Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-09, 02:38
  #1
Medlem
Tjo mina vänner.

Skaffade mig en S9+ häromveckan och tänkte prova på Samsung Pay häromdagen.
Så jag ställde in biometriska (iris + ansiktsavkänning + fingeravtryck + pin - ALLT!)
Sedan lade jag in mitt handelsbanken mastercard (står debit) i appen.

Allt verkar fungera, jag kan IDa mig med någon av ovanstående och den säger då för telefonen mot NFC/MST terminal och vad jag då gjorde vid kassan när jag skulle betala en nätt summa på 57:-
var att jag tog luren i ett stadigt grepp, i vänsterhanden av ren biomekanisk anledning då jag var osäker på om jag skulle behöva böka in pinkoden/fingeravtryck ännu en gång och då kändes högerhanden lättast att använda till det.

IALLAFALL, så när jag kommer i närheten av deras terminal (ICA) där man för in kort osv. så är det ända min telefon gör är att den vibrerar i omgångar men inget mera.....

Min fråga är - Vad hände?

Vad gjorde JAG för fel?
Borde jag sagt i förväg att jag vill beta med S Pay? Eller behöver dom bara mata in summan som vanligt och när dom är klara så för jag fram luren till kortläsaren så SKA det fungera?

Tack för svar!
Citera
2018-08-09, 19:34
  #2
Medlem
Fotbollspucks avatar
Jag har en S8a och håller den bara emot kortläsaren precis så som du gör med ett kontaktlöst kort med rfid.
Jag har Visa från Nordea.

Saxat från Tre.se
Vilka banker funkar det tillsammans med?
Du måste ha ett betalkort från någon av följande banker: Nordea, SEB, Eurocard, Visa, MasterCard eller SAS Mastercard.


https://www.tre.se/privat/kundservic...d/samsung-pay/
Citera
2018-08-13, 15:45
  #3
Avstängd
Sherberts avatar
Fick min Fru's Samsung S9:a haromdagen da hon ville ha en iPhone 8, hur fungerar det med slow-mo foto?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback