• 1
  • 2
2018-08-09, 12:22
Medlem
Jag gjorde det som alla varningar sagt nej om - Don't shit where you eat - Ha inte ihop det med en kvinnlig kollega.

Men jag kunde inte låta bli.

Vi är båda i 30-årsåldern och jobbar på ett stort företag. Vi har inte samma arbetsuppgifter och jobbar inte på samma avdelning, men går förbi varandra varje dag. Jag började med att hälsa på henne när jag gick förbi, men allt eftersom började jag att flörta med henne också. Det visade sig vara besvarat.

Till sist bjöd jag ut henne på en date före semestern och vi hade en riktigt trevlig kväll. Det var inte bara fysisk attraktion, utan vi pratade på om allt möjligt och verkade ha mycket gemensamt, samtidigt tillräckligt olika för att hålla spänningen vid liv. Efter restaurangbesöket så bjöd hon hem mig till sig och ni kan gissa vad som hände - Vi hade sex. Galet bra sådant dessutom där vi inte gick och lade oss förrän på morgonkvisten. Flera gånger sade hon att "det känns som att vi gillar samma saker" och att "det känns som du vet vad jag vill ha när jag vill ha det".

Dagen efteråt, när vi skulle säga hejdå, gav hon mig världens bredaste leende, en lång kram och en kyss. Hon berättade att hon hade haft det jättetrevligt.

Min vana trogen försökte jag spela lite cool och vänta 2-3 dagar innan jag hörde av mig för att inte visa mig för intresserad (vi hade som sagt semester nu och skulle ej ses på jobbet). Men redan kvällen efteråt hörde hon av sig och vi messade lite fram och tillbaka. Här tänkte jag att det var "öppet mål" då hon bröt kommunikationsbarriären efter daten, men det var ungefär här saker började gå snett mellan oss.

Plötsligt blev det helt tyst från henne i nästan en vecka. Från mycket intensiv kontakt till absolut ingenting. Jag tog till sist mod till mig och messade henne att jag tyckte att vi hade haft det trevligt och att jag gärna ses igen. Svaret kom blixtsnabbt - "Jag hade också trevligt men jag känner inte att vi klickade".

Uppriktigt blev jag mycket överraskad, speciellt då jag kände själv att vi hade ett kul samspel, men accepterade förstås hennes svar. Jag svarade att jag uppskattade hennes ärlighet och önskade henne en fortsatt trevlig semester och att vi syns på jobbet som småningom. Hon svarade glatt detsamma och att hon vill höra allt om min semester när vi är tillbaka.

Det kunde sluta där men nu börjar saker bli än mer konstiga, i varje fall för mig.

Bara dagen efter att hon nobbat mig skickar hon selfie på sig själv från sin semester om en plats vi pratade om på vår date. Kändes lite konstigt då hon nobbat mig bara dagen innan och dessförinnan inte sagt något på en hel vecka, än mer konstigt att hon skickar meddelandet halv ett på natten...

Sedan är det tyst igen fram tills att semestern är slut. Första arbetsdagen bestämmer jag mig för att jag inte vill att detta skall bli obekvämt för oss, så jag hälsar på henne precis som vanligt och frågar hur hon haft det på sin semester. Inte på ett flörtigt sätt utan som vilka arbetskollegor som helst (jag kände att detta måste ju vara smartare än att ignorera eller undvika henne).

Jag uppfattade att hon kände sig obekväm, hon svarade förvisso på mina frågor och ställde också några artighetsfrågor till mig, men tittade mig knappt i ögonen. Jag fattade piken och gick därifrån.

Sent samma kväll gillar hon en gammal status som jag skrivit på sociala medier, vilket ju kändes märkligt. Och kvällen efteråt tipsade hon mig om konstutställning (vi båda gillar konst) som skall gå i stan, men hon skrev inte att hon ville att vi skulle gå tillsammans eller om det bara var ett allmänt tips. Jag svarade att det ser intressant utställningen ser intressant ut, varpå hon svarar "kanon" och att det kommer många sådana i stan framöver. Men inget om att hon vill gå med mig eller något annat.

Våra mess efter att hon förklarade att "det inte klickade" har följt ungefär samma mönster - Hon har hört av sig, jag har svarat och sedan har det varit tyst i ett par dagar. Repeat.

Min magkänsla säger mig att det inte alls handlar om vår date som sådan, att det inte klickade, för uppriktigt kände jag att vi hade jättekul och jag har svårt att tro att hon inte alls kände samma sak. Lägg därtill det galna sexet så tror jag inte heller att det handlade om attraktion.

Möjligen kan det vara att jag var för på efteråt och att hon blev avskräckt, men till saken hör ju också att hon gjorde slut med sin förra kille för inte så länge sedan. Hon sade att det var rätt beslut, men ville egentligen vara solo just nu. Uppenbarligen ville hon ju ändå gå på date, så det är något som inte rimmar här. Det kan ju också vara att saker har gått för snabbt för henne, vad vet jag.

Min första tanke var att detta var något slags rebound för henne alternativt att hon inte ville ha något seriöst, samtidigt så hör ju hon av sig efteråt i varje fall. Hon gör det på ett vänskapligt sätt, men är alltid den som hör av sig men säger inte att vi borde hänga som vänner. Något känns skumt, kort och gott.

Oavsett orsak så är jag fine med sakernas tillstånd som sådant, trots allt är jag inte nerkärad i henne efter en date men jag vill ju gärna träffa henne mer. Om det sedan bara är en någon slags KK-relation eller annat får ju tiden utvisa. Det stör mig också att hon säger att det inte klickade, för det känns uppriktigt som ett svepskäl som inte stämmer. Lägg därtill de mixade signalerna jag får från henne.

Så, kära FB - Greppar jag efter halmstrån här?

Och hur ska jag gå vidare - Skall spela spelet kallt här och låta henne komma till mig och visa minimalt med intresse tills hon visar något, eller skall jag kort och gott bara se henne som en vän och lägga henne i friendzone-korgen?

Jag hänger ju gärna med henne ändå även om vi inte har någon djupare relation än så, liksom. Och vem vet, kanske blir ju hon fundersam om jag lägger henne i det facket...
Senast redigerad av Dennasidaupp 2018-08-09 kl. 12:33.
Citera
2018-08-09, 12:30
Citat:
Ursprungligen postat av DIVE001
Utnyttjad av en svensk hora. Omvända roller..jag skrattar åt dig din jävla nolla....lyd kärringen nu som en riktigt duktig sossesvenne
Flashback i ett nötskal.

TS, tjejer testar killen hela tiden. Om hon slutar höra av sig är det för att testa din styrka. Hör du av dig som du gjorde så ser hon dig som svag. Därför testar hon igen och igen. Om hon slutar höra av sig ska du inte skicka sms och fråga vad som står på.
Som tur är så är inte alla tjejer lika överdrivna som den här jäveln men testar gör alla.
Citera
2018-08-09, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POLlS
Om hon slutar höra av sig ska du inte skicka sms och fråga vad som står på.

Hade du läst hela tråden hade du också sett att det i regel är hon som hör av sig till mig och inte tvärtom... Read again
Citera
2018-08-09, 12:34
Medlem
Det är väl bara att fråga vad fan hon vill.

Bästa sättet är att ställa sig utanför alla spel och siit och bara fråga vad hon vill med det hela.

Var jävligt rakt på också och spela inte så jävla förstående.
Utan bara "vad vill du med ditt beteende".
Citera
2018-08-09, 12:35
Medlem
Katzyns avatar
Det kan inte vara så att hon inte vill ha ett seriöst förhållande (alls, eller bara med dig) och trots allt kom till insikt med att någon form av oseriös förbindelse vore en usel idé med någon på samma jobb som dessutom verkar intresserad av mer?

Baserat på hur du beskriver tror jag inte heller att "det inte klickade", att du tyckte dejten och sexet var fantastiskt är ju subjektivt men att hon hör av sig på detta sättet är väl rätt objektiva bevis för att hon åtminstone är sugen på kontakt och uppmärksamhet från dig.

Antingen har hon hittat något "fel" med dig som gör att trots att hon tycker att du är intressant och attraktiv ändå förnuftsmässigt är emot att få ihop det med dig. Eller så väntar hon på ett erbjudande om ett KK-förhållande. Eller så vill hon bara ha bekräftelse.
Citera
2018-08-09, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIVE001
Utnyttjad av en svensk hora. Omvända roller..jag skrattar åt dig din jävla nolla....lyd kärringen nu som en riktigt duktig sossesvenne

Hur kommer det sig att ni högerextrema har en så nedvärderande kvinnosyn när ni samtidigt kan klanka ner på exempelvis muslimska män och era tankar kring deras kvinnosyn?

Borde inte ni hålla varandra i handen istället och dansa runt glada?
Citera
2018-08-09, 12:37
Citat:
Ursprungligen postat av Dennasidaupp
Hade du läst hela tråden hade du också sett att det i regel är hon som hör av sig till mig och inte tvärtom... Read again
" Jag tog till sist mod till mig och messade henne att jag tyckte att vi hade haft det trevligt och att jag gärna ses igen"
Jävligt dryg är du. Sedan är du en svag, undergiven mupp med mycket östrogen i dig.
Klart som fan hon inte respekterar dig. Hon vill ha en man, inte nån jävla toffel.
Citera
2018-08-09, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Det är väl bara att fråga vad fan hon vill.

Bästa sättet är att ställa sig utanför alla spel och siit och bara fråga vad hon vill med det hela.

Var jävligt rakt på också och spela inte så jävla förstående.
Utan bara "vad vill du med ditt beteende".

Utan att låta förminskande så tror jag inte att jag skulle få ett rakt svar av kvinnan i fråga. Min erfarenhet är att tjejer sällan berättar hur det faktiskt ligger till. Sedan om det beror på att de ljuger eller helt enkelt inte själva vet vad de vill låter jag vara osagt, men raka frågor brukar sällan löpa väl ut.

Jag frågade ju henne som sagt rakt ut om hon ville ses på en till träff, hon svarade att hon inte kände att det klickade men hör ändå av sig... Du fattar ju :P
Citera
2018-08-09, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det kan inte vara så att hon inte vill ha ett seriöst förhållande (alls, eller bara med dig) och trots allt kom till insikt med att någon form av oseriös förbindelse vore en usel idé med någon på samma jobb som dessutom verkar intresserad av mer?

Baserat på hur du beskriver tror jag inte heller att "det inte klickade", att du tyckte dejten och sexet var fantastiskt är ju subjektivt men att hon hör av sig på detta sättet är väl rätt objektiva bevis för att hon åtminstone är sugen på kontakt och uppmärksamhet från dig.

Antingen har hon hittat något "fel" med dig som gör att trots att hon tycker att du är intressant och attraktiv ändå förnuftsmässigt är emot att få ihop det med dig. Eller så väntar hon på ett erbjudande om ett KK-förhållande. Eller så vill hon bara ha bekräftelse.

Makes sense.

Det är ju mycket möjligt att hon blev avskräckt och att jag visade för mycket intresse. Sedan när jag backat så har hon närmat sig igen, dock inte alls på samma nivå som innan, men ändock. Hennes beteenden rimmar inte med det hon säger (vilket förvisso inte är något ovanligt när det kommer till kvinnor, but still).

Hur ska jag gå vidare här då?

Fortsätta låta henne höra av sig och visa minimalt med intresse eller act casual?

Vill återigen förtydliga att jag just nu inte är intresserad av ett förhållande. Jag har inte tid eller lust med det just nu då jag har för mycket på gång utanför arbetet, men jag vill ju gärna ses mer och kanske ha en KK-relation. Kanske att det på sikt kan bli annat, men inte i dagsläget.
Citera
2018-08-09, 12:43
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faxit
Hur kommer det sig att ni högerextrema har en så nedvärderande kvinnosyn när ni samtidigt kan klanka ner på exempelvis muslimska män och era tankar kring deras kvinnosyn?

Borde inte ni hålla varandra i handen istället och dansa runt glada?

Håll dig till topic, vad har ''högerextrema'' med detta att göra
Citera
2018-08-09, 12:46
Medlem
Jagtardindotters avatar
Det är väl tydligt att hon håller på att gå tillbaka till sitt ex...
Citera
2018-08-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagtardindotter
Det är väl tydligt att hon håller på att gå tillbaka till sitt ex...

Mycket möjligt. Samtidigt förklarar det inte varför hon fortsätter att kontakta mig med luddiga budskap.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in