fördelningen av mina tecken/rader.
Citera
2018-08-19, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forcod
Personligen anser jag m-system vara dåliga eftersom det inte går att styra fördelningen av raderna på garderingarna. På en halvgardering 1X är ju hälften av dina rader fördelade på 1 och andra hälften på X. Detta är förstås OK om du själv tror att det är 50/50 chans för 1 eller X, men om du själv tror att sannolikheten är 80/20 finns ingen anledning att köra en matematisk gardering tänker jag... därför kör jag mest enkelrader där jag själv kan styra fördelningen av mina tecken/rader.

Intressant tankegång. Jag själv kör uteslutande m-system. Gillar inte att vara beroende av nycklar eller vilkor, har jag 13 rätt vill jag veta att jag får betalt för 13.

Sen kan jag köpa att en del anser att det är för dyrt att spela större m-system och att det då blir bättre att spela r-system istället för små m-system.
Citera
2018-08-20, 10:09
Medlem
kostymnisses avatar
Finns det möjligen nån statistik på hur vanliga dom olika system är? Och enkelradsspel?

Enkelradsspelen känns ju som något som mestadels sitter kvar från när en del körde "fasta rader" vecka in och vecka ut men det där har väl dött ut med tiden...
Citera
2018-08-20, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Finns det möjligen nån statistik på hur vanliga dom olika system är? Och enkelradsspel?

Enkelradsspelen känns ju som något som mestadels sitter kvar från när en del körde "fasta rader" vecka in och vecka ut men det där har väl dött ut med tiden...

Det hade faktiskt varit riktigt intressant att se, men är tveksam till att det finns tillgång till sådan info.

Hade dock varit väldigt spännande att få en överblick över hur det spelas.
Citera
2018-08-23, 12:44
Medlem
Beror på omgång men pendlar mellan dessa, blir oftast 3-4st, spelar för runt 1000:- varje helg.
UM29 7-0 195 kr
UM57 6-3-392
UM 4-5 240kr
UM103 8-3 1152 kr
UE 6-2 171kr

För folk med begränsad budget kan jag rekommendera en variant på samma som Svenska Spels 4-0 9kr
R4-0- 27kr heter systemet, dvs 4 helgarderade, men till skillnad mot Svenska Spels 4-0 9kr så ger detta system 33,33% chans till 13 rätt (istället för 11,11%) , går även att bygga ut tills man inte har råd längre med hel/halvgarderingar.
https://imgur.com/PT70ThH
https://imgur.com/X71aORl
Senast redigerad av Travbana 2018-08-23 kl. 12:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in