Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-04, 10:04
  #1
Medlem
Jag har blivit mycket intresserad av såkallade X-points. Det är portaler som ska finnas i och runt omkring vår jord och i universum. På Youtube hittade jag en film på en kille som i sitt sovrum öppnade en xpoint , ett hål till ett annat universum.

Vad tror ni om det här? Är det någon som har mer information om såkallade X-points, om dom finns och var dom finns

Här är en länk till NASA som verifierar detta
https://www.nasa.gov/mission_pages/s...g-portals.html
__________________
Senast redigerad av JJJohaNNN 2018-08-04 kl. 10:10. Anledning: Lägga till en länk
Citera
2018-08-04, 10:09
  #2
Medlem
realmuadibs avatar
Vad bra!

Detta är helt otroligt Nasa säger att det finns wormholes på jorden som i scifi lektyr, wtf.
__________________
Senast redigerad av realmuadib 2018-08-04 kl. 10:15.
Citera
2018-08-04, 10:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realmuadib
Vad bra

Ja det är ju as häftigt.
Det finns ju teorier om att dom öppnar portaler på CERN
Citera
2018-08-04, 10:18
  #4
Medlem
Torsuss avatar
Nu har jag bara läst början på artikeln men det verkar vara lite så som jag trodde; de är instabila och flyktiga. Frågan är ju också vad som skulle kunna ta sig igenom? Knappast några större partiklar
Citera
2018-08-04, 10:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Nu har jag bara läst början på artikeln men det verkar vara lite så som jag trodde; de är instabila och flyktiga. Frågan är ju också vad som skulle kunna ta sig igenom? Knappast några större partiklar

Universums dualitet säger ju att om det finns små så finns det oxå stora. Man undrar ju var dom leder?
Videon från youtube när en kille öppnar upp ett sånt hål med hjälp av en högtalare som spelar på 432hz, det kan man kanske säga vad man vill om , men vem vet?

Det intresserar iaf mig väldigt mycket och jag undrar ju såklart om det finns sånna större på jorden som man skulle kunna gå igenom
Citera
2018-08-04, 10:50
  #6
Medlem
SnakePlissskens avatar
Det verkar dock inte vara fråga om portaler som vi tänker oss dem i sci-fi-litteratur.. Verkar inte som om det finns möjlighet till rymdskuttande att se fram emot alltså..
Unfortunately, no they are not portals through time and space. Think of these x-points as a entrance to highway or as a facet that was just turned on allowing all the particle to flow to Earth without any obstruction.

These x-points are created when the magnetic field lines of Earth and the Sun are pushed up against each other (on the dayside). Every 8 minutes or so the fields merge creating a portal this is called a flux transfer event.[1] These portals act as a temporary super highway where high-energy particles (electrons, protons, and alpha particles) can follow the field lines from the Sun to Earth. The picture below is a good way to visualize it. [2] (IDK what the page it’s from is talking about though…)
Lev Marcus, B.S. Applied Physics & Astronomy, University of Washington (2018)
https://www.quora.com/Do-the-portals...actual-portals
Citera
2018-08-04, 10:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJJohaNNN
Jag har blivit mycket intresserad av såkallade X-points. Det är portaler som ska finnas i och runt omkring vår jord och i universum. På Youtube hittade jag en film på en kille som i sitt sovrum öppnade en xpoint , ett hål till ett annat universum.

Vad tror ni om det här? Är det någon som har mer information om såkallade X-points, om dom finns och var dom finns

Här är en länk till NASA som verifierar detta
https://www.nasa.gov/mission_pages/s...g-portals.html

Vilken frultansvärt dålig trådstart. Du pratar om någon på youtube som har öppnat ett hål till ett annat universum med en högtalare (&#128514 men har inte ens förstånd nog att länka klippet.
Citera
2018-08-04, 12:51
  #8
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJJohaNNN
På Youtube hittade jag en film på en kille som i sitt sovrum öppnade en xpoint , ett hål till ett annat universum.

För att lyckas med detta behöver du studera det magiska verktyget Adobe After Effects.
Citera
2018-08-04, 14:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziver
Vilken frultansvärt dålig trådstart. Du pratar om någon på youtube som har öppnat ett hål till ett annat universum med en högtalare (&#128514 men har inte ens förstånd nog att länka klippet.

👍 precis... jag ville diskutera x-points jag tyckte inte att det va viktigt att länka till just den videon eftersom ja tror d va fake, jag länkade däremot till Nasas report om X-points.

Såg du det?

Här e en https://m.youtube.com/watch?v=BKYlXS_DHJg till den där som du va verkar vara intresserad av
Citera
2023-08-29, 23:55
  #10
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJJohaNNN
Jag har blivit mycket intresserad av såkallade X-points. Det är portaler som ska finnas i och runt omkring vår jord och i universum. På Youtube hittade jag en film på en kille som i sitt sovrum öppnade en xpoint , ett hål till ett annat universum.

Vad tror ni om det här? Är det någon som har mer information om såkallade X-points, om dom finns och var dom finns

Här är en länk till NASA som verifierar detta
https://www.nasa.gov/mission_pages/s...g-portals.html
Jag har för mig att jag har haft intiutioner om detta förr och det är möjligt du kan hitta såna portaler i sjöar också. (inga bevis dock.) Typ du kan resa till andra världskriget och så. Först var det som bara ett fantasi jag hade som jag vandrade runt med eller önskatänkande. Men häftigt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback