2018-08-08, 04:19
Medlem
Det är så att jag tatuerade mig för lite drygt 4 veckor sen, och tänkte dra till Skara sommarland med flickvännen över dagen imorgon.
Låter det bra? Eller bör jag vänta ännu längre?
Vet inte om den är fullt läkt. Kan känna konturer på vissa ställen där det sticker upp lite, vet dock inte om det är skorpor eller inte. Den är ändå slät. Kan det vara så att den är läkt men att man kan känna konturerna?
Känner dock att huden fortfarande är lite känsligare än ställen där jag inte är tatuerad.
Vad kan hända ifall jag åker och badar över dagen ändå? Eftersom det är utomhus så kommer också solen ligga på.
Is it safe or no?
Senast redigerad av TheAwesomeChris 2018-08-08 kl. 04:31.
Citera
2018-08-08, 04:51
Medlem
Cannibalizations avatar
Om du är osäker och det känns så så kanske du kan skippa att vara i poolen?
Citera
2018-08-08, 05:14
Medlem
beardbraids avatar
Din tatuering är som snyggast nu och kommer bara bli fulare oavsett.
Passa på att visa upp den nu medan den är modern, om 10 år kommer den vara pinsam och då är det slutäventyrsbadat helt eftersom dina eventuella barn kommer tycka du är fett pinsam med dina 10-tals gaddningar, eller gaddningar överlag, eftersom det är ett mode på väg ut.
Så du skall bada medan folk fortfarande ser dig som "bara lite wt", om 2 år är du "mycket wt". Ingen som vet nåt om nåt har tatuerat sig sedan 2007 när trenden vände.
Citera
2018-08-08, 05:20
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Passa på att visa upp den nu medan den är modern, om 10 år kommer den vara pinsam och då är det slutäventyrsbadat helt eftersom dina eventuella barn kommer tycka du är fett pinsam med dina 10-tals gaddningar, eller gaddningar överlag, eftersom det är ett mode på väg ut.
Så du skall bada medan folk fortfarande ser dig som "bara lite wt", om 2 år är du "mycket wt". Ingen som vet nåt om nåt har tatuerat sig sedan 2007 när trenden vände.

Det där säger en del om tatueringar överlag, och gör mig glad över att jag inte valt att skaffa några själv.
Citera
2018-08-08, 05:30
Medlem
Citat:

Fast det där är en tyckesak. Jag själv har erfarenhet av att tjejer tycker tatuerade killar är ett stort plus. Då menar inte jag billiga och fula tatueringar, just det kommer alltid vara wt.
Men sen tatuerar jag ju inte mig för att passa in eller liknande. Jag gör det för jag tycker det är snyggt.
Men det är irrelevant då tråden inte handlar om det.
Citera
2018-08-08, 05:31
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Det där säger en del om tatueringar överlag, och gör mig glad över att jag inte valt att skaffa några själv.

Själv är jag rätt nöjd med minä från 90talet då man predikade "tänk I alla fall igenom det ordentligt och se till att de går att täcka i vardagen". Men nuförtiden börjar man ju med händer, underarmar och hals, de sista ställena min generation tatuerade sig.....
Citera
2018-08-08, 05:36
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Själv är jag rätt nöjd med minä från 90talet då man predikade "tänk I alla fall igenom det ordentligt och se till att de går att täcka i vardagen". Men nuförtiden börjar man ju med händer, underarmar och hals, de sista ställena min generation tatuerade sig.....

Jag tatuerade mig inte alls, men många, i princip alla jämnåriga gjorde det. Är så sjukt nöjd med min bleka kala hy idag. Mer du att låta musklerna spela ostört på. hehe. Okej, lite skryt. Men jag kunde aldrig välja ett motiv att leva med.
Citera
2018-08-08, 05:40
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeChris
Fast det där är en tyckesak. Jag själv har erfarenhet av att tjejer tycker tatuerade killar är ett stort plus. Då menar inte jag billiga och fula tatueringar, just det kommer alltid vara wt.
Men sen tatuerar jag ju inte mig för att passa in eller liknande. Jag gör det för jag tycker det är snyggt.
Men det är irrelevant då tråden inte handlar om det.

Men du menar billiga och fula tjejer? Just såna gillar nämligen tatueringar. Att vara gaddad är inget speciellt i dagens läge, det är mest tattigt, och då har jag själv en halfsleeve av Filip Leu (med risk för att outa mig) så jag vet vad det handlar om, men det är en konstform som är på väg tillbaka till subkulturerna, och det är bra, Svenson-gaddningar suger. Speciellt såna som syns påklädd.
Citera
2018-08-08, 06:40
Medlem
Citat:
Det är så att jag tatuerade mig för lite drygt 4 veckor sen, och tänkte dra till Skara sommarland med flickvännen över dagen imorgon.
Vet inte om den är fullt läkt. Kan känna konturer på vissa ställen där det sticker upp lite, vet dock inte om det är skorpor eller inte. Den är ändå slät. Kan det vara så att den är läkt men att man kan känna konturerna?
Känner dock att huden fortfarande är lite känsligare än ställen där jag inte är tatuerad.
Vad kan hända ifall jag åker och badar över dagen ändå? Eftersom det är utomhus så kommer också solen ligga på.
Is it safe or no?
Det var väldigt vad alla hade synpunkter på själva tatueringen! Det var ju inte det som var frågan utan om eventuella risker med att bada med en relativt ny tatuering. Hade det varit fråga om bad i hav eller sjö skulle jag inte tvekat men ett stort badland med många badande ofta barn som gör både det ena och andra i vattnet. Vattnet är ju klorerat men jag skulle nog avstått minst två veckor till.
Senast redigerad av Farmor52 2018-08-08 kl. 06:58.
Citera
2018-08-08, 07:29
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:

Ditt svar är idiotisktoch endast avsett för att tramsa.
Citera
2018-08-08, 08:29
Medlem
Pallestroms avatar
Fyra veckor räcker gott och väl.
Själv höll jag mig en dag i Thailand men dom är ff ok trots att mer än 20 år har passerat.
Citera
2018-08-08, 09:35
Medlem
thenightfoxs avatar
Citat:
Is it safe or no?
går fin fint då en tatuering läker tillräckligt, fortare än som är max vad som sägs och vid tiden du beskriver är det endast solen som skulle vara boven (om man verkligen solar) täck lite, det hjälper även mot klor
Senast redigerad av thenightfox 2018-08-08 kl. 09:40.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in