2018-08-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Nej du lever lugnt om du sover i tält...Du får ju vandra lite och byta plats ibland, men det är bara att sätta upp lite avsides så är det lugnt. Sen kan du ju ha kniv och yxa med när du campar om du vill. Ut och tälta några veckor så får du se hur det är.
Hur är det med fästingar? Man kan få sjukdomar av dem? Måste väl vaccinera mig först?
Citera
2018-08-02, 19:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoFB
Hur är det med fästingar? Man kan få sjukdomar av dem? Måste väl vaccinera mig först?
Bryr mig inte om dem så mycket...Är inte så himla vanligt att de bär på något...Plockar dem bara med fingrarna, stannar till ibland och sprätter iväg några också innan de satt sig om jag verkar ha gått igenom något sånt område och tittar lite extra ibland...Men visst, folk rekommenderar att man vaccinerar sig.
Citera
2018-08-02, 19:26
Medlem
Får söka enormt mycket jobb istället, får vara beredd på att bli uteliggare ifall jag får ett jobb i en stad långt bort.
Citera
2018-08-02, 23:23
Medlem
Finns 80 tusen jobb på ams men svårt att få jobb jag brukar söka 100 jobb innan jag börjar säga att det är svårt. 20-30 jobb är ingenting och städare är inget enkelt jobb. Söker du 500 jobb och inte skriver i ditt cv att du vill plugga osv utan att du vill satsa på din karriär inom fältet du söker så kommer du få jobb till slut.
Citera
2018-08-02, 23:34
Medlem
Jag läste noggrannare nu.

Du har alltså en egen bostad i nuläget. Jag tycker det verkar drastiskt att ge upp den och bli uteliggare bara för att komma bort från släkten. Tycker till och med det vore oansvarigt mot dig själv. De kanske har varit orättvisa och elaka mot dig, men gå ur den rollen nu och fortsätt inte deras arbete.

Du behöver tala om för dig själv att du duger. Dina släktingar kommer inte att göra det eftersom de inte har den förmågan, eller deras sjukdom tillåter inte det så att säga. Du kanske kan fly från dem geografiskt, men du borde göra upp med dem mentalt. Det kan göras utan att de är direkt inblandade, du behöver "bara" ändra på din egen syn på dig själv.

Om du vill komma bort kanske du kan byta med någon som vill till din stad och har en lägenhet som du kan bo i? Ni behöver ju inte sälja/överlåta definitivt, ni kan ju hyra ut till varandra i andra hand.
Citera
2018-08-03, 00:48
Medlem
Trött på att känna mig begränsad till staden jag bor i just nu... Varför inte bara ta ett stort tält och flytta långt bort för att plugga? Kanske söka andrahandslägenheter på plats också samtidigt som jag beskriver att jag är "hemlös".

Hur ser det ut med fästingar, kan man få sjukdomar trots vaccination?
Citera
2018-08-09, 01:56
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Trött på att känna mig begränsad till staden jag bor i just nu... Varför inte bara ta ett stort tält och flytta långt bort för att plugga? Kanske söka andrahandslägenheter på plats också samtidigt som jag beskriver att jag är "hemlös".

Tält är inte hållbart, husvagn är bättre. Ställer man den på en camping så finns där tvättmaskin. Går att få post dit också. Hade varit stencoolt, inte bara för att komma bort från släkten..

Ja man kan inte vaccinera mot borrelia.
Citera
2018-08-09, 02:35
Medlem
Flytt-lasses avatar
Köp en kombibil och kvarta i, duscha får du göra på gymmet.
Fast kanske ännu bättre skaffa tjej/kille som har lägenhet.
Citera
2018-08-09, 04:28
Medlem
Sök in på polisutbildningen och flytta.
Citera
2018-08-10, 22:20
Medlem
Citat:

Du överväger att flytta ifrån din lägenhet du har just nu, bli bostadslös och plugga på komvux och du oroar dig mest för fästingar??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in