Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-04, 21:02
  #13
Avstängd
Plaguetongues avatar
skateboard är ju hur nice som helst, det folk stör sig på är dom som åker skateboard överallt där man inte ska.

skulle jag rulla in med motorcykeln på cykelbanan så skulle folk inte gilla det heller
Citera
2018-08-04, 21:36
  #14
Avstängd
godmankinds avatar
Trams.

Skönt med skatefolk.
Sett olika. Punkare, Rockare, Hip hoppare som skate.
Citera
2018-08-06, 12:55
  #15
Medlem
Maxtacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Kan tänka mig för att deras stil är uppkommen ur hiphopstilen. Skejtare brukar oftast lyssna på rap och klä sig som dom.

Nä skejtare lyssnar väl mest på skejtpunk typ Bad Religion och NoFX?
Citera
2018-08-06, 17:44
  #16
Medlem
zrtxs avatar
Har aldrig hört talas om detta fenomen att folk ser ner på skejtare?

Däremot hör man ju ofta bilister som stör sig på cyklister och vice versa
Citera
2018-08-07, 01:26
  #17
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Tänkte detta också. Ingen idag utom arga 50-60 åringar som skriker åt moln har väl nån större åsikt allmänt heller om skejtare. "De finns", precis som många andra.
Va?
Det var ju exakt dem som började.
Citera
2018-08-07, 02:11
  #18
Medlem
MrLevaLivets avatar
De surgamlingar som gnäller på skejtare är snart döda allihopa, sedan tar folk över som själva skejtat på gågator och torg en gång i tiden (som jag) och dessa gnäller inte på skejtare. Om det är gnäll du menar. Jag ska skejta när jag går i pension! Ollie kickflip på dig!
Citera
2018-08-08, 03:06
  #19
Medlem
BigFatCones avatar
Nu slutade jag ju åka just bräda i högstadiet eller så där och snörade på mig inlines istället. Men har ju alltid haft ett finger i själva kulturen och är det någon subkultur som dom flesta verkar gilla på en gång så är det skejtare. Dom enda som ogillar "oss" är ju surgamlingar och rent-a-cops.
Citera
2018-08-08, 22:18
  #20
Avstängd
godmankinds avatar
Tycker det skulle behövas sattsas lite mer på Skate parker där folk kunde åka sommartid.

Skulle vara kul titta på skateboard, kickbike och BMX, kul se specielt om folk gör lite sköna trix.

http://skatespot.nu/skateparker
Dom är inte många
Citera
2018-08-09, 20:16
  #21
Medlem
Osnutna ungar som åker frisbee och kastar skejtbord som om de äger hela världen! Trams är vad det är!
Citera
2018-09-16, 10:50
  #22
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Tänkte detta också. Ingen idag utom arga 50-60 åringar som skriker åt moln har väl nån större åsikt allmänt heller om skejtare. "De finns", precis som många andra.

Skejtarna är själva snart 50-60 år!...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback