• 1
  • 2
2018-08-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HellsKitchenNoMore
Inte samma sak...
Nähe Mister. Hur många som bär på ex. Sail raceing är intresserad av extrem segling eller Björn Borg- tennis.

Ja, du förstår...
Citera
2018-08-13, 13:43
Medlem
Idittfejss avatar
Om man är ett fan av George Costanza, får man ha Yankee-keps då?
Citera
2018-08-13, 13:49
Medlem
HellsKitchenNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Om man är ett fan av George Costanza, får man ha Yankee-keps då?

Ja då är man godkänd
Citera
2018-08-13, 13:51
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Med tanke på mitt användarnamn och avatar här på Flashback, kan det knappast komma som någon överraskning att jag älskar baseball. Tyvärr är den här fantastiska sporten inte så stor i Sverige, men ändock ser man folk i MLB(mestadels New York Yankees)-kepsar då och då. Jag har försökt prata med åtminstone tre Yankees-"fans" nu, men det har varit helt hopplöst. Utan att gå in på några detaljer har jag t ex frågat vad de tycker om årets Yankees-säsong, hur högt de håller Derek Jeter bland legendarer som Babe Ruth, Lou Gehrig, och Joe DiMaggio, m.m., men de ser bara ut som stora frågetecken. De verkade knappt förstå att de hade på sig en baseballkeps.

Har jag bara haft otur eller är svenska Yankees-fans i regel så här oinsatta? Varför har ni på er Yankees-kepsar om ni inte ens kan föra en grundläggande konversation om NYY eller baseball i allmänhet?

Slår vad om att du inte skulle kunna föra insatta konversationer om tyger, skinntillverkning och sånt om jag går fram till dig för att du har på dig såna kläder.

Ditt exempel är ju irrelevant också, folk kan ju ha på sig svenska märken också utan att veta så mycket om dem. Hur mycket vet de flesta om exempelvis Björn Borg i detalj förutom att han var en framgångsrik svensk tennisspelare? De har ju på märkena ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av hinhale
Klart TS har en poäng.

Det vore ju jättekonstigt att ha en Nirvana-tröja om man inte alls lyssnar på dom ja

Man kan ju gilla ett band utan att veta hela deras historia, vad alla bandmedlemmar har för kukstorlek och så vidare. Så tala för dig själv, det finns kanske en poäng om man letar efter det, men det är bara tramsigt översitteri i grunden.
Citera
2018-08-13, 13:56
Medlem
fuskas avatar
Jag har en minesota vikings keps och t-shirt.
Kan inget alls om dom men dom var en gåva från en släkting som pluggade där.
Kepsen är signerad av någon(går ej att läsa). Men tröjan har jag på mig då och då.

Ska vi störa oss på kläder så börja hata på Obey kläderna för ingen vet vem han är som har tryckt dom.........
Citera
2018-08-13, 14:06
Medlem
falconer8s avatar
Får man ha på sig försvarets gamla kläder om man inte har gjort lumpen? Ser en massa " hobbymilitärer" på stan iförda både M/90 byxor och ibland även äldre kläder från försvaret som t.e.x M/59:ans skjorta o.s.v . För att inte nämna kängor.

Sen är det ju jättevanligt med svartvita camouflagekläder och "fejkade" militärkläder av olika sorter.

Hur är det egentligen med varselkläder & reflexvästar? Kan man gå omkring i det utan att vara vägarbetare, parkförvaltare, skogsarbetare, dagisbarn eller motionär?

Och alla dessa fotbollströjor som vi sett nu under sommaren då det varit vm. Inte sällan med namn på ryggen som t.e.x: Ronaldo eller Messi. Detta kan inte heller vara tillåtet då alltså?

Är Lacostekläder tillåtet att bära utan att vara tennisintresserad? Jag har en tröja som det står: " Stockholm University." På som en f.d flickvän köpte till mig för några år sedan. Tror att det är en campuströja.

Jag har aldrig gått på det universitetet och jag bor inte heller i Stockholm. Får nog sluta använda den tröjan då! När jag tänker efter har jag en tisha som det står: " Broloppet år 2000." På. Jag har inte sprungit broloppet personligen, dock så joggar jag en 3-4 ggr i veckan. Fast inte över Öresundsbron eller ens i närheten!

Och mina Converse basketkängor är inte att tänka på att använda eftersom jag inte spelat basket sen högstadiet.

Ja ni ser man kan dra det in i absurdum om man bara vill. Tror tråden handlar mer om att TS vill kokettera med sina basebollkunskaper. PS. Såg min granne precis med en Harley Davidsson tisha! Ska ta ett snack med karln! Han har inte ens kökort på vere sig MC eller bil!
Citera
2018-08-13, 15:05
Medlem
Eller så är NY Yankees lika mycket sell-outs som många andra och låter företag trycka deras logga lite överallt? Likt Metallica och just Nirvana på H&M bland annat.

Om dom enbart hade sålt sitt märke i deras officiella butik eller utvalda kedjor skulle nog utbudet av snubbar med NY keps minska drastiskt.

Men å andra sidan så blir de ju igenkänd överallt istället. Det enda basebollaget jag vet vad det heter bland annat utan att ens ha sett en sekund av den sporten.

Allt publicitet är väl bra publicitet? Eller?
Senast redigerad av Krukkula 2018-08-13 kl. 15:34.
Citera
2018-08-13, 15:08
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Får man ha på sig försvarets gamla kläder om man inte har gjort lumpen? Ser en massa " hobbymilitärer" på stan iförda både M/90 byxor och ibland även äldre kläder från försvaret som t.e.x M/59:ans skjorta o.s.v . För att inte nämna kängor.

Sen är det ju jättevanligt med svartvita camouflagekläder och "fejkade" militärkläder av olika sorter.
Ja, det logiska är ju så klart att bära militärkläder ifall man är eller har varit inom militären. Jag brukar tacka dessa människor för sin tjänstgöring och då är det ju underligt om de inte ens har gjort lumpen.

Citat:
Hur är det egentligen med varselkläder & reflexvästar? Kan man gå omkring i det utan att vara vägarbetare, parkförvaltare, skogsarbetare, dagisbarn eller motionär?
Har man på sig varselkläder eller reflexvästar har man väl det för en specifik anledning? Klart det är OK.

Citat:
Och alla dessa fotbollströjor som vi sett nu under sommaren då det varit vm. Inte sällan med namn på ryggen som t.e.x: Ronaldo eller Messi. Detta kan inte heller vara tillåtet då alltså?
Tror du inte fotbollsgrabbarna med Ronaldo eller Messi på sina ryggar kan diskutera intelligent om Messi/Ronaldo? Det tror jag.

Citat:
Jag har en tröja som det står: " Stockholm University." På som en f.d flickvän köpte till mig för några år sedan. Tror att det är en campuströja.

Jag har aldrig gått på det universitetet och jag bor inte heller i Stockholm.
Du har ju en legitim anledning till varför du har tröjan, och du vet vad SU är för någonting.

Citat:
Är Lacostekläder tillåtet att bära utan att vara tennisintresserad?
Varför skulle det inte vara det?

Citat:
När jag tänker efter har jag en tisha som det står: "Broloppet år 2000." På. Jag har inte sprungit broloppet personligen, dock så joggar jag en 3-4 ggr i veckan. Fast inte över Öresundsbron eller ens i närheten!
Du verkar ju åtminstone ha full koll på vad Broloppet är för någonting. Jämför det med någon som har en Nirvana-tröja utan att känna till Nirvana som band.

Citat:
Och mina Converse basketkängor är inte att tänka på att använda eftersom jag inte spelat basket sen högstadiet.
Man måste inte nödvändigtvis spela basket i Converse. Dessutom är Converse usla basketskor. De har tunn sula och är dåliga för fötterna.
Citera
2018-08-13, 15:37
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ja, det logiska är ju så klart att bära militärkläder ifall man är eller har varit inom militären. Jag brukar tacka dessa människor för sin tjänstgöring och då är det ju underligt om de inte ens har gjort lumpen.
Citat:

Finns massor av människor som har på sig militärkläder utan att ha gjort lumpan. Vissa p.g.a att dom var i värnpliktsåldern då värnplikten var avskaffad. Vissa av medicinska skäl, vissa av andra skäl sen kan folk ha dom bara för att dom vill och det är det tråden egentligen handlar om.

[B]Har man på sig varselkläder eller reflexvästar har man väl det för en specifik anledning? Klart det är OK.

Samma med varselkläder/reflexkläder. Finns alla möjliga typer av människor som har dom utan någon egentlig orsak.

Tror du inte fotbollsgrabbarna med Ronaldo eller Messi på sina ryggar kan diskutera intelligent om Messi/Ronaldo? Det tror jag.

Jag TROR inte utan jag VET att en hel del av dessa "fotbollsgrabbar" inte känner till varken Messi eller Ronaldo egentligen. En del av dessa har varit invandrargrabbar som helt enkelt har fått tröjorna av sina föräldrar som i många fall inte heller har koll på sydamerikanska respektive portugisiska fotbollsspelare. Dessutom har det i många fall handlat om riktigt små grabbar på -5-6 år med skrala kunskaper om både svenska språket om fotbollsvärlden.

Du har ju en legitim anledning till varför du har tröjan, och du vet vad SU är för någonting.

Man måste inte ha en legitim anledning till att äga eller ha på sig en sådan tröja.

[b]Varför skulle det inte vara det?

Ja varför skulle det inte vara det? Du i egenskap av TS säger emot dig själv här.

Du verkar ju åtminstone ha full koll på vad Broloppet är för någonting. Jämför det med någon som har en Nirvana-tröja utan att känna till Nirvana som band.

Även om jag INTE hade haft koll på broloppet så hade det varit helt okej att äga och/eller ha på sig en sådan tröja. Jämförelsen med Nirvana-tröjan haltar! Man har sina fulla rätt att ha en sådan utan att känna till bandet. Man kan ha fått tröjan av någon och den kanske är ett speciellt minne från denna personen.

[b]Man måste inte nödvändigtvis spela basket i Converse. Dessutom är Converse usla basketskor. De har tunn sula och är dåliga för fötterna.

Förklara för mig varför det är mer okej att ha Conversekängor utan att spela eller vara insatt i basket, än vad det är att ha på sig en N.Y Yankeeskeps? Förutom att " dom är usla basketskor & har tunn sula." Det är anekdotisk bevisföring och argumentation och det duger inte!
Senast redigerad av falconer8 2018-08-13 kl. 15:40.
Citera
2018-08-13, 15:59
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:

Förklara för mig varför det är mer okej att ha Conversekängor utan att spela eller vara insatt i basket, än vad det är att ha på sig en N.Y Yankeeskeps? Förutom att " dom är usla basketskor & har tunn sula." Det är anekdotisk bevisföring och argumentation och det duger inte!
Converse är ett märke som andra märken. Det brukade vara en basketsko men är inte längre det. Du ser ingen i NBA spela i Converse-skor.

Har man däremot på sig en lagkeps så är det väl rimligt att anta att man har på sig den för att stödja laget i fråga. Det finns delar i USA där du kan bli nedslagen av att gå i en Yankeeskeps.
Citera
2018-08-13, 16:47
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Converse är ett märke som andra märken. Det brukade vara en basketsko men är inte längre det. Du ser ingen i NBA spela i Converse-skor.

Har man däremot på sig en lagkeps så är det väl rimligt att anta att man har på sig den för att stödja laget i fråga. Det finns delar i USA där du kan bli nedslagen av att gå i en Yankeeskeps.

Du är autist med andra ord! Då får du väl helt enkelt ta och maila runt till Stadiumbutiker, vanliga sportaffärer och andra som säljer dessa kepsar och förklara att du vill att dom upphör med det. Tror inte att du kommer så långt med det!

Man kan aldrig att få folk att göra exakt som man själv vill. Folk har en fri vilja och har tror att 99% håller med mig där! Folk kommer att fortsätta köpa & använda dessa kepsar vare sig du vill det eller ej.

Du är bara obstinat och har ett autistiskt synsätt och sätt att resonera. Så är det! Solen kommer fortfarande att gå upp i morgon, jorden kommer att fortsätta att snurra och folk kommer att fortsätta köpa Yankeeskepsar långt efter att vi har försvunnit från den här planeten.

Det gör hela den här tråden totalt meningslös egentligen för ingenting kommer att ändras och fler håller med mig som tycker att folk ska få göra som dom vill än med dig som är autist!
Citera
2018-08-19, 06:44
Medlem
UndeadNinjas avatar
Det är ju skillnad på vad ts menar och vad ni andra i tråden skriver. NYY är ju inget klädmärke utan ett baseball-lag, Björn Borg, Lacoste, Ralph Lauren, Salming osv osv är ju klädmärken som i få fall har med sporten att göra mer än att skaparen har spelat sporten och att en del eventuella plagg hör till sporten.

Själv har jag en del snowbord, surfing och skatekläder och jag har bara åkt skateboard men aldrig surfat tex men dom märkena är ändå klädmärken som inte är exklusiva endast för just sporten.

Kepsar eller t-shirts med olika sportlag eller med musikband är ju i grunden fan merchandise och inte klädmärken så jag håller med om att det är lite skumt att ha en exempelvis Yankees-keps eller en Pantera t-shirt om man inte är ett fan av baseball eller av bandet Pantera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in