Tänkte detta också. Ingen idag utom arga 50-60 åringar som skriker åt moln har väl nån större åsikt allmänt heller om skejtare. "De finns", precis som många andra.
De surgamlingar som gnäller på skejtare är snart döda allihopa, sedan tar folk över som själva skejtat på gågator och torg en gång i tiden (som jag) och dessa gnäller inte på skejtare. Om det är gnäll du menar. Jag ska skejta när jag går i pension! Ollie kickflip på dig!
Nu slutade jag ju åka just bräda i högstadiet eller så där och snörade på mig inlines istället. Men har ju alltid haft ett finger i själva kulturen och är det någon subkultur som dom flesta verkar gilla på en gång så är det skejtare. Dom enda som ogillar "oss" är ju surgamlingar och rent-a-cops.
Tänkte detta också. Ingen idag utom arga 50-60 åringar som skriker åt moln har väl nån större åsikt allmänt heller om skejtare. "De finns", precis som många andra.
Jag har faktiskt en skejtboard jag hittade som legat flera år på botten av en hamn. Jag tänkte renovera den med nya hjullager och fixat till brädan, slipa och lackera. Men den har blivit liggande. För jag kan inte se mig själv åka runt på den, pinsamt ju. Har provat den lite på ett betonggolv bara för att återuppliva känslan när jag var 11-12 år och åkte skejtboard. Inte F får jag för mig att åka runt på bygden med en skejtboard, skulle ju få skämmas ögonen ur mig.
Gubbjävlarna som åker runt med skejtboard, jag vet faktiskt inte hur dom tänker.
Efter att ha tillbringat en dag på stan, och tidigare två veckor boendes i stan, måste jag säga att skejting verkar ha fått ett uppsving bland gubbar (män 40+). Helt plötsligt finns de överallt.
Man ser ned på dem för att det är barnsligt att skejta. Speciellt att ha typiska skejtkkläder och åka bräda.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!