2018-08-12, 17:50
Medlem
Ska flytta till ett omöblerat korridorrum som ligger på tredje våningen. Förstår inte riktigt hur möbleringen ska gå till. Ska man liksom lyfta en säng uppför tre trappor (hiss finns inte)? Har dessutom för mig att hallen mellan alla rummen är ganska trång.

Har varken flyttat eller bott på korridor tidigare så ursäkta min ignorans.
Citera
2018-08-12, 17:51
Medlem
Denoms avatar
Ja hur stor säng hade du ens tänkt att det skulle finnas plats för i rummet?
Citera
2018-08-12, 17:58
Medlem
Samma sak som med vanliga lägenheter utan hiss, be en krallig polare hjälpa dig bära upp sängen. ''Släpade'' ner en säng ner för massa trappor själv från högsta våningen en gång, lättare ner än upp.
Citera
2018-08-12, 18:07
Medlem
Jaghettepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jxhanna
Ska flytta till ett omöblerat korridorrum som ligger på tredje våningen. Förstår inte riktigt hur möbleringen ska gå till. Ska man liksom lyfta en säng uppför tre trappor (hiss finns inte)? Har dessutom för mig att hallen mellan alla rummen är ganska trång.

På samma sätt som du gör när du ska ha upp en säng till övervåningen, beställer flytt hjälp och ber dom vara försiktig men inventarierna samtidigt som du drar en lina rättvisemärkt näsgodis från Colombia #übermensch
Citera
2018-08-12, 18:41
Medlem
Inaniss avatar
Yep, bara att bära. Se till att ni är ett par stycken, det kan vara riktigt jobbigt att bära säng och så uppför trappan.
Bodde själv i korridor, vi hade spiraltrappa enbart, det var jobbigt med flytt men det funkar.
Citera
2018-08-12, 18:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jxhanna

Ja, det är bara att bära på. Hur tror du de i de övriga korridorrummen på samma våning gjort?
Citera
2018-08-12, 19:07
Medlem
borrizs avatar
Kontakta den som har rummet nu, han kanske har en säng att sälja billigt (så att han slipper släpa ner och göra sig av med sin gamla säng)
Citera
2018-08-12, 19:46
Medlem
tastass avatar
Slagga i hängmatta! mycket lättare att bära upp för trappan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in