2022-01-29, 12:00
Medlem
TröttSvensks avatar
Vem är pojkvännen som våldtagit henne ?
S*ran ?
Citera
2022-01-29, 14:44
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tippar att det blir en narcissistisk orgie...
Här får du istället en exkluderande narcissistisk buskis orgie som
svt valde ut som sitt bäst of Full patte https://www.youtube.com/watch?v=FhStRoLcspo
Jämförbart med att mannen sjunger en sång om att vilja bli slickad i röven, alternativt upplyser kvinnan om det känsliga ollonet
Citera
2022-02-03, 15:23
Medlem
Bianca berättar i Sista måltiden att hon blivit urinerad på av en tidigare pojkvän.
Citera
2022-02-19, 10:15
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Eftersom att jag hörde talas om att David Eberhard och Aron Flam gjort en reactionvideo på Bianca medverkan i ”min sanning” var jag tvungen att se programmet min sanning.

Jag har inte ännu tittat på David och Arons video men vissa inslag har beskrivits på Twitter. Det fick mig att reagera. Det spelar egentligen ingen roll vad D och A säger i sin video, det är snarare kritiken mot Bianca jag vill diskutera. Den framkommer ju väldigt ihärdigt här i tråden. Jag tror knappt det finns ett positivt inlägg här? Vilket är lite märkligt även för Flashback. Men här kommer det första iaf.

Jag är själv ganska kritisk till mycket av den feministiska retoriken. Eftersom jag tidigare nämnt David och Aron så vill jag också säga att jag har mycket utbyte av det content de skapar och tycker ofta de har ganska bra poänger i samhällsdebatten.

Jag har dock lite svårt att förstå kritiken mot Bianca. (Inte just när det gäller dessa herrar, de kanske inte ens kritiserat, vad vet jag?). Jag har konsumerat mycket av det Bianca producerat sista tiden (bok, radio och tv-intervjuer samt hennes sociala medier) och tycker att hon ger röst åt en feminism som kanske inte är så vanlig. Respektfull och insiktsfull. Hon lyckas sätta ord på det de flesta andra feminister inte lyckas med.

Lyssna gärna på boken, eller läs om du tycker det är bättre. Det känns som att hon säger saker som kan ena kvinnor och män istället för manshatet vissa andra feminister verkar använda för att få sin röst hörd.

Vad tänker ni om det jag säger? Jag har lite svårt att sätta ord på det.
Senast redigerad av Kapitalistkalle 2022-02-19 kl. 10:34.
Citera
2022-02-19, 11:08
Medlem
En relevant synpunkt i Arons podd är att hon inte förstår samtyckeslagen. Säger man ja har man givit samtycke trots att man ångrar sig sen.
Citera
2022-02-19, 15:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
En relevant synpunkt i Arons podd är att hon inte förstår samtyckeslagen. Säger man ja har man givit samtycke trots att man ångrar sig sen.

Det beror ju på hur det formulerats. Ett avtal går inte att ångra efteråt, lika lite som det går att teckna en försäkring efter att skadan inträffat. Problemet är ju att det feministiska synsättet hela tiden bygger på att kvinnan har rätt och att det till och med införts ett tillstånd som Moa Hjelmer kallade »frös till is«.

Med andra ord att det ska gå att vifta bort ett samtycke i efterskott om kvinnan kommit på att hon egentligen inte ville. Tyvärr har ju detta blivit mer eller mindre accepterat. Ur juridisk synvinkel är det fullständigt vanvettigt och kullkastar alla normer om att inte döma oskyldiga.
Citera
2022-02-19, 15:57
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Vem är pojkvännen som våldtagit henne ?
S*ran ?
SI och BC har väl dock aldrig varit ett par?
Citera
2022-02-23, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hon är så vedervärdigt tråkig så jag hatar henne så fort hon dyker upp i Parlamentet.
Och nu gnäller hon på att hon inte får gehör för sina skämt, som hon hittat på.
KONSTIGT!
Det är makabert att hon överhuvudtaget får vara med i Parlamentet.
Snacka om att de kryper för henne genom att låta henne vara med överhuvudtaget.
Typiskt pk-latte-män som dyrkar feminister.

Edit: Jag tänker inte kräkas och titta på Min sanning med henne.
Kollade lite på Min sanning.

Hon säger att komiker inte får ligga med yngre tjejer, även om båda vill. "Det är kanske [han] som måste måste bromsa"
Så hon ska bestämma vilka som får ligga med varandra trots att lagen tillåter. Hon är ju sjuk i huvudet.

Binanca: "När du ligger med dom här unga tjejerna och snackar skit om dom dagen efter"
Programledaren: "Varför gör dom det, vad handlar det om?"
Binanca: "Asså det är ju kvinnoförakt"

Så vad kallas det när kvinnor gör samma sak? Kallar hon det mansförakt?

Man skulle kunna köra en drinklek när man kollar på Min sanning med Bianca. Man dricker varje gång hon smackar med munnen. Extremt störande. Fan man skulle varit helt packad efter programmet är slut.

Programledare: "Har du själv råkat ut för nedvärderande behandling av dina kollegor?"
Bianca: *Smack*
Bianca: *Smack*
Bianca: "Det är tystnaden. Den är svårare att prata om. Det är nästan som att det är vattentäta skott mellan manliga och kvinnliga komiker. Det är bara två manliga komiker som jag någonsin har träffat som har bett om fribiljetter till det jag gör"

Så hennes definition av att råka ut för nedvärderande behandling av kollegor är alltså att ingen visat intresse av att komma och titta på hennes standup.
Senast redigerad av david-taxi 2022-02-23 kl. 22:02.
Citera
2022-02-24, 13:22
Medlem
Roddanbloms avatar
Också sett den intervjun, och det är ju cringe om något.

Tycker hela hennes person är lite märklig. Det är liksom alltid offerkoftan på. Tyvärr är hon som många andra kvinnliga komiker inte ens rolig.
Citera
2022-05-11, 23:59
Medlem
ghostwriterzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roddanblom
Också sett den intervjun, och det är ju cringe om något.

Tycker hela hennes person är lite märklig. Det är liksom alltid offerkoftan på. Tyvärr är hon som många andra kvinnliga komiker inte ens rolig.

Inte bara offerkoftan på utan hon gör sllt vad hon kan för att spinna vidare på den här bilden hon ”lyckats växa in i” som en manskritisk påalltklagande femenist för att tjäna pengar. Vilken vidrig jävla homosapien - kolla bara vilka hon pratat med i sitt nya program Hitta istället någon som kan ge en genuint kritisk åsikt istället för ett pack yes-sägande blattar som bugar och bockar för chansen att synas på tv. Vilken äcklig jävel alltså - både ut och in.
Citera
2022-05-19, 18:08
Medlem
Frontlinjens avatar
Rekommenderar alla att lyssna på avsnitt 72 av Sista måltiden, där hon är med.

Hon verkar träffat på en del stolpskott till män, vilket uppenbart präglat henne. Hon har vissa poänger med det hon säger, det är till exempel bra med dialog på alla håll och kanter.

Men det finns inget direkt djup i hennes resonemang. Killarna i podden springer cirklar runt henne rent intellektuellt. Det är flera gånger under podden som hon får frågor som är baserade på en analys av hennes påståenden, där det är tydligt att hon inte hänger med alls.
Citera
2023-01-13, 10:09
Medlem
Slutsatsen om henne är att hon var för tråkig och dålig. Använde Soran Ismail fallet som ett syfte att lyfta upp sig. Precis som med Greta Thunberg och klimatet.

Fick var med i Nyhetsmorgon och SVT där hon fick promota sin bok.

Sen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in