2018-10-06, 22:56
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Hur kan man inte ha rättat till denna bedömning av vad en goaltender interference är eller inte är ännu?

Detta har varit ett stort problem i flera år nu.
SHL Hockeymördare.
Citera
2018-10-06, 23:01
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Kolla in Bryggmans bortdömda mål idag pga av goaltender interference

Ja det var ju väldigt märkligt. Ser ut som ett klockrent mål. Det är lite tråkigt att det är så mycket lotteri över många situationer.

En bra fingervisning om ett regelbrott har begåtts är att studera målvaktens reaktion. Här ser det bara uppgivet ut. Bryggman blev bestulen på ett mål är den enda slutsatsen jag kan dra.
Citera
2018-10-06, 23:11
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Hur kan man inte ha rättat till denna bedömning av vad en goaltender interference är eller inte är ännu?

Detta har varit ett stort problem i flera år nu.
Eller är problemet bristande kunskap hos åskådarna?
Citera
2018-10-06, 23:14
Medlem
Inte mycket att bry sig om. Ibland blir det fel. Tävla om nästa puck istället!

Mycket domargnäll på vissa lags supporters
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-06 kl. 23:16.
Citera
2018-10-06, 23:15
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Eller är problemet bristande kunskap hos åskådarna?

Reglerna är väldigt otydliga. Då är det lätt att skylla på andra.
Citera
2018-10-06, 23:17
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Inte mycket att bry sig om. Ibland blir det fel. Tävla om nästa puck istället!

Du har haft ditt topplag på säker slutspelsplats större delen av SHL-karriären, men du kommer nog få lära dig som alla andra att varje liten enstaka poäng kan göra skillnad framåt vårkanten förr eller senare.
Citera
2018-10-06, 23:31
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Du har haft ditt topplag på säker slutspelsplats större delen av SHL-karriären, men du kommer nog få lära dig som alla andra att varje liten enstaka poäng kan göra skillnad framåt vårkanten förr eller senare.
Det har ju du också, eller i fall på säker plats från nedflyttning. Det måste vara otroligt tråkigt att hålla på Luleå, de senaste 20 åren varken varit särskilt nära att åka ur eller att vinna. Kanske är därför ni försöker skapa lite passion genom att konstant anse er motarbetade och konstant blåser upp de saker ni "drabbas" av.
Citera
2018-10-06, 23:33
Medlem
JoshTees avatar
Citat:

Fast den gången enstaka poäng verkligen betydde nåt på vårkanten var Luleå väldigt angelägna att hjälpa Växjö.
Citera
2018-10-06, 23:35
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det har ju du också, eller i fall på säker plats från nedflyttning. Det måste vara otroligt tråkigt att hålla på Luleå, de senaste 20 åren varken varit särskilt nära att åka ur eller att vinna. Kanske är därför ni försöker skapa lite passion genom att konstant anse er motarbetade och konstant blåser upp de saker ni "drabbas" av.

Så det du säger är alltså att det alltid ska vara utvisning för goaltender interference om försvarande back crosscheckar anfallande spelare in i egen målvakt?

Jag vet inte hur det är att hålla på några andra lag så jag har inget att jämföra med. Men jag kan omöjligt föreställa mig att det finns något bättre än att vara Lulefan.
Citera
2018-10-06, 23:37
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Fast den gången enstaka poäng verkligen betydde nåt på vårkanten var Luleå väldigt angelägna att hjälpa Växjö.

Där fick du till det rätt bra ska jag erkänna. Vi har bytt coach sen dess så det kommer inte att upprepas.
Citera
2018-10-06, 23:39
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Där fick du till det rätt bra ska jag erkänna. Vi har bytt coach sen dess så det kommer inte att upprepas.

Bulan har väl lite mer taktiska skills misstänker jag. Satan vad lack jag var då
Citera
2018-10-06, 23:40
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Så det du säger är alltså att det alltid ska vara utvisning för goaltender interference om försvarande back crosscheckar anfallande spelare in i egen målvakt?

Jag vet inte hur det är att hålla på några andra lag så jag har inget att jämföra med. Men jag kan omöjligt föreställa mig att det finns något bättre än att vara Lulefan.
Tycker det ska vara goaltender interference när man kastar sig över målvakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in