• 1
  • 2
2018-08-06, 18:59
Medlem
Memestars avatar
Gulfstaternas höga BNP beror främst på olja samt (korrupta) lagar som lockar utländska investerare.

Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Så irriterande. Den fungerade för mig när jag provade först men inte nu längre.
Använd AMP i ditt URL för att komma runt paywalls. Se länken till Haaretz i min signatur.
Senast redigerad av Memestar 2018-08-06 kl. 19:09.
Citera
2018-08-06, 19:51
Avstängd
Erik Östs avatar
Dom är världsledande på innovativa booby traps , klämkäcka bombbälten och spektakulära avrättningsmetoder .Det vet jag.🤔🤗

Sedan har jag hört av en kompis grannes sons klasskompis som är av muslimsk härkomst att det endast förekommer i muslimska länder forskning att ta fram en rakhyvel som fungerar tillfredställande utan att en kvinna behöver ta av sig burkan när hon vill bli av med obekväm skäggväxt men det forskas tydligen febrilt och då är nog nobelpriset inom räckhåll.
Huruvida långt de kommit i sin forskning , och om det är sant , förtäljer inte historien men det som kan stämma överens med att det är sant och trovärdigt är att de flesta kompisar grannars sons klasskompisar är av muslimsk härkomst nu för tiden.

Ps.
Dessutom skulle jag önska att strängen kunde fortleva i vetenskapsforat , i rent underhållningssyfte ,för där finns de genier som kanske kan svara lite bättre på frågeställningen.Ds.
Senast redigerad av Erik Öst 2018-08-06 kl. 20:12.
Citera
2018-08-06, 20:13
Medlem
Koranforskning möjligtvis, och så forskning innom oljeborrning.
Citera
2018-08-06, 21:21
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Migsvetsarn
Ja existerar det något som kan liknas vid "forskning" i muslimska länder ?
Eller importerar man innovationer från Väst ? Hur uppstår innovationer i dessa länder ?

Saudi Arabien har ju sin olja så de kan köpa in vad de behöver, men hur fungerar det i andra muslimska länder gällande olika typer av framsteg ?
Finns en del rätt bra forskare i Pakistan. Har väl t.o.m. en nobelprisvinnare, Abdus Salam (https://en.wikipedia.org/wiki/Abdus_Salam#Religion), en teoretisk fysiker, som ironiskt nog kritiserade vetenskapens ställning inom islamska länder, och såg sig till slut tvungen att lämna Pakistan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in