2019-01-06, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
per individ kanske det stämmer. Men nu lär fler kvinnor föda barn än män som bygger vägar. Finns trots allt kvinnliga vägbyggare också.
Japp, men tillsammans med män som bygger skolor, sjukhus, idrottshallar, lägger rör, tillverkar, drar el, kör transporter, plogar snö, underhåller vägar och fastigheter, kör färdtjänsttaxi, sjukresor och skolbussar med mera för offentliga medel så torde det vara många fler.
Citera
2019-01-06, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Japp, men tillsammans med män som bygger skolor, sjukhus, idrottshallar, lägger rör, tillverkar, drar el, kör transporter, plogar snö, underhåller vägar och fastigheter, kör färdtjänsttaxi, sjukresor och skolbussar med mera för offentliga medel så torde det vara många fler.

Just det. Män är hjältar.
Citera
2019-01-06, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Just det. Män är hjältar.
Jo, det är väl en smaksak om man ser män som hjältar och kvinnor som parasiter eller inte.
Citera
2019-01-06, 19:45
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Sen räknar vi minus alla kvinnor som jobbar inom vård, omsorg, hemtjänst, skola, går på bidrag, Socionomer, genuspatrask, feminister, offerkoftor, journalister, barnskötare, barnmorskor, städare, personliga assistenter och servitriser.

Vad har vi kvar då?
Citera
2019-01-06, 19:46
Avslutad
Citat:
Jo, det är väl en smaksak om man ser män som hjältar och kvinnor som parasiter eller inte.

Vet att jag sagt det.

Om jag erkänner att kvinnor är livsnödvändiga kan du erkänna att män bäddat den bekväma säng vi lever i nu?
Citera
2019-01-06, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Sen räknar vi minus alla kvinnor som jobbar inom vård, omsorg, hemtjänst, skola, går på bidrag, Socionomer, genuspatrask, feminister, offerkoftor, journalister, barnskötare, barnmorskor, städare, personliga assistenter och servitriser.

Vad har vi kvar då?
Då får du även räkna bort alla män som missbrukar, misshandlar, bränner bilar, sitter i fängelse, o s v. De som har mest i plånboken är fortfarande män.
Citera
2019-01-06, 19:52
Avslutad
Citat:
Vet att jag sagt det.

Om jag erkänner att kvinnor är livsnödvändiga kan du erkänna att män bäddat den bekväma säng vi lever i nu?
Nä, varför ska jag ”erkänna” det? Kvinnor har bäddat lika jävla mycket, dock har de inte gjort det mot ersättning i lika stor utsträckning som män.
Citera
2019-01-06, 19:55
Avslutad
Citat:
Nä, varför ska jag ”erkänna” det? Kvinnor har bäddat lika jävla mycket, dock har de inte gjort det mot ersättning i lika stor utsträckning som män.

Ok, jag gjorde ett försök.
Citera
2019-01-06, 19:55
Medlem
Expohunters avatar
del
Citera
2019-01-06, 20:00
Avslutad
Citat:
Ok, jag gjorde ett försök.
Japp, så nu kan du ju erkänna istället att det är kvinnor som har bäddat den bekväma säng vi lever i nu.
Citera
2019-01-06, 20:03
Avslutad
Citat:
Japp, så nu kan du ju erkänna istället att det är kvinnor som har bäddat den bekväma säng vi lever i nu.

Nej. Det är mäns blod, svett och tårar.
Citera
2019-01-06, 20:06
Avslutad
Citat:
Nej. Det är mäns blod, svett och tårar.
Nä, du ser.

Jag gjorde ett försök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera