2018-08-11, 16:06
Medlem
Var på besök i skånska Ängelholm nyligen och jag blev mycket förvånad över hur svenskt det var. I vanliga fall när man besöker svenska städer så ser man invandrare överallt men i Ängelholm såg jag i princip bara svenskar. Nu är ju inte Ängelholm en stor stad men det är ändå intressant med tanke på hur närliggande städer ser ut i jämförelse.

Stämmer min bild av Ängelholm eller var det kanske bara ovanligt många svenskar ute på gatorna just den dagen?

Ifall staden skiljer sig från övriga svenska städer, vad beror det på?
Citera
2018-08-11, 16:25
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Var på besök i skånska Ängelholm nyligen och jag blev mycket förvånad över hur svenskt det var. I vanliga fall när man besöker svenska städer så ser man invandrare överallt men i Ängelholm såg jag i princip bara svenskar. Nu är ju inte Ängelholm en stor stad men det är ändå intressant med tanke på hur närliggande städer ser ut i jämförelse.

Stämmer min bild av Ängelholm eller var det kanske bara ovanligt många svenskar ute på gatorna just den dagen?

Vet inte om jag håller med Jag var på stranden nedanför klitterhus med familjen och badade för ett par veckor sedan, det var fullt med negrer som badade.
Det var inte direkt trevligt så vi åkte hem tidigare än planerat.
Citera
2018-08-11, 17:03
Medlem
HAARPs avatar
Citat:

'

Jag önskar att du hade rätt men tyvärr stämmer det inte.
Vi har också fått vår rågade tilldelning av afghanska "flyktingbarn" , flyktingfamiljer från Syrien och afrikaner.
Citera
2018-08-11, 17:24
Medlem
Citat:

Kära lille vän. Det finns ingen stad i Sverige som blivit skonade sen regeringen införde lag på ta emot ekonomiska "flyktingar".

Att du inte så några beror antingen på att det var
1. Det var dags för månadens utbetalning av bidrag. Alla stod i kö vid försäkringskassan.
2. Alla hade hämtat sina bidrag och njöt i solen på på badstranden.
Citera
2018-08-11, 17:27
Medlem
För ett tag sedan var det stor uppmärksamhet om hur "ungdomsgäng" trakasserade biblioteket bland annat, så visst finns det gott om oknytt i denna vackra stad.
Citera
2018-08-11, 17:57
Medlem
Mackan52s avatar
Tycker Båstad är en mer närliggande kandidat.
Citera
2018-08-11, 18:52
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Vet inte om jag håller med Jag var på stranden nedanför klitterhus med familjen och badade för ett par veckor sedan, det var fullt med negrer som badade.
Det var inte direkt trevligt så vi åkte hem tidigare än planerat.

Har fina sommarminnen från stranden vid Råbocka på 60 och 70-talet, men det som fanns där finns inte kvar.

Utrivna sopor och nerbajsade toaletter har blivit vardag för strandpersonalen
Det vackra vädret gör att turismen i Ängelholm blomstrar. Ett av de populäraste besöksmålen är utan tvekan stranden vid Klitterhus. För att kunna erbjuda besökarna rena och fina stränder finns det gott om både soptunnor och toaletter längs stranden. För dessa ansvar Intraprenad. Varje dag arbetar två-tre heltidsanställda med att tömma sopor och städa toaletter.
http://www.lokaltidningen.se/nyheter/2018-08-02/-Utrivna-sopor-och-nerbajsade-toaletter-har-blivit-vardag-f%C3%B6r-strandpersonalen-2524207.html
Citera
2018-08-11, 20:27
Medlem
Ängelholm är en välmående stad och kommun. Dock har alla kommuner i Sverige som bekant fått ta emot asylsökande de senaste åren. Nordvästra Skånes kustkommuner norr om Helsingborg(inklusive några delar av norra Helsingborgs kommun) upplevs väl i allmänhet rätt mycket "som Sverige var förr". Men "nyanlända" hittar du numera till och med i Båstad. De finns som tidigare nämnt i olika stora portioner i varenda svensk kommun.
Det avgörande är enligt mitt sätt att se det inte om det bor araber/afrikaner på en plats, utan hur stor inverkan de har på det övriga samhället. De i sin tur avgörs väl till viss del av hur många de är på en viss plats.

Ängelholm har dock inflyttningsöverskott på inrikes födda, och kommer därmed sannolikt fortsätta klara sig bättre än genomsnittet av svenska kommuner.
Citera
2018-08-11, 22:40
Medlem
Lasermopsens avatar
Tycker ofta man hör det vrålas på arabiska så det ekar mellan väggarna om man går på Storgatan när den är nästintill folktom. Går man till ICA en söndag eftermiddag så slår det aldrig fel... Ständigt nån som gapar på nått annat språk i.a.f. En polare blev nedslagen av ett gäng (oklart vad för typ av gäng) igår vid stationen. Jag tycker här är rätt mörkt i.a.f. Men det är ju värre i t.ex. Helsingborg.
Citera
2018-08-11, 23:43
Medlem
tomyhockeys avatar
tror på semester tider
Citera
2022-04-28, 07:44
Bannlyst
Mångkulturen är som kackelackor, stad efter stad bli kosmopolitiks kaos samhälle. Där det finns Araber och Negrer, där öka kriminaliten till nya nivårer.
Citera
2022-05-01, 14:44
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Trams.

Kallar du alltid sanningar för trams ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera