Citat:
Ursprungligen postat av
zcrummig
Hur menar du? Om jag åker till Västerås och ser ett gäng ungdomar med fula kläder, tjejer med sönderblekt gult hår och ser allmänt smutsiga ut med en volvo så kommer jag kalla de WT. Hur gör det mig till WT själv ifall jag inte på något sätt är lik dessa personer, varken utseende mässigt eller intressemässigt, helt enkelt ingenting gemensamt.
Ifall jag spelar ett spel med en bekant och vi förlorar stenhårt och det är uppenbart att det inte går bra. Om jag sedan lägger en kommentar ”aja det är tur att det går bra iaf” för att vara sarkastisk och kanske lite smårolig, för att sedan ha att den bekanta svarar ”vad menar du? Vi förlorar ju? det går inte alls bra för oss” dvs noll förståelse för ironi eller sarkasm. Om jag då tänker ”autism”, hur gör det mig till den autistiska?
Bara några få exempel sådär. Fattar inte din logik.
Det är skillnad på om man observerar något som är helt uppenbart. Men en projektion där den andra inte har en aning om den andra personen och drar till med något som helt uppenbart liknar en projicering... Fattar de liksom inte hur genomskinligt det är?