Citat:
Ursprungligen postat av
falconer8
Får man ha på sig försvarets gamla kläder om man inte har gjort lumpen? Ser en massa " hobbymilitärer" på stan iförda både M/90 byxor och ibland även äldre kläder från försvaret som t.e.x M/59:ans skjorta o.s.v . För att inte nämna kängor.
Sen är det ju jättevanligt med svartvita camouflagekläder och "fejkade" militärkläder av olika sorter.
Ja, det logiska är ju så klart att bära militärkläder ifall man är eller har varit inom militären. Jag brukar tacka dessa människor för sin tjänstgöring och då är det ju underligt om de inte ens har gjort lumpen.
Citat:
Ursprungligen postat av
falconer8
Hur är det egentligen med varselkläder & reflexvästar? Kan man gå omkring i det utan att vara vägarbetare, parkförvaltare, skogsarbetare, dagisbarn eller motionär?
Har man på sig varselkläder eller reflexvästar har man väl det för en specifik anledning? Klart det är OK.
Citat:
Ursprungligen postat av
falconer8
Och alla dessa fotbollströjor som vi sett nu under sommaren då det varit vm. Inte sällan med namn på ryggen som t.e.x: Ronaldo eller Messi. Detta kan inte heller vara tillåtet då alltså?
Tror du inte fotbollsgrabbarna med Ronaldo eller Messi på sina ryggar kan diskutera intelligent om Messi/Ronaldo? Det tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
falconer8
Jag har en tröja som det står: " Stockholm University." På som en f.d flickvän köpte till mig för några år sedan. Tror att det är en campuströja.
Jag har aldrig gått på det universitetet och jag bor inte heller i Stockholm.
Du har ju en legitim anledning till varför du har tröjan, och du vet vad SU är för någonting.
Citat:
Ursprungligen postat av
falconer8
Är Lacostekläder tillåtet att bära utan att vara tennisintresserad?
Varför skulle det inte vara det?
Citat:
Ursprungligen postat av
falconer8
När jag tänker efter har jag en tisha som det står: "Broloppet år 2000." På. Jag har inte sprungit broloppet personligen, dock så joggar jag en 3-4 ggr i veckan. Fast inte över Öresundsbron eller ens i närheten!
Du verkar ju åtminstone ha full koll på vad Broloppet är för någonting. Jämför det med någon som har en Nirvana-tröja utan att känna till Nirvana som band.
Citat:
Ursprungligen postat av
falconer8
Och mina Converse basketkängor är inte att tänka på att använda eftersom jag inte spelat basket sen högstadiet.
Man måste inte nödvändigtvis spela basket i Converse. Dessutom är Converse usla basketskor. De har tunn sula och är dåliga för fötterna.