Citat:
Ja, han skriver om detta i Guds stad, en bok som alla kristna borde läsa. Poängen är att vi människor, pga. vår korrumperade vilja, endast kan göra det onda. Men då blir det väsentligt att göra det minst onda. Att utöva tortyr är visserligen en ond handling, men om det kan förhindra ett ännu värre ont, så kan det vara motiverat.
Citat:
När man betalar skatt så hjälper man de fattiga. Pax Romana betydde mycket för de fattiga människorna som saknade skydd, då de slapp utsättas för rövare och våldsmän.
Citat:
Poängen är att pengar har en förbluffande förmåga att korrumpera. Antingen blir man upptagen med dess förvaltande, eller så går man ner sig i missbruksträsket--åtminstone blir man prylmissbrukare.
Citat:
Jag tror att det absolut kan finnas dom som kallar sig katoliker men tror på Jesus och inte på Vatikanens galla, och därför är frälsta.
Kättare är en benämning katoliker brukar använda på bibeltroende kristna, så det är inget jag har något emot att bli kallad av dig.
Likheterna är ytliga. Vatikanens galla förleder människor bort från en frälsande tro.
Kättare är en benämning katoliker brukar använda på bibeltroende kristna, så det är inget jag har något emot att bli kallad av dig.
Likheterna är ytliga. Vatikanens galla förleder människor bort från en frälsande tro.
Katolska kyrkan har stora problem, men så har också den protestantiska. Biskop Brunne vill ta bort de kristna symbolerna ur Sjömanskyrkan och ersätta dem med en pekare till Mecka. Ärkebiskopen Hammar ifrågasatte att Jesus var Guds son. Det gör även den nuvarande, Antje Jackelén, som dessutom har islams välkända slagord som sitt valspråk. Hon säger att Muhammed ej var en falsk profet, vilket är fullkomligt häpnadsväckande. Det är uppenbart att kyrkan befinner sig i ett tillstånd av inre förruttnelse. Lyckligtvis uppmanar oss Jesus att söka Gud i avskildhet i vår egen kammare.
Senast redigerad av Teofrastus 2018-08-04 kl. 20:54.
Senast redigerad av Teofrastus 2018-08-04 kl. 20:54.