2019-03-02, 19:27
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Har för mig dom sa det i studion men strunt samma. Ni har uppenbarligen ett spel som i varje fall just nu är vägvinnande och det får man ju ge er.
Ja verkar så. Luleå leder serien med 5 poäng, vi är bäst.
Citera
2019-03-02, 19:28
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Färjestad - Mora 4-1 i mål och 24-10 i skott efter första perioden!

Timrå - Luleå 0-2 i mål, 19-19 i skott totalt.

Vet i alla fall vilket jag helst vill titta på!

Bra att du är nöjd med andraplatsen.
Citera
2019-03-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja verkar så. Luleå leder serien med 5 poäng, vi är bäst.
Fram till ikväll ja. Ser ut som att det enbart kommer bli med 2 poäng efter kvällens omgång om nu inte FBK får blackout. Dock skillnad på grundserie och slutspel. Luleå har vunnit grundserien förut och sedan åkt ur med dunder och brak i slutspelet så det är lite komiskt med all hybris hos er
Citera
2019-03-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Bra att du är nöjd med andraplatsen.

Kul du! Nämnde inget om placeringen eller hur nöjd jag är! Men när du nämner det så har ju FBK häng på förstaplatsen. Förstår att tabellplacering smäller högt i Norrbotten! Ska vi ner på den nivån så kan jag fråga hur många trepoängare Luleå har!
Senast redigerad av Palkranen 2019-03-02 kl. 19:44.
Citera
2019-03-02, 19:44
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Kul du! Nämnde inget om placeringen eller hur nöjd jag är! Men när du nämner det så har ju FBK häng på förstaplatsen. Förstår att tabellplacering smäller högt i Norrbotten! Ska vi ner på den nivån så kan jag fråga hur många trepoängare Luleå har!

Hur många nollpoängare har Färjestad?
Citera
2019-03-02, 19:50
Medlem
Citat:
Hur många nollpoängare har Färjestad?

Ja du ser! Kukmätning! Hur många mål har Luleå gjort?

Men var helnöjd med serieledning i omgång 47 du! Här nere värdesätter vi annat mer!
Citera
2019-03-02, 19:54
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ja du ser! Kukmätning! Hur många mål har Luleå gjort?

Men var helnöjd med serieledning i omgång 47 du! Här nere värdesätter vi annat mer!

Hur många mål har Färjestad släppt in?

Haha, vi har haft serieledning överlägset längst tid av alla lag sett över hela säsongen.
Citera
2019-03-02, 20:06
Medlem
Citat:
Hur många mål har Färjestad släppt in?

Haha, vi har haft serieledning överlägset längst tid av alla lag sett över hela säsongen.

107 stycken.

Jamen grattis då!

Kul sätt att räkna på! Så även om man inte vinner serien efter 52 omgångar så kan man säga att man liksom vunnit den ändå för att man haft ledningen längst tid?
Senast redigerad av Palkranen 2019-03-02 kl. 20:09.
Citera
2019-03-02, 20:14
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
107 stycken.

Jamen grattis då!

Kul sätt att räkna på! Så även om man inte vinner serien efter 52 omgångar så kan man säga att man liksom vunnit den ändå för att man haft ledningen längst tid?

Det lät som att vi bara legat 1a i omgång 47. Luleå har varit bra hela säsongen, undantaget inledningen. Men FBK öppnade väl också rätt svagt om jag minns rätt.

Blir nog jämnt ändå in i kaklet. Mötet i näst sista omgången har alla förutsättningar att bli en 6-poängsmatch.
Citera
2019-03-02, 20:22
Medlem
Citat:
Det lät som att vi bara legat 1a i omgång 47. Luleå har varit bra hela säsongen, undantaget inledningen. Men FBK öppnade väl också rätt svagt om jag minns rätt.

Blir nog jämnt ändå in i kaklet. Mötet i näst sista omgången har alla förutsättningar att bli en 6-poängsmatch.

Nej menade inte så. Vet inte hur länge Luleå legat i topp, men är ju länge! Glöm inte bort att jag har Luleå som en klar finalfavorit denna säsong!

Ja FBK började inte bra. Minns inte exakt men hade typ två 3-poängare de första sju omgångarna. Nåt sånt!
Ja tisdag den 12/3 är inbokad!

Edit: Sådär ja! 150 gjorda
Senast redigerad av Palkranen 2019-03-02 kl. 20:30.
Citera
2019-03-02, 20:35
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Edit: Sådär ja! 150 gjorda

108 insläppta. Mål är alltid kul!!!
Citera
2019-03-02, 20:52
Medlem
Citat:
108 insläppta. Mål är alltid kul!!!

Ändå en bra tredjeplats i kategorin insläppta mål.

Så länge ett lag vinner så köper publiken att det inte ser så kul ut alltid. Även om det så bara görs ett eller två mål. Men vinner man inte så är tålamodet ett helt annat hos publiken. Luleå har ett spelsätt som fungerar och ger poäng. Smaken är som baken vad man gillar. FBK har en vision att spela en attraktiv anfallshockey som lockar publik. Om SM-guld är ett mål vet jag inte. Lockat tillbaka publiken har de i alla fall gjort! Hittills har hockeyn också bra kvalitet, även om det dippar då och då. Hur långt det räcker i ett slutspel återstår att se. Men det ser onekligen bättre ut än på många år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in