2018-08-05, 22:26
Medlem
Marskens avatar
Min bror som jag älskar höll på att dö då jag föddes, min mormor fixade det.

Jag hade knappt kontakt med mina föräldrar som spädbarn då min bror var mycket sjuk, jag förstår det.

Kan det vara så att jag mår så dåligt av det?

Jag har alltid varit annorlunda och nu orkar jag fan inte med mer ångest.

Vad tror ni?
Senast redigerad av Marsken 2018-08-05 kl. 22:30.
Citera
2018-08-05, 22:33
Bannlyst
Klart du mår dåligt på grund av det. Jag hade själv en mycket sjuk bror, som fick ALL uppmärksamhet när jag växte upp. Du måste börja med att acceptera dig själv och dina svakheter. Samhället har inget gjort för att hjälpa mig. Försöker sluta med medicin men det är jättesvårt. Jag tycker du skall prata med nån i systemet, som vet mera om dessa saker. Saknar min brorsa varje dag som dog svårt sjuk. Min barndom var ett elände på grund av detta. Jag borde nog ha varit omhändetagen av myndigheterna för mina föräldrar orkade inte bry sig om mig alls. Det var jättejobbigt att se min bror vissna bort.
Hoppas du får hjälp och accepterar att livet är svårt. Börja med att bli din egen bästa vän. Själv litar jag inte på nån och kommer säkert aldrig göra det.
Citera
2018-08-05, 22:41
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edmonton
Klart du mår dåligt på grund av det. Jag hade själv en mycket sjuk bror, som fick ALL uppmärksamhet när jag växte upp. Du måste börja med att acceptera dig själv och dina svakheter. Samhället har inget gjort för att hjälpa mig. Försöker sluta med medicin men det är jättesvårt. Jag tycker du skall prata med nån i systemet, som vet mera om dessa saker. Saknar min brorsa varje dag som dog svårt sjuk. Min barndom var ett elände på grund av detta. Jag borde nog ha varit omhändetagen av myndigheterna för mina föräldrar orkade inte bry sig om mig alls. Det var jättejobbigt att se min bror vissna bort.
Hoppas du får hjälp och accepterar att livet är svårt. Börja med att bli din egen bästa vän. Själv litar jag inte på nån och kommer säkert aldrig göra det.
Tack för bra svar Jag mår så jävka dåligt då allt handlar om min brors sjukdom och tillfrisknande och ingen förstår mina dåligheter.

Jag blev utsatt för sexuella övergrepp som barn men jag kan aldrig berätta det.
Citera
2018-08-05, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Tack för bra svar Jag mår så jävka dåligt då allt handlar om min brors sjukdom och tillfrisknande och ingen förstår mina dåligheter.

Jag blev utsatt för sexuella övergrepp som barn men jag kan aldrig berätta det.

Du MÅSTE söka hjälp annars kommer du aldrig få det bättre!!!! Få tid hos din läkare och berätta ALLT.
Citera
2018-08-05, 23:11
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edmonton
Du MÅSTE söka hjälp annars kommer du aldrig få det bättre!!!! Få tid hos din läkare och berätta ALLT.
Och vad fan ska en jävla läkare göra?
Citera
2018-08-06, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Och vad fan ska en jävla läkare göra?
Det är första anhalten bara. Boka en tid på din helt vanliga vårdcentral. Det är meningen att vården ska vara så nära, alltså den första kontakten.

Du behöver släppa ut din ångest till någon som kan ta emot och lyssna och hjälpa dig att sortera och förstå. Det finns även medciner att ta för att orka med vardagen medan du gör resan mot mer tillit och självkänsla.

Du är värd att få hjälp! Det finns alltid nåt att göra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in