2006-05-11, 18:42
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Självklart förstår jag att det inte är en enkel uppgift att moderera ett forum, men det är ju därför jag föreslår att ni skaffar en moderator extra till det forumet.
Jag försöker som sagt bara komma med lite konstruktiv kritik om hur ni skulle kunna förbättra det forumet, jag skriver inte det här för att jävlas med någon.

Ang. Pm:et så var det min ursprungliga fråga det handlade om, dvs. om där ens fanns någon moderator där och det fick jag bra svar på.

Ang. RP så står det

och jag har tolkat det som att det inte är till för att rapportera felplacerade trådar. Jag har helt enkelt inte skänkt en tanke till att man kan rapportera sådant med RP. Men jag kan börja göra det hädanefter om det är till någon nytta.

Konstruktiv kritik är bra, det leder allt som oftast till att det blir en förändring.

ojdå, det här med RP villkor har jag missat, då kan jag bara tala för mig själv, jag tycker det är väldigt bra när folk PM:ar och påpekar något som behöver åtgärdas, sen tar jag beslut om jag tycker det är nödvändigt. Kanske delar inte övriga mods min inställning men det står jag för. RP/PM is the shit!
Citera
2006-05-12, 04:47
Medlem
Oddballs avatar
Rätta mig gärna om jag har fel men jag tror (observera ordet tror) att kritiken delvis kommer pga att de båda moderatorerna inte tar del så mycket i diskussionen, Azrael är iofs inne och skriver lite ibland (även om det minskat betydligt på senare tid) men Feedback har inte skrivit ett enda inlägg så länge som jag "hängt" där och det är ett par år nu iaf....

Tillbringade de lite mer tid där skulle de också se dessa trådar mkt snabbare istället för att vänta på RP hela tiden. Agera istället för att reagera.

Men på det stora hela funkar det bra så ingen skugga ska falla över Azrael eller Feedback.

Mvh,

Oddball
Citera
2006-05-12, 08:48
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Illum: Bra post.

Jag har nu uppmärksammat den här tråden i Outlaw så vi får hoppas att det blir en förändring snart. Och jag frågar igen, har ni PM:at moderatorerna om trådar ni tycker ligger fel? RP?
Trådarna jag visat exempel på här har jag inte rapporterat nej. Det är väl antagligen dålig stil att inte rapportera och sedan ställa krav...

Å andra sidan så är det antagligen rätt vettigt om man som moderator inte enbart agerar på rapporter, utan att man även slänger ett getöga på sina forumsdelar någon gång då och då. Trådarna jag visade bar ju inte ghillie precis.

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Azrael är iofs inne och skriver lite ibland (även om det minskat betydligt på senare tid) men Feedback har inte skrivit ett enda inlägg så länge som jag "hängt" där och det är ett par år nu iaf....
Jag håller med om det. Jag har en enorm respekt för Azraels kunskap och han verkar ha skjutit mer vapen i sitt liv än jag någonsin kommer göra. Det märks rätt tydligt dock att det på senare tid varit si och så med engagemanget. Om det beror på att han intensivt hatar alla idioter som postar CS-runk och börjat ge upp, eller på något annat vet jag inte. Feedback ser jag aldrig som sagt, är det en maträtt eller en faktisk entitet på det här forumet?
Citera
2006-05-12, 16:41
Medlem
Azraels avatar
Får man stoppa in huvudet i debatten?

Till att börja med så tänkte jag klargöra min syn på moderering. Jag anser att man skall moderera så lite det någonsin går. Gruntanken är att ta bort rena olagligheter och annan skit som helt uppenbart förtjänar att åka i soptunnan. I övrigt anser jag att det är användarnas ansvar att skapa en intressant forumdel. Moderering är egentligen bara ett nödvändigt ont. Alla moderatorer är dessutom olika. Vissa modererar som skördetröskor medans andra håller en lägre profil. Hela poängen med Flashback är att ordet skall vara fritt och tyvärr innebär det att även monumentala ultraidioter har rätt att skriva, fråga och tycka vad de vill inom lagens och våra långsträckta gränsers ram.

Min syn på V&M:

Som många av er säkert redan känner till så är jag inte vara europeisk tungviktsmästare i självgodhet, spydighet och tillika licensierad lustigkurre utan även otroligt kunnig och erfaren på framförallt vapenbiten. Det militära vet jag inget om eftersom jag är så gammal och senil att jag glömt bort alltihop. Mina minnen av min tid i försvarsmakten sträcker sig till dimmiga minnesbilder och mustiga lumparhistorier.
Med andra ord är det ganska sällan som det skrivs saker som får det att rycka i picken på mig. På senare tid så har det blivit mycket tonårsblaj om hur man bygger om sin softairgun till granatkastare osv. Därav min låga frekvens av inlägg. Kruxet är att även dessa korkade frågor är tillåtna. Idioterna får "de invigda" (eller vad vi nu skall kalla oss som inte behöver fråga om hur man får tag i en HK USP9SD) att tröttna.

Måste faktiskt säga att jag uppskattar den här tråden och kritiken. Jag tror att jag förstår vad kritikerna menar men jag är inte riktigt säker på hur man skall lösa problemet. Visst kan man gå in och köra etnisk rensning på alla idioter som skriver "blaj" men hur skulle det bli? Då måste man släppa på FBs principer. Fler moderatorer kan vara en idé. Rent volymmässigt behövs det inte men man kanske skulle behöva flera moderatorers syn på vad som skall modereras och inte. Någon som kanske inte är lika liberal som jag.
Citera
2006-05-13, 01:29
Medlem
%s avatar
All heder åt dig Azrael. Du gör precis så jag tycker en bra moderator ska göra. Bara för att dom mest aktiva hellre disstuterar vilken pansarvangn som är bäst och inte vilken kanon som man ska ha för att spräng sin granne betyder inte att dom trådarna ska bort. (Dessutom är dom som inte gillar dom trådarna dom bästa på att bumpa upp dom istället för att låta dom försvinna).

Tycker även det är bra att du låter trådarna gå lite off topic. Det blir intressanta efter disskutoner då som aldrig skulle kommit upp annars.
Citera
2006-05-13, 03:21
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
All heder åt dig Azrael.
Instämmer till fullo i det.
Citat:
Ursprungligen postat av %
vilken kanon som man ska ha för att spräng sin granne betyder inte att dom trådarna ska bort.
Det jag tycker är att en sån (trams)tråd snarare hör hemma i 'Underground', 'Humor' eller 'Papperskorgen' än i 'Vapen & Militär'.
Citera
2006-05-13, 03:25
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Instämmer till fullo i det.

Det jag tycker är att en sån (trams)tråd snarare hör hemma i 'Underground', 'Humor' eller 'Papperskorgen' än i 'Vapen & Militär'.

Nej inte i underground heller, i papperskorgen eller i Humor...allternativt i Loungen.
Citera
2006-05-13, 10:23
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Nej inte i underground heller, i papperskorgen eller i Humor...allternativt i Loungen.

Precis, hur man spränger sin granne hör hemma i papperskorgen eller loungen.
Den som påstår att en sådan tråd kan vara seriös kan ju inte ha mycket innanför pannbenet.

Visst är det kul med något sådant någon enstaka gång, men när de dyker upp hela tiden är det inte så roligt längre, speciellt inte när det dyker upp i fel forumdel.
Citera
2006-05-13, 19:40
Medlem
Oddballs avatar
Nu har ju tråden om killen/tjejen som vill hyra en "bazzoka" [sic!] snart legat där i två dygn.... Trodde att frågor om "uthyrning" föll under köpes/säljes-reglerna?

Kom inte släpandes med att jag måste RP:a skiten eller ta det med moderatorn, det VET jag men det här tar jag som ett exempel kring diskussionen om 'Vapen & Militär'.

Från tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av Shibbie
Har någon en bazzoka att hyra ut?
vill spränga min granne, om inte, berätta gärna hur man bygger en

Seriöst eller inte, döm själva....

Oddball säger: Papperskorgen.
Citera
2006-05-14, 02:20
Medlem
Azraels avatar
Gud hör bön...