2018-08-04, 03:24
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Ja, Jag svarade bara på hur ett startinlägg kan vara off-topic. Är den det så borde det som du säger bli regel 0.02 som kickar in.

Ett off-topic-startinlägg är per definition felaktigt forumval. Men moderatorn kan ju även tolka det som att någon medvetet postar "trams" och då blir det ju 0.03. Typ om någon postar "Jag är bajsnödig, hur torkar jag stjärten bäst?" i programmeringsforumet. Då blir det ju inte 0.02 utan 0.03.

(Det jag skriver är inte kopplat till just det här "fallet" utan rent generellt.=

Ja precis, vi är helt överens!
Trevlig helg!
Citera
2018-08-11, 08:59
Medlem
Fittheligeandes avatar
Håller med! Det som är trams för en person kanske är vettigt för någon annan.

Man borde endast få varning om det är uppenbart att man valde att tramsa med avsikt. Annars hänger ju allt bara på moderatorernas godtycklighet om vad som är trams och inte.
Citera
2018-08-11, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Håller med! Det som är trams för en person kanske är vettigt för någon annan.

Man borde endast få varning om det är uppenbart att man valde att tramsa med avsikt. Annars hänger ju allt bara på moderatorernas godtycklighet om vad som är trams och inte.

Livet är inte rättvist, inte flashback heller, men du behöver inte skriva här om du inte vill. Finns säkert andra forum där ditt trams uppskattas, välj ett sådant istället. Om detta är trams överlåter jag till våra kära moderatorer att avgöra. Personligen uppskattar jag när det rensas friskt i trådarna, omodererade forum är det värsta som finns.

Lycka till med ditt fortsatta tramsande här eller annorstädes!
Citera
2018-08-11, 09:16
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Livet är inte rättvist, inte flashback heller, men du behöver inte skriva här om du inte vill. Finns säkert andra forum där ditt trams uppskattas, välj ett sådant istället. Om detta är trams överlåter jag till våra kära moderatorer att avgöra. Personligen uppskattar jag när det rensas friskt i trådarna, omodererade forum är det värsta som finns.

Lycka till med ditt fortsatta tramsande här eller annorstädes!

Ok vad bra då vet jag, då kan vi skita i och sträva efter rättvisa överallt i samhället eftersom livet ändå inte är rättvist. Låt oss även sluta kämpa för världsfred. Sen kan vi sluta komma med klagomål och feedback till alla företag, för det är ju bara att välja ett annat företag.

Din logik håller inte.
Citera
2018-08-11, 21:01
Medlem
-Emmanuels avatar
Det är lättare att ta till sig en välskriven text.
Citera
2018-08-11, 21:03
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Jag är heligt förbannad nu.

Jag är väl bekant med att vissa moderatorer älskar det här med att radera för raderandets skull och likaså att dom låter sina vänsterideal sätta käppar i hjulet för en objektiv bedömning.

Jag måste ändå ställa mig frågan till varningar och dylikt jag har fått som rör "Trams / OffTopic"

Tråden i fråga som fick bägaren att rinna över var denna : (FB) Blattes Farmor Dött - Får Pension????

Jag hade en frågeställning. Jag skrev ganska förståeligt. Jag formulerade ett ganska intressant diskussionsämne men den så ofta kritiserade Moderatorn TheLucky ansåg att detta var Trams/OffTopic.

Det får mig att undra - Vad innebär detta?
OffTopic kan det ju inte vara för det är jag som öppnar tråden och skrev 1 eller 2 inlägg.

Då återstår egentligen en enda puck och det är - Trams.

Hur i hela friden definierar man då trams? Är trams om man håller på med dålig svenska / skriver kiss och bajs-språk eller svär? Jag skulle vilja få lite tydligare förklarat vad moderatorerna menar är "Trams" lite mer konkret och jag skulle uppskatta om man exempelvis kan konkretisera vad i min tråd ovan anses som trams.

Jag vill inte diskutera min varning eller dylikt då det är förbjudet så jag vill bara veta vad trams innebär hos Flashback och dess moderatorer.

Jag skulle väl säga att det du främst får tänka på är nazismen..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in