2018-08-14, 00:12
Medlem
HC47s avatar
Vad är snubben för jävla autist?
Citera
2018-08-14, 00:14
Medlem
happilappis avatar
Båda är dumma i huvudet, men jag har några frågor rent rättsligt:

Får man verkligen filma folk såhär och lägga upp det offentligt utan deras medlåtande? Hon insinuerar dessutom att han är en rasist/nazist, är inte det förtal?
Citera
2018-08-14, 00:15
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Det framkommer inte i filmen, hon filmar inte självaste brottet. Så araben för falsk anklagar en hederlig för Svensk för något. Sådan är araben falsk och ond till 100%. Glöm inte vad Arabern är trojaner. Endst av Syrierna som kom 2015 hade korrekta asylskäl resten var ekonomiska lyckosökare som kom till Sverige för att tära sönder vår välfärd.. Vårt land är under ockupation.

Du låter som en NMR väljare inte afs, men det verkar som att ni blir fler och fler i afs..
Citera
2018-08-14, 00:19
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Vad är snubben för jävla autist?

Autister pratar inte så (aspergare inkluderat). Men kanske finns någon aspergare som faktiskt lever upp till denna extrema "nidbild". Jag antar att det är möjligt, eftersom han är uppenbart en högintellektuell människa.

Annars så skulle jag själv gissa på psykopati. Eller en märklig uppfostran eller bådeoch. Han verkar vara empatisk störd och utan känsloyttringar. Det är inte direkt aspergiga egenskaper bör påpekas.
Citera
2018-08-14, 00:19
Medlem
.
Senast redigerad av Writer.X 2018-08-14 kl. 00:26.
Citera
2018-08-14, 00:20
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi

Får man verkligen filma folk såhär och lägga upp det offentligt utan deras medlåtande? Hon insinuerar dessutom att han är en rasist/nazist, är inte det förtal?
Du får filma folk på allmän plats hur du vill. Det är möjligt att det kan bli fråga om ofredande om det går väl långt, men det här är inte ens nära. Att outa någon som nazist och judenäseklistrare kan nog i princip vara förtal, men det faller inte under allmänt åtal och det blir i praktiken aldrig någonting av det.
Citera
2018-08-14, 00:21
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Ser nu att tråden inte ligger längst upp på fb nyheterna.
Bränder i Gbg som ngn annan nämnde.
Så.
Nu var det roliga slut.
Sov gott.
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-08-14 kl. 00:36.
Citera
2018-08-14, 00:22
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Hon är ihop med en svart man, 27 år gammal. Han har ett väldigt afrikanskt namn.

Hennes namn är Sowan, vilket är arabiskt.
Ok det förklarar saken, det är alltså an som ärf rån Senegal el Gambia.
Citera
2018-08-14, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Kan du utveckla?

Vi har sett flera Sverigedemokrater i bl.a denna tråd men också den officiella AfS tråden som istället för att kritisera partiets officiella politik så har man sin utgångspunkt i kritiken mot AfS och varför dem är "oseriösa" över just denna incident, och bortförklarar partiet just som "ett annat oseriöst nazist parti", vilket inte kan klassas som hederlig eller rationell debatt angående ifall AfS är ett seriöst parti eller inte.
Hur man skall bedöma AfS "Seriositet" är såklart genom att kolla på deras politik men också genom att kolla på hur man t.ex framför sin politik i det offentliga genom t.ex de torgmöten som just nu inträffar runt om i riket. Det jag har fått fram från torgmötena är att de är väldigt professionellt utförda utifrån de resurser AfS har att tillhandahålla och företrädarna som talar under turnén är jag väldigt nöjd med hittills. (Syftar mycket på Marcus Jonsson)

Det är klart att du kan tycka att AfS inte passar dig eller att dem är oseriösa men då skall du tamejfan kunna framföra seriös kritik emot partiet och inte basera all din jävla kritik på en 3 minuter video på Martin Hagwall och hans agerande. Det vi måste veta med dessa människor dock är att dem redan från starten avskydde AfS och de kommer försöka hitta det minsta lilla för att delegitimisera AfS.

Jag håller med att det var efterblivet gjort utav Martin dock.

Det dessa människor inte förstår är att iochmed denna retorik emot AfS efter denna händelse så har man blivit exakt som 7-klövern där man istället för att kritisera partiets sakpolitik så kritiserar man diverse incidenter som har inträffat bland partimedlemmar.
Citera
2018-08-14, 00:30
Medlem
0rganets avatar
En pojke klistrar några jude näsor och "hintar" vad de står för.. men vågar inte säga vad han menar. Ja det var lite svagt.

Men vi alla har gjort pojkstreck när vi var unga!! och det gjorde ju den lilla pojken! Har ni ingen humor här! Lite alkohol och lite pojkasinne är ingen bra kombination men de flesta växer ur det.

Tycker någon borde skoja lite med Martin och skicka AFS:s borchyr "Inför hemresan.." till hans grannar!
https://www.hitta.se/glimmerv%C3%A4gen+17+sollentuna/personer/2

Med honom som närmsta kontakt för frågor.
Citera
2018-08-14, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi

Jo, det är det. Att hänga ut någon på nätet kan vara förtal enligt 5 kap 1§ Brottsbalken (BrB) om man lämnar uppgift som är ägnad att utsätta någon för annans missaktning
"1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.

Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar."

Martin borde inleda någon form av rättslig process emot denna kvinna.

https://lagen.nu/1962:700#K5P1S1
Senast redigerad av lurre55 2018-08-14 kl. 00:36.
Citera
2018-08-14, 00:33
Medlem
Patetiska människor båda två, gör ont i kropp och själ att kolla på klippet. En vuxen man som går runt och klistrar judenäsor i sticker-form, patetiskt. En brud som visar "civilkurage", haha döda mig långsamt.

Men efter att ha läst igenom tråden måste jag bara fråga, tror folk på riktigt att AfS kommer in i Riksdagen? Alltså helt ärligt, ni tror det på fullt allvar?

Måste vara de mest verklighetsfrånvända idiotierna som uttryckt en åsikt sen Feministiskt intiativ trodde de hade en chans på riksdagen senast det begav sig. Ni är ett gäng idioter i klar minoritet, skippa hybrisen och kryp tillbaka under stenen ni kom ifrån. Ni tillhör även samma fack som radikalfeministerna i Fi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in