Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-02, 18:31
  #1
Medlem
Jag har ingen utbildning som gör att jag kan lämna, jag har ansökt närmare 20-30 jobb och får inget jobb trots det är jobb som städare till exempel.

Jag har 2 psykopater i släkten, en person som skvallrar för fullt oavsett vad det gäller, hela familjen är narcissister (utom jag) som skaffar vänner för att få total makt över mig.

Desto mer tiden går så får de bara mer makt, det är en dålig utveckling kort sagt... Nu börjar de få ekonomiskt makt över mig också genom att psykopaten har utbildat sig till socionom.

Vad ska jag göra? Börjar få tankar på att fly staden och bli uteliggare i tält som studerar samtidigt... Det är lång kö för hyresrätter i hela Sverige.

Kan man studera och vara uteliggare samtidigt?
Citera
2018-08-02, 18:39
  #2
Medlem
Släkt eller ej, störda människor drar ner sig i sin egen skit, sånt klarar man sig utan och man mår bättre, jag lovar dig.
Citera
2018-08-02, 18:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Släkt eller ej, störda människor drar ner sig i sin egen skit, sånt klarar man sig utan och man mår bättre, jag lovar dig.
Ja precis, det är en skam att jag har varit kvar så länge. Lever man farligt ifall man sover i tält?
Citera
2018-08-02, 18:43
  #4
Medlem
l150s avatar
Folkhögskola med boende kanske kunde vara något för att komma iväg.
Nån ettårig hopp-o-lek utbildning.
Citera
2018-08-02, 18:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoFB
Ja precis, det är en skam att jag har varit kvar så länge. Lever man farligt ifall man sover i tält?
Beror väl på vilka som vandrar utanför tältet?

Kom ihåg, dom får bara makt över dig om du tillåter det, finns bra videos att se om en vill lära sig hantera störda individer.

Bor du fortfarande med din familj?
Citera
2018-08-02, 18:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Folkhögskola med boende kanske kunde vara något för att komma iväg.
Nån ettårig hopp-o-lek utbildning.
Man lär sig ingenting på folkhögskolor, har tänkt plugga på komvux.
Citera
2018-08-02, 18:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Beror väl på vilka som vandrar utanför tältet?

Kom ihåg, dom får bara makt över dig om du tillåter det, finns bra videos att se om en vill lära sig hantera störda individer.

Bor du fortfarande med din familj?
Bor i samma stad som dem fast i en annan bostad. Jag har redan lärt mig att hantera störda människor.
Citera
2018-08-02, 18:47
  #8
Medlem
Jadå, skolan struntar i hur eller var du bor.

En variant på studier är ju att även söka studentboende. Om du blir antagen till en utbildning så ställ dig i den vanliga kön, men prata även med skolan/studenthälsan och säg att du är bostadslös, kan väl inte skada att försöka.

Om du skulle bo i tält eller koja typ så behöver du kanske kunna ta emot fysisk post från skolan eller CSN. Det behöver lösas.
Citera
2018-08-02, 18:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoFB
Bor i samma stad som dem fast i en annan bostad. Jag har redan lärt mig att hantera störda människor.
Om du kunde så hade du inte tillåtit dom påverka dig i denna utsträckning.

Narcissister kan vara roliga att ha med ibland i sociala sammanhang men oftast är dom en pina, som att bära runt på en 90kg's man-baby som alltid måste se till att få sina behov tillgodosedda helt utan hänsyn till andra levande ting.
Citera
2018-08-02, 18:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Jadå, skolan struntar i hur eller var du bor.

En variant på studier är ju att även söka studentboende. Om du blir antagen till en utbildning så ställ dig i den vanliga kön, men prata även med skolan/studenthälsan och säg att du är bostadslös, kan väl inte skada att försöka.

Om du skulle bo i tält eller koja typ så behöver du kanske kunna ta emot fysisk post från skolan eller CSN. Det behöver lösas.
Kan de inte skicka brev till studievägledaren istället så hämtar jag posten där?
Citera
2018-08-02, 18:59
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoFB
Ja precis, det är en skam att jag har varit kvar så länge. Lever man farligt ifall man sover i tält?

Nej du lever lugnt om du sover i tält...Du får ju vandra lite och byta plats ibland, men det är bara att sätta upp lite avsides så är det lugnt. Sen kan du ju ha kniv och yxa med när du campar om du vill. Ut och tälta några veckor så får du se hur det är.
Citera
2018-08-02, 19:02
  #12
Medlem
Jarrros avatar
Hyr i tredje hand (typ ett sovrum)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback