Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-06, 21:30
  #25
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pius
Testa att inte ge henne något alls förutom mat, husrum och samliv i ett par månader för att se om det är dig eller levnadsstandarden hon är fäst vid. Är hon kvar efter ett halvår så är det väl bara att fria. Glöm inte äktenskapsförord. Lycka till!
Det är väl inte bra att veta.

Bättre att vara ovetandes och få ha kvar förhållandet
Citera
2018-08-09, 10:34
  #26
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Menar du att det är fel att ha en egen ekonomi och med den trygghet det innebär? Att samla ihop till sin pension?
Att köpa oberoende från familjen genom att sätta sig i ett slavliknande beroendeförhållande till staten är debilt i min mening.
Citera
2018-08-09, 22:44
  #27
Medlem
Kan nog tycka att hon borde ha lite småpengar för nöje och kläder med tanke på att du har släppat hit henne med vetskapen om att hennes sits skulle bli så här...

Personligen hade jag dock inte viljat va med någon som ligger långt under mig själv ekonomiskt.
Ser inte heller poängen med att hjälpa ens partner med pengar om denne skulle bli arbetslös, hur utvecklas man till det bättre om man inte lär sig anpassa sig efter sin ekonomi.
Sen så tappar man ju drivkraften att fixa ett nytt jobb eller utbildning om man får saker serverat.
Titta bara på alla söndercurlade människor i dagens läge som antingen har föräldrar eller en partner som hjäper dem med allt.
Är de lyckligare pga det? Nja snarare tvärtom då ej får chansen att hamna i en sits där de kan utvecklas och växa som människor.
Man får även perspektiv på saker om man får uppleva hur det säg är att leva med dålig ekonomi eller vad som händer om man inte har sparade pengar.
Självklart finns det ju efterblivna människor som
aldrig lär sig men dessa är på det stora hela ändå få.


Delar lika på alla gemensamma räkningar och inköp till hushållet med sambon.
Det som blir över får var och en göra vad de vill med.
Har man gemensamma ungar så tycker jag dock att den som tjänar mest ska bidra mera till ökade utgifter som rör barnen.
Citera
2018-08-20, 16:35
  #28
Medlem
Jacobssteges avatar
Det blev dyr knulla hörru........
Billigare för dig att besöka närmaste flyktingförläggning......De unga gossarna där, har väldigt tighta å goa rumpehål.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback