2006-02-05, 18:40
Medlem
503s avatar
Ja, som topic lyder: Finns det ingen moderator i Vapen & militär forumet?
Slog mig nyss att jag har nog inte sett något 'modererande' där öht.

Händer ständigt och jämt att där kommer upp nya trådar om jägartestet, "vilka jägare som är tuffast", butterflyknivar, stunguns, teleskopbatonger osv.
Saker som diskuterats i massor med trådar förrut.

Nu ligger där dessutom kvar 10-talet trådar från när forumet strulade och där ligger för tillfället även en tråd som igentligen borde ligga i Historieforumet.

Nu förstår jag att det kan vara jobbigt för alla moderatorer (heter det så i plural?) att hålla reda på precis allting, men i det forumet så är faktiskt ganska bristande.

Alltså min fråga: Finns där ens någon moderator i det forumet?
Om ja: Vem?
Om nej: Varför inte?

(inget illa menat, endast konstruktiv kritik)
Citera
2006-02-05, 18:54
Medlem
rebbans avatar
Det finns två moddar där.
Feedback och Azrael..
I varje forumsdel så står det vilka som moddar den delen..

Ifall du inte är nöjd med moddandet så skicka pm till dom eller använd RP funktionen,.
Citera
2006-02-06, 02:38
Medlem
Oddballs avatar
Jag tycker det funkar rätt bra trots allt i 'Vapen & Militär', vid bra moddning så ska ju själva moddningen inte synas så mycket (de tar trots allt bort en j-a massa skit!). Däremot så har ju medelåldern i just det forumet krupit ner under 15-årsstrecket de senaste månaderna. Tyvärr.

Längst ner på sidan i respektive forum står det vilka som är moderatorer.
Citera
2006-02-06, 08:07
Medlem
rebbans avatar
Oddball skulle passa som modd i den delen så får dom lite förstärkning..
Citera
2006-05-07, 00:46
Medlem
503s avatar
"råkar" bumpa upp denna tråden då jag (förvisso långt efter den aktuella händelsen) av en slump upptäckte att föregående talare (kan man skriva föregående skrivare?) har en väldigt bra poäng.
Citera
2006-05-08, 01:23
Medlem
Vapen och Militär forumets stora problem är att det gärna glider in på undergroundsnack.
Utan att ta parti för någons sida så är det ju så att dom licensierade sport/hobby skyttarna tampas ständigt med glada vapenkåtingar som helst vill höra hur man borrar om ett luftgevär till att skjuta 22cal.

Även om det är förståeligt att seriösa vapenägare tröttnar på sådana trådstartare, så är ju Flashback i grunden ett underground forum?
Dock försvinner ju mycket kunskap etc. om forumet fortsätter att "flamsas" som det gör nu. Osv...

Hursomhelst så antar jag att Azrael kanske har tappat suget att modda forumet på grund av detta?

Edit. Lösningen borde kanske vara ett tredje underforum, Vapen/Underground?
Kanske inte...bara en snabb tanke =)
Citera
2006-05-08, 07:10
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
"råkar" bumpa upp denna tråden då jag (förvisso långt efter den aktuella händelsen) av en slump upptäckte att föregående talare (kan man skriva föregående skrivare?) har en väldigt bra poäng.

Han har kunskapen och intresset i bla den forumsdelen och i mina ögon skulle han funka bra som modd med.
Citera
2006-05-08, 08:26
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Unique
Utan att ta parti för någons sida så är det ju så att dom licensierade sport/hobby skyttarna tampas ständigt med glada vapenkåtingar som helst vill höra hur man borrar om ett luftgevär till att skjuta 22cal.

Även om det är förståeligt att seriösa vapenägare tröttnar på sådana trådstartare, så är ju Flashback i grunden ett underground forum?
Hehe, jo det var ett tag sedan jag ledsnade på trådar som "kan man få licens på automatvapen", "en replika för 200 kr på Hobbex borras lätt om till fullt fungerande Beretta" alternativt "jag är gammal främlingslegionär men jag vet inte vad mantelrörelse är för något".

Jag kan ju förstå att Azrael tröttnat. Jag vet inte vad InkoPinko sysslar med heller. Han var ju mod där innan men han är inte listad som mod där längre och man ser honom knappt som debattör heller tycker jag. Jag har ju själv mest varit i politik och liknande sedan MoToons dock, så jag kanske missat posterna. MoToons don't last forever heller, så jag är väl tillbaka där snart. Om Oddball blir mod så stödjer jag det helt. Han är vettig och dessutom lite "underground" sådär.

Edit: Scoremax är också vettig tycker jag, om det här nu är någon sorts nomineringstråd, hehe.
Citera
2006-05-08, 08:53
Medlem
johnny_viciouss avatar
Är det något problem med modereringen eller är det bara så att ni inte märker av dem? Det är en viss skillnad. Om det är något problem så är det bara att PM:a berörda moderator (för det finns mods i Vapen och Militär). Jag ser ingen anledning att tillsätta ytterligare en moderator i ett forum som redan har två? Just nu är det 11 besökare i V&M, när det är som mest är det kanske 30-talet, det borde inte vara så svårmodererat, men vad vet jag?
Citera
2006-05-08, 09:30
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Är det något problem med modereringen eller är det bara så att ni inte märker av dem? Det är en viss skillnad. Om det är något problem så är det bara att PM:a berörda moderator (för det finns mods i Vapen och Militär). Jag ser ingen anledning att tillsätta ytterligare en moderator i ett forum som redan har två? Just nu är det 11 besökare i V&M, när det är som mest är det kanske 30-talet, det borde inte vara så svårmodererat, men vad vet jag?

Det dyker upp en hel del skittrådar som behandlar ämnen som priser på sprängdeg på den svarta marknaden, hur kan jag köpa olagliga pistoler osv.
De sistnämnda har iofs tagits bort rätt snabbt, men nu i veckan hade vi en användare där som han starta tre stycken trådar som till synes verkade seriösa men den enda som fick många svar urartade snabbt till en tramstråd, vi har en tråd där som handlar om Jackie Arklöv och varför han är nazist (!) , två stycken nya trådar som handlar om rätten att bära vapen, en tråd som handlar om medias vinkling utav palestinakonflikten och israels behandling utav palestinska demonstranter, två stycken trådar som sammlar filmklipp med motivationen att den ena trådskaparen ville ha en egen tråd osv. osv.
Med andra ord: ämnen som inte alls hör dit eller som redan ältats igenom.

Nu är detta riktat personligt mot Azrael eller Feedback (jag vet att dom tar bort en del skit där som man inte alltid märker), men jag förstår inte varför vi inte skulle kunna få dit en moderator som är ständigt aktiv i forumet som tex. Oddball, Engelbreckt eller Scoremax (om de själva vill alltså).

Vad jag vill komma till är att jag tror det hade varit bättre om där iaf blev en till moderator där som kan lägga mer engergi på Vapen & militär forumet och som är ständigt aktiv i den delen.
Citera
2006-05-08, 09:41
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
vi har en tråd där som handlar om Jackie Arklöv och varför han är nazist (!) , två stycken nya trådar som handlar om rätten att bära vapen, en tråd som handlar om medias vinkling utav palestinakonflikten och israels behandling utav palestinska demonstranter, två stycken trådar som sammlar filmklipp med motivationen att den ena trådskaparen ville ha en egen tråd osv. osv.
Med andra ord: ämnen som inte alls hör dit eller som redan ältats igenom.
Jag håller med om att det övergått lite till att vara vilka tramsgrejor som helst med ordet "vapen" någonstans i posten. Jag menar vad fan är det här för poster exempelvis som 503 säger:
Vad anser ni om Guantanamo ok, kanske vettig, tills man ser första posten:
Citat:
Jag anser att Media ska sluta smutskasta USA. Om man hamnar på Guantánamo så har USA anledning att sätta en där. Och jag anser att dom har full rätt att torrtera fångar för fångarna där är trotsallt terrorister alt krigsfångar beror på hur man ser på saken.
Hm, ok...
Kniv och eld allas rätt..
Vad är det egentligen? Någon sorts halvtaskig tyckartråd om juridik egentligen som mest skrämmer bort folk som är skytte- militär- eller vapenintresserade. Kvar har vi CS-fjortisar som tycker "aaah fan fett det vore med en AWP under rocken, höhö".

Tårgas åt kvinnorna!
Kommentar känns överflödig...

ingen som jag skulle vilja hamna i bråk med. (Legionär)
WOW, en LEGIONÄR-tråd! Man skulle kunna citera un Perro här, bajs bajs bajs bajs

Hur ledsen bor jag vara?
Citat:
Jag kopte en bajonett till en akf7a i Kambodja po en mysig marknad, lyckades fo in den till Australien, hade trokigt en dag och skulle kasta kniv mot en palm. Treffade sedermera underdelen av palmen som er stenhord och knivbladet brots olyckligtvis.
Jag er inte 100% seker, men om vi utgor fron att kniven var en ekta bajonett till en AK47a, hur ledsen bor jag alltso vara?

Alltso, er den so ovanlig/svor att fo tag po so att en random krigsromantiker skulle go over lik for att fo tag po den?

tackar tackar.
Våga flytta den till Lounge eller Papperskorgen för böfvelen!

Få folk att svimma
Ööööh kampsport eller liknande kanske? Knappast Vapen & militär i alla fall.

Få licens på .223-vapen i Sverige?
Kan man få licens på semi-automatiska .308-gevär?
Båda poster av samma grottmongo, vid namn snapphanemongo. Visserligen bannad, ingen aning om varför, men trådarna ligger självklart kvar.

Spränga brevlåda
Citat:
Hejsan!

Jag och några kompisar har tänkt oss att spränga en annan kompis brevlåda i luften, så jag undrar ifall det är någon här som har något recept på någon simpel liten bomb som klarar jobbet?
Oddball svarar att den ligger fel och kanske borde flyttas till pyroteknik eller underground. OP svarar då "Skulle någon snäll moderator kunna flytta tråden isf?". Tråden ligger kvar, sedan 2006-05-05, 18:19 och det är ju bara att kolla på klockan och dra sina egna slutsatser av det. Tråden ligger antagligen kvar när du kollar på klockan också.

För mig är det oväsentligt hur många moderatorer som är där. Poängen är att det borde modereras lite. Det är av trådarna jag postat uppenbart att det inte modereras där, alternativt att takhöjden är "kosmos". Jag upptäcker själv att jag inte orkar svara på skräpet utan helt enkelt gör annat än att hänga på vad som brukade vara min favoritdel på hela FB.
Citera
2006-05-08, 10:21
Medlem
503s avatar
underbar sammanfattning Illum !

Måste bara tillägga "godbitar" från användaren snapphanemongo och tråden Byta pipa på en Mossberg 590? som kanske visar på vilken nivå vissa trådar har hamnat.
Trådskaparen undrar om man kan byta pipa och en massa annat på en hagelbrakare med motiveringen

Citat:
T ex om mina taktiska behov ändrar sig från CQB till bekämpning av fordon på längre avstånd.

sen följer det en massa annat trams

Citat:
Hur är det förresten med bajonett, laser, kikarsikte etc? Ryker dessa av när man byter pipa? Det bästa är ju helt klart att jag kan ha samma taktiska tillbehör till olika scenarier (bajonetten är ju inte så användbar när man skjuter mot en APC 100 meter bort men det kan ju rusa ut någon fiende ur en buske, vem vet).

Citat:
Nehe? Och det vet du allt om? Tänk om det kommer ett gäng gangsters från Malmö i en van med extra stålplåtar fastsatta på insidan? [...]

Citat:
Jaja, skyll dig själv sen när du blir uppkäkad av fågelinfluensa-zombies och dylikt.

Citat:
Men det är givetvis alltid bra att kunna ta headshots. Dock är det en smula opraktiskt om 20 busar kommer rusande med knivar. Då måste du vara snabb som attan och kunna skjuta on the move, så att säga.

Men den tråden åtgärdade Azrael ganska snabbt och det tackar vi för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in