2019-01-22, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmiedee
Det är ju det som gör skillnaden! Tycker du att det är samma sak för dig om du har 2 kg guld i hallen som om du har möjlighet att hämta 2 kg guld 500m under jordytan (i båda fallen har guldet givits till dig frivilligt)?
Om guldet i båda fallen givits frivilligt så ser jag inte skillnaden i frivillighet, nej.
Citera
2019-01-22, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Om guldet i båda fallen givits frivilligt så ser jag inte skillnaden i frivillighet, nej.

Och du tycker att frivilligheten är det signifikanta i ditt förhållande till ditt guld? Mer signifikant att det ena guldet ligger i hallen fritt att omsätta och det andra ligger obrutet 500 m ner i marken?

Ja du, kämpa!
Citera
2019-01-22, 16:07
Avslutad
Citat:
Och du tycker att frivilligheten är det signifikanta i ditt förhållande till ditt guld? Mer signifikant att det ena guldet ligger i hallen fritt att omsätta och det andra ligger obrutet 500 m ner i marken?

Ja du, kämpa!
Vem har pratat om signifikans mer än du? Du diskuterar med dig själv.

Ja du, kämpa!
Citera
2019-01-22, 18:12
Medlem
Citat:
Eh, man sätter inte hela relationen på spel genom att ta ett DNA-test som inte frun vet om.

Det kan väl ändå inte vara statens ansvar att avslöja om din fru har varit otrogen. Dessa curlade män som vill lägga allt i statens knä.

Men varför skall män behöva smyga med detta??

Det måste väl vara en självklarhet i en rättsstat att staten kontrollerar faderskap innan det registreras?

Skall vi ha jämställdhet mellan män och kvinnor så bör ju männen få samma visshet om sitt föräldraskap som kvinnorna alltid haft.

Jag undrar vilket parti som skulle kunna tänka sig att driva denna typ av frågor som en del i sin feministiska politik?

Det skulle ju ta bort själva grundbehovet för oskuldskrav och andra former av vaktande och dominans.
Citera
2019-01-22, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Men varför skall män behöva smyga med detta??

Det måste väl vara en självklarhet i en rättsstat att staten kontrollerar faderskap innan det registreras?

Skall vi ha jämställdhet mellan män och kvinnor så bör ju männen få samma visshet om sitt föräldraskap som kvinnorna alltid haft.

Jag undrar vilket parti som skulle kunna tänka sig att driva denna typ av frågor som en del i sin feministiska politik?

Det skulle ju ta bort själva grundbehovet för oskuldskrav och andra former av vaktande och dominans.
Nä, allmänna tvångstester hör verkligen inte hemma i en rättstat.

En fungerande familj ska inte behöva uppvisa blodprov för att få statens tillåtelse att fortsätta vara en familj.
Citera
2019-01-22, 19:32
Medlem
Citat:

En fungerande familj ska inte behöva uppvisa blodprov för att få statens tillåtelse att fortsätta vara en familj.

Värst vilken frihetskämpe du blivit , behövs mera såna så det uppskattas.
Citera
2019-01-22, 22:02
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:

Ska inte staten tvinga oss att falla in i fåran?

Kors i taket!

Edit; Tvåa på bollen.
Senast redigerad av CelenoII 2019-01-22 kl. 22:05.
Citera
2019-01-24, 08:25
Medlem
Citat:
Vem har pratat om signifikans mer än du? Du diskuterar med dig själv.

Ja du, kämpa!

Man behöver inte prata om signifikans, det är ofta underförstått vilka parametrar som är signifikanta för ett resonemang. Men 'underförstått' implicerar ju en förmåga till förståelse, vilket är det område där du brister.
Citera
2019-01-24, 10:46
Avslutad
Citat:
Man behöver inte prata om signifikans, det är ofta underförstått vilka parametrar som är signifikanta för ett resonemang. Men 'underförstått' implicerar ju en förmåga till förståelse, vilket är det område där du brister.
Du fortsätter diskussionen med dig själv trots att du citerar mig.
Citera
2019-01-24, 10:50
Medlem
Citat:
Du fortsätter diskussionen med dig själv trots att du citerar mig.

Ja just det ja, du slutade ju diskutera när du kom absolut ingenstans med din besatthet vid en insignifikant parameter. Jag tycker det är kul att påminna dig om det bara.
Citera
2019-01-24, 10:54
Avslutad
Citat:
Ja just det ja, du slutade ju diskutera när du kom absolut ingenstans med din besatthet vid en insignifikant parameter. Jag tycker det är kul att påminna dig om det bara.
Diskussionen för min del har lett fram till att ditt förslag innebär noll och ingen skillnad i fråga om obligatoriska faderskapstester. Vad du diskuterar och med vem har jag ingen aning om.
Citera
2019-01-24, 10:58
Medlem
Citat:
Diskussionen för min del har lett fram till att ditt förslag innebär noll och ingen skillnad i fråga om obligatoriska faderskapstester. Vad du diskuterar och med vem har jag ingen aning om.

Att du inte har nån aning har framgått med fantastiskt tydlighet.

Men jag tror faktiskt att du förstår vad jag diskuterar, för du försökte jättelänge skjuta hål i resonemanget vilket till slut ledde dig till att satsa alla kort på graden av frivillighet, vilken är insignifikant i det fallet att frivillighet redan resulterat i att informationen man behöver för att fastställa släktskap finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in